a no mie - Waves of Autumn [ambient/triprock/techno?]

nakken7

Ouwe rot
Lid sinds
26 augustus 2008
Berichten
940
Een nieuw seizoen, een nieuwe release van mijn projectje a no mie. De vorige viel hier goed in de smaak, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Veel sounddesign en soundscapes, maar, meer dan de vorige release, nu ook tracks met een songachtige structuur. Zoals je aan de titel ziet heb ik geen idee welke genres dit zijn, ik doe vooral wat ik zelf leuk vind.


Voor de gearheads, je hoort in

Tachyons
- gitaren; zelfbouw telecaster, zelfbouw Les Paul, americaanse Fender strat
- synths; moog minitaur, moog sirin, behringer td3, korg ms-10 / sq1
- drums; jomox xbase 9, behringer rd8
- percussie; rav vast handpan
- fx; koma elektronics voor spring reverb met medium spring tank, moog minifooger delay, roland 201 delay

Pluvio
- kick; behringer rd8
- gitaar; eastman acoustic
- basgitaar; squier jaguar / sansamp
- mondharmonica
- samples
- fx; koma elektronics oa voor spring reverb met grote spring tank, moog minifooger delay, roland 201 delay

Hiraeth
- gitaren; zelfbouw telecaster, zelfbouw Les Paul, americaanse Fender strat
- synths; moog minitaur, moog sirin, behringer td3, korg ms-10 / sq1
- basgitaar; squier jaguar / sansamp
- drums; jomox xbase 9, behringer rd8 / snare sample uit funkbreak
- fx; koma elektronics voor spring reverb met medium spring tank, moog minifooger delay, roland 201 delay

Sequoia
- kick; behringer rd8
- gitaar; eastman acoustic / zelfbouw les paul
- mondharmonica
- samples
- fx; koma elektronics voor spring reverb met grote spring tank, moog minifooger delay, roland 201 delay, revox a77

Aurora
- gitaren; spaanse gitaar, zelfbouw telecaster, zelfbouw Les Paul, americaanse Fender strat
- synths; moog minitaur, moog sirin, moog cp251, behringer td3, korg ms-10 / sq1, korg x911
- drums; behringer rd8
- percussie; rav vast handpan, castagnetten, shakers
- fx; koma elektronics voor spring reverb met medium spring tank, moog minifooger delay, roland 201 delay, ms-10, revox a77, moogerfooger mf101, moogerfooger mf102

Als je wilt weten hoe ik een bepaald stuk heb gemaakt, vraag het dan vooral. Praten over sounddesign is misschien nog wel leuker dan doen!
 
Heel gaaf! Je hebt er een Spotify-volger bij 8)

Mooie composities, sounddesign, sfeer, opbouw van de EP als geheel... love it!

Gaaf dat de tracks in elkaar overlopen! Misschien is dat wat minder fijn voor mensen die losse tracks van deze EP in een playlist zetten, maar pffff.. geen show-stopper..

Waarom is Hiraeth gemarkeerd als "explicit"? Kon geen ondeugende lyrics ontdekken :D maar ik verstond het ook niet goed..

Toffe naam voor je (?) label!

Ik kijk uit naar je volgende
:halleluja
 
Klinkt erg goed.
Bedankt voor het luisteren!

Dit zit echt fantastisch in elkaar.
Aurora is ook prachtig.
Toffe spullen gebruik je ook.
Thanks! Er zit ook zooo veel tijd in. Ongelofelijk veel eigenlijk...

Door de jaren heen heb ik aardig wat spullen verzameld en die worden nu weer intensief gebruikt. Ik ben zelf ook blij met Aurora, dat is een goede finale geworden.

Heel gaaf! Je hebt er een Spotify-volger bij 8)

Mooie composities, sounddesign, sfeer, opbouw van de EP als geheel... love it!

Gaaf dat de tracks in elkaar overlopen! Misschien is dat wat minder fijn voor mensen die losse tracks van deze EP in een playlist zetten, maar pffff.. geen show-stopper..

Waarom is Hiraeth gemarkeerd als "explicit"? Kon geen ondeugende lyrics ontdekken :D maar ik verstond het ook niet goed..

Toffe naam voor je (?) label!

Ik kijk uit naar je volgende
:halleluja

Coooool, bedankt voor het luisteren en het volgen. Ik heb jaren veel muziek gemaakt met de stille hoop om er commercieel iets mee te doen. Nu maak ik alleen nog maar waar ik zelf zin in heb. De overgangen zorgen er inderdaad waarschijnlijk voor dat deze nummers minder snel worden opgenomen in playlists, maar door dat soort overwegingen laat ik me niet meer leiden.

Het is wel gek om nu zo veel tijd in muziek te stoppen om er vervolgens geen promo voor te doen. Als iets af is ga ik geen mails meer sturen naar labels en radio, geen interviews regelen enzo, ik ga gewoon met de volgende tracks bezig, want dat is veel leuker. Maar ook wel een beetje gek dat het dan af is en er vervolgens niks mee gebeurt...

Hiraeth is explicit vanwege de eerste woorden van de track. Wanneer je de EP doorlopend luistert valt het waarschijnlijk niet op, maar aan het einde van track 2 bouwt het op met een heel pretentieus klassiek geinspireerd stukje en dan hoor je 'fuck it, let's get it started' en dan begint Hiraeth. Omdat dat de knip daarvoor ligt is dat het eerste dat je hoort, dus van dristibutie kreeg ik terug dat ie op explicit moest.

De volgende is in de maak, ik ben al een heel eind. Je kunt intussen ook de vorige twee luisteren, spring en summer.

Ik krijg veel verschillende favorieten terug, zowel, Tachyons als Hiraeth en Aurora. Van de mensen die ik ken kan ik het wel aardig koppelen aan hun smaak...


Heel leuk dat jullie allemaal hebben geluisterd! Nogmaals dank
 
Ik krijg vrij veel productiegerelateerde vragen en zit er aan te denken om wat track breakdownvideos te maken, om te laten zien wat er gebeurt qua sounddesign. Dan kan ik de verschillende sporen langslopen en laten zien hoe die tot stand zijn gekomen qua gear en processing.

Is daar interesse voor? Dit forum leek me wel een goede plek om te peilen, want het lijkt me vrij veel werk.
 
Ik krijg vrij veel productiegerelateerde vragen en zit er aan te denken om wat track breakdownvideos te maken, om te laten zien wat er gebeurt qua sounddesign. Dan kan ik de verschillende sporen langslopen en laten zien hoe die tot stand zijn gekomen qua gear en processing.

Is daar interesse voor? Dit forum leek me wel een goede plek om te peilen, want het lijkt me vrij veel werk.

Zou je misschien het beste kunnen peilen bij de mensen die al die vragen stellen. Via welk kanaal krijg je die binnen?

Voor mij hoef je het niet per sé te doen. Nog. Vind het mysterie soms ook wel fijn. Maar goed, ik zou misschien wel even spieken als je zo'n breakdown zou maken.. je moet 't zelf even inschatten, hoeveel moeite je erin wil steken. Kan van een simpele screencapture met live kilkken en praten tot en met een fullsize productie met intro's, bumpers, the whole shabam..

Als je 't leuk lijkt om een youtube-kanaal te starten zou dit een prima oefening zijn. Zit dat ook een beetje achter je vraag..?
 
Mooie originele plaat, heb genoten:okdan:
bedankt L.I.!

Zou je misschien het beste kunnen peilen bij de mensen die al die vragen stellen. Via welk kanaal krijg je die binnen?

Voor mij hoef je het niet per sé te doen. Nog. Vind het mysterie soms ook wel fijn. Maar goed, ik zou misschien wel even spieken als je zo'n breakdown zou maken.. je moet 't zelf even inschatten, hoeveel moeite je erin wil steken. Kan van een simpele screencapture met live kilkken en praten tot en met een fullsize productie met intro's, bumpers, the whole shabam..

Als je 't leuk lijkt om een youtube-kanaal te starten zou dit een prima oefening zijn. Zit dat ook een beetje achter je vraag..?

Eigenlijk is het best een slecht idee.. Ik heb al niet zo veel tijd om muziek te maken, dus om dit er dan bij te doen gaat allemaal van de beperkte muziektijd af. En simpel wordt het toch niet, dus ik moet er maar niet aan beginnen! Toch goed om hardop te denken soms:D Bedankt voor je eerlijke antwoord!
 
Back
Top