Akai MG14D

steviejay

Ingeburgerd
Lid sinds
27 december 2018
Berichten
55
Locatie
Utrecht
Een tijdje geleden heb ik een optisch prachtige Akai MG14D weten te bemachtigen. Bij aankoop kon ik wel iets afspelen, maar de transport functies werkten niet meer lekker en de eject functie deed het ook niet.
Hij ziet er uit alsof hij nauwelijks is gebruikt, maar er zal intern een en ander verouderd zijn. Ik weet dat er een metalen onderdeel is afgebroken van het deurtje.
Is er iemand die zich aan een reparatie hiervan durft te wagen, of ken je iemand?
Ik hoor het heel graag, want er is mij ontzéttend veel aan gelegen om hem (weer) werkend te krijgen. Fingers crossed…

Alvast bedankt!
 
Echt niemand? Ook buitenlandse adresjes zijn een optie voor deze prachtige machine… Er zal toch iemand moeten zijn? Of hebben jullie tips voor andere (internationale) fora? Elke vorm van hulp wordt gewaardeerd:)

6A7320E6-370F-4DBA-96F2-555C9A73032C.jpeg
 
Dat is mijn vaste repair/onderhoud adres. Met goede reden, de beste die er is(!), maar hij doet helaas geen taperecorders. Maar wel bedankt voor je reactie!
 
Bedankt voor de reacties allen, ik heb wat mensen aangeschreven!

Een verwante vraag, model specifieke onderdelen worden natuurlijk nooit meer gemaakt/geleverd. Een van de metalen onderdelen van het eject/tape-lock mechanisme is gebroken (zie foto). Zou dit nog (na)gemaakt kunnen worden? Ik heb begrepen dat er veel kracht op wordt uitgeoefend, dus ik vermoed dat het echt van metaal zou moeten zijn.

07AA4840-322F-4E66-A073-EAF8AFDB5058.jpeg
6AE4F062-4D3B-41AD-AA2B-E39B55A478BF.jpeg
 
Back
Top