Ensoniq DP/4 sysex specifications

wil een template maken voor de Electra One controller.

Ah cool, dat was eigenlijk in eerste instantie de reden dat ik een E1 wilde kopen. Maar helaas komt het nu niet zo goed uit.

Wat je ook zou kunnen doen is een bestaande editor pakken en via midi learn alles instellen. In een grijs verleden heb ik dat ook met een bcr gebruikt.

Toeval wil ik dat ik letterlijk net midi kabels aan het zoeken ben om de dp4 met midiquest weer eens te proberen.
 
Waarom niet via midi CC? Die staan wel in de standaard manuaal en daar wil ik zelf ook nog mee aan de slag...
 
@dod563 volgens mij kun je met cc maar een enkele parameter veranderen.
Sysex is wat je nodig hebt voor volledige controlle.
Dus cc is alleen handig als een externe modulator van een in te stellen parameter.

heb het voledige document gevonden op de facebook dp4 pagina.


@wavejockey ja ik heb screenshots gemaakt als inspiratie. De ontwikkelaar van de electra one heeft zelf ook een dp/4
 
Ik weet niet wat je allemaal wilt veranderen. In het verleden in heb ik mij er in verdiept maar nog niet uitgevoerd. Volgens mij kun je per effect 2 modulators instellen en die zou je dan, als ik het goed heb begrepen, met midi CC aan moeten kunnen sturen. Voor wat ik wilde, leek mij dat genoeg. Denk dan bijvoorbeeld aan reverbtijden, feedbackwaardes en intensiteitswaardes aanpassen en tekenen in je daw. Ik hoop dat het mogelijk is want ik wil het ooit nog een keer uitvoeren maar dat heb ik wel met meer (minder goede?) ideeën...
 
ja cc is idd handig maar niet voor totale controlle.
Met sysex kun je ook patches in de editor laden en de instellingen zien.
waarschijnlijk kun je ook via sysex de cc modulator toewijzen.
 
Wel even een kleine kanttekening met de Sysex overdracht. Het kan aan mijn toenmalige setup liggen maar het editten van parameters via sysex leidde we tot haperingen, denk dat buffers in de dp4 nog niet zo ontwikkeld waren. Het echt real-time editten is dus wat lastig, misschien dat de cc als zijnde macro’s daar meer voor bedoeld was.
 
met mijn Ensoniq Mirage en de Electra One gaat het heel smooth. Is echt een oude sampler. Maar als je synth of fx doos langzaam is dan kun je ook nog de max parameter update 'rate' instellen.

Voor de dp4 gaat het erom om custom patches te maken. daar is de sysex voor.
voor realtime modulatie kun je twee cc's toewijzen.
 
De template voor de Mirage met soundprocess OS heb ik zelf gemaakt en die kun je hier vinden.


Ik wil nog microtuning toevoegen en het inlezen van wave en wavesample settings.
 
Back
Top