Dreadbox Dysphonia

"Dreadbox Dysphonia, een nieuwe beginnersvriendelijke DIY-synthstem voor Eurorack/desktop met analoge en digitale elementen in een onverslaanbaar patchbaar pakket.
Dreadbox nam het moeilijkste gedeelte over en verscheept het voorgemonteerde bord met alle SMD... onderdelen erop.
En natuurlijk vooraf getest.
Je hoeft dus alleen de sockets te solderen... etc. Dus ook geschikt voor muzikanten met twee linker soldeerhanden."
Helaas nog geen audio beschikbaar.


Dreadbox Dysphonia is nu beschikbaar voor een vroegboekprijs van € 185 in plaats van € 230. Het wordt binnen 1-3 werkdagen verzonden.







dysphonia-top-hd-1024x658.png
\
diy-kit-dysphonia-open-1024x684.jpg
 
Ik vind vooral de extra vca's leuk.
Je kan niet genoeg vca's hebben. ( Ik heb alleen de dubbele VCA nog niet van de system-500, dus heb een halve sytem-500 die vca van Grandmother gebruikt
DFAM heeft precies wel een VCA in, dus uj zou niet verplicht zijn ).

Een extra mixer tof.
Een multi ook gaaf, ik heb er 1 op GM en weet er alsinds nog 2 of drie andere voor te doen.
Extra LFO leuk
Een mod leuk.
En geen volwaardige EG is altijd wat minder, maar soms is dit genoeg, vind ik geen ramp want het minste aan Dread Box zijn de faders en het maar vervelend tweaken.
hun minder goedkoop spul, met knoppen.( Erebus V1/2, de Komo Rebi/lethargy zijn heerlijk voor live tweak toestanden ... ik heb twee van de chromatic modules die faders zijn best crap
ze zijn de langste maar zo een rechthoek als hou vast heef mij liever die mini korte bij Rolannd, met zo een hendeltje en een feefback, ik had het de eerste dag niet door dat die faders korter waren dan Atlantis
Nyx V1 heeft wel goede faders, maar die microblokes maken het instellen minder nauwkeurig, en die synth heeft dat wel meer nodig dan sweatspot Erebuswaar je enkel je sound mee om zeep krijgt,
door de Echo met keiveel noise ( tis de V2 nog )erin te goeien of iets super dom doen zo squarewave LFO's aan dverse speeds de VCO's de magie van Subharmonicon te geven of met de pitch en velocity van Dfam, dan wordt allen pas een magisch moog avontuur. Erebus V2 moet per octaaf of per twee nog getuned worden, die filter klink ook TE dik. Nyx V1 kan je met de high pas die wat dunner maken
en loopt niet meer out of tune, ik gebruik ze allebij na een tijd is het toch 80 percent Nyx, sync, Pwm voor UKTUbers, vibrato, 2 filters die je op hele hoop manieren samen/naast elkaar gebruiken, die modulators die best gaaf zijn, je kan daar de coolste dingen mee doen van auto sweaping filters en andere dingen. Die wel keirap te verkloten zijn met 3 mm fader gaan tweaken, en je floating low en high is geen geheel meer, maar de sweep van de high staat lekker acid te maken, en je sound van 2 uur werk is verkloot. De Nyx V2 heeft die coolere filter niet. Bij Erebus zou dat niet echt erg zijn, en nog eens in Tune blijft.
En een midi naar cv, heb je extra channel in je heel dure Groovebox. Voor de Dreadbox vco die erbij zit, of je Mutable, of Roland en een FrankenSEM op de Rolomoog, nuja jullie weten het ook wel,
Mijn eurorack zit nog maar 2 weken ineen, en ik kendere er ook niks van, van een Erebus te hebben, steek je niet in 1, 2 de system500 + in elkaar, nie manual is 1 pdf nie gooien op kinderen, zelf beter uit hun buurt houden, geen water modular nie in bad gooien enz ... nie kuisen met bijtend zuur, de modules, staat gewoon hetzelfde als op de modules.
Da was simpel aan Atlantis moest de case gewoon begrijpen, draad pluggon nie de wro,g vast vijzen, en uw eurorack is klaar. Al is Moog Grandmother precies minder semi modu en gewoon bijna of helemaal modulair en veel modules voor weinig geld, als de patchbay meer is dan de envelopes, de lfo in andere stuf kunnen prikken voor andere sounds. En de dual cv output van Erebus is wel naais midi naar para.
En die independent glides per oscillator. Da mis ik op zoveel mono's. T'is altijd portamento. Roland heeft er een module voor ma let een easy modular trick en ge hebt extra spullen over.
Of was da just voor de vibrato. Of keiveel Dark Links kopen daar zit ook een grote portamento knop op. 4 midi to cv's met portamento's.
Denk enkel nie geschikt voor al nie die een ander CV dialecten hebben, lek al de Yamaha's. De Korg's. De Karp doet baisc cv zeker. Die werd wups een Mo G- ARPKORG Grand MOddesey.
Karp heeft enkel cv outs nodig en heeft die voor een Axxe eraan de hangen. Voor 3 Osc 2 strakke en een met zoveel meer karakter.
Heb net een Roland SH-2 mint, duur ma da's de vintage knob voor de system-500. En een vrij beperkte niks super fancy, klinkt beter dan de Compuphonic giga mono Jupiter 4 De Pro Mars.
En 2 oscillators + een sub voor de extra base. Coole mono buddy voor bij de Jupiter 4 ofzo. De Prodigy vindek ook heel vet ma die staat nog redelijk vaak te koop.

Ma tging hier over die module die al uitverkocht is. Lijkt mij vooral een handig ding, voor mensen die nog nieveel hebben, net als op Grandmother zit er zo vanalles wat + oscillator en filter.
Wel groot tov. het gene wa ge nodig hebt miltiplyer, mixer bij Doefpler hebt ge toch zoveel nie voor zo weinnig geld.
Jammer da ze geen, voor zover ik weet echt goeie faders hebben.
 
Slim om een desktop en modulaire module aan te bieden....
Zouden meer fabrikanten moeten doen... vergroot alleen maar de afzetmarkt imo :D
 
Slim om een desktop en modulaire module aan te bieden...
Als dat hetzelfde is als bij hun vorige modules hoef je je van die desktop behuizing niet veel voor te stellen. Dat is gewoon een kartonnen doosje met een kleine voedingsprint erin.
 
Als Dreadbox voor goedkoop gaat. Dan moet ge op de sound na mss,
zeker geen super kwaliteit verwachten.

Ze doen meestal 2 dingen.
Erebus V1 V2, Hades, Murmux, Nyx V1, reeks goud achtige eurorack van rond de 300 stuck.
Vaak met sjieke Moog achtige knoppen die heerlijk tweaken.
Erebus V2 is nu toch al oud en intens gebruikt. Nyx iets nieuwer alleen die kubusen op faders is nie handig.
Ze faden verder wel netjes.
Die met kleurtjes, ik moet ook geen case vol wiebelplastike hebben.
Blij datk der maar 2 heb gekocht en nie meer voor FX.
Die Roland Phase Delay is zalig om te tweaken.

Dan zo mini Erebus enz ...waar alles zo klein op is
Da's eerder hun budget stuff ...
Dit ook denk ik.

Van Behringer heb ik niks, behalve zo mini mixer om achter iets met 4 outs te hangen die allemaal verschillende fx nodig heben.
Daar zit geen noise op. Mijn Souncraft aan mijn Mackie linken Noise Noise Noise.
Die 6 voice gaat just te doen zijn, goeie sound crap faders.
Ne Nord Rack is een moordwapen.
Behringer zou wel goe zijn af en toe. De Pro-1moest de Prophet 5 mij nie interesseren, hadk die al.
Kost 1/10 van een ouwe en die is super slecht gebouwd.

Doefper Darklink is beter vindek dan Pro Solo K3 daar valt die verf eraf en kost twee keer zoveel.
Weet nie van hun modules, hoor nooit oh da's keislechtvaak zijn ze smal en kunnen gaatjes vullen van

Of die kleurtjes 100 euro modules. Die Phaser gaat. De faders ervan beter nie teveel aankomen.
Die Phaser Pedaal en die Chorus FLanger, dan is grandmother goedkoop gemaakt.
Da's ook wel de eerste vrij plastiiek Moog die ik heb. Nie dat de Prodigiy een tank was.
Da Karp moduletje datk 2e hands zo goed als nieuw had gekocht. Die faders zijn veel te goe voor iets da 400 nieuw was en dan 300 ergens op marktplaats.
Het metaal is te dik. Zelf bij vintage moe da zowa benden int midden als ge duuwt, de Prodigy hing gewoon redelijk aan elkaar ma nie mee gooien.
Vandaag betaald ge teveel voor iets da heel duur is, en dan vallen de knoppen er nie af.

Vraag mij af wat ik next moe kopen, durf geen lijst maken bij Thomann.
Veel goedkopere dingen samen zijn toch vaak duur samen.
Net 3 synth en een 19" FX ding van Roland. JV-2080 kheb zo niks digitaal en iedereen heeft hier keiveel, kwil door de modular ofzo halen bij sommige sounds kan da nog wijs zijn.
Heb Braids da was cheap en tof met een kamer vol saws. Clone van Clouds ma nog nie aan de praat gekregen. Heb ook geen schroeven.
Hun nieuwere oscilator lijkt ook cool ma rings heeft iets speciaal.
Iets da inputs van gewone dingen naar eurosoun doet.
Va's van Roland lieft nie nieuw.
 
Ik heb mn doosje met onderdelen vandaag binnen gekregen. Ziet er weer netjes uit!

Anders dan eerdere DIY modellen is hier alleen de plaat met knoppen, schuiven en pluggen echt DIY. De synth zelf zit op een plaat daar achter en die is al helemaal met smd onderdeeltjes gesoldeerd. Dus lekker makkelijk deze keer.
Verder weer degelijke Dreadbox kwaliteit. Dus lekker solderen van het weekend.
 
Bij Dreadbox moet je snel zijn hé.
Ik wou Abyss zo graag en dacht als Hades hier al zolang rond hangt.
Zag er laatst wel één voor 1200. Maar ik had een Roland SH-2 op het oog
En Erebus V1 wel over is, Erebus V2

Zeker zelfbouw, vind jem toch stilstom, zet je die in elkaar gestoken te koop.
Maar dit was nu toch niet de leukste Dreadbox ooit.
Hun nieuwe pedalen. , de Reverb is niet mijn smaak en kost 100 euro meer.
Ik had Nyx V1 uit de UK die hadden ze langer.

Ik hoop dat ze nog eens modular doen zoals dit.
Had Erebus te weinig waveforms en was best mono

Dan hebben we nu een oscillator voor wie de waveforms meer en in stereo wil.
En alle knoppen smooth en large, niet omter smallst.

Da's de volgende supergoedkoop en in zwart wit.
Soms nog een knop maar smalle modules, slechte faders.
Eurorack voor iedereen.

En dan Behringer verslaan, spotgoedkoop,
in kleur, faders zijn de slechtste die ik hebHeb enkel de phaser en Delay.
Om de phaser delay van Roland te stretchen, want die morphen de sound meer.
Meestal lijken die op pads met chords waar vrouwen door elkaar zingen, met een soort wah wah effect elk
dat alles unite. 2e Phaser maakt nog meer leven en loopt anders zodat ze korter en langer zingen
en die delay maakt er een warme wall van talking wahwah vrouwen van in grandmas vca en de reverb te lang dan komen er gekke dingen in,
en da zijn momenten van een octaaf hoger en octaaf lager.Met Braids die heeft zo een paar talking synth keelklank.
Dan gebruik ik de dreadbox niet en de reverb helemaal niet. Maar happy helder palmboom techno melodietjes.
Met digstrak straal in veel PWM en dat soort oscillator mod, anders klinkt die veel te analoge saw of square in je face waveform
gaat vloeken met die digi het enige analoge eraan is dat die wel duidelijk Roland filter action doet. Karakter in de verf zet.
Low pass van moog maakt ze smooth en dikke moogladder filter waar ze iin ondergedompeld zijn.

Als je het echt wilt tis mooi Dreadbox weer in de states, Murmux, Abyss en ook nog de laatste Dysphonia.

En Erebus 3 en Nyx 2 zijn discontinued, ma daar staan ze nog nieuw uit de UK.
 
Laatst gewijzigd:

Vergelijkbare discussies

Back
Top