Wavestate bug?

loveyourjunos

Ouwe rot
Lid sinds
17 december 2006
Berichten
1.732
Locatie
Oss
Ik zal het proberen uit te leggen met behulp van een simpele patch:
- timing is tempo based, Xfade off
- 1 sample
- 1 pitch
- 1 shape, ramp down (shape controls volume)


- 3 steps in de step sequencer 1: -100 2: +100 3: 0


Vervolgens maak ik een modulation:
Pitch A1 transpose --> Generators/Step seq lance , depth 12 semitones

Ik verwacht bij het spelen van een C : C-1, C0, C+1
Ik krijg: C-1, C-1, C0, C0, C+1, C+1

Waarom worden de noten dubbel getriggerd?

Als ik niet de pitch transpose maar het filter moduleer werkt het wel zoals ik verwacht.

ps. En wat kan ik met Step Pulse als modulation source?
 
Ik heb geen wavestate , maar ik denk dat het ligt aan de shape rampdie de steps triggered
Als die bipolair is( -1-- 0--+1-->-1--->0--->+1 etc ) , zou die wel eens 2 keer kunnen triggeren (tijdens overgang -1 naar 0 , en van 0 nr +1)
Heb je niet gewoon een unipolaire pulse als waveshape , die dus va 0 naar 1 gaat ?
Probeer daar eens mee , dat is ook meteen de reden waarom triggers in analoge bakken dc zijn ( direct current ) in tegenstelling to ac ( alternating current )
 
ik had deze vraag niet gezien, maar alle antwoorden die je zoekt hierover (plus talloze tips) worden beantwoord in deze tutorial die ik gemaakt hebt. Als je die even volgt dan heb je dat stukje van de wavestate onder de knie.

 
He wat leuk, ik dacht dat ik dit topic niet gepost had want ik kon het zelf nergens meer terug vinden. Helaas geen antwoord kunnen ontdekken in de tutorials. Dit gaat over de step sequencer.
ah, dus niet over een korg wavestate?
ik heb even gegoogled, maar kan helemaal geen stepsequencer met de naam wavestate vinden. Welk merk is dat dan?
 
het gaat over de step seq lane op de Wavestate :)
ik probeer daar interesante toepassingen voor te vinden.
ah. daar heb ik uiteraard ook een tutorial voor:

 
ah. daar heb ik uiteraard ook een tutorial voor:


I know, zoals ik in de openingspost schreef werkt het zoals je in de tutorial doet prima wanneer je de step seq voor cutoff gebruikt.

Als je echter probeert de pitch lane te bewerken (in de openingspost beschrijf ik hoe ik pitch step A1 moduleer met waardes uit de step seq) worden de waardes dubbel getriggerd. Dat vind ik raar en ik vraag me af of dit een bug is


Achterliggende gedachte: Wat ik heel gaaf zou vinden, maar wat volgens mij niet echt helemaal mogelijk is, is dat je de step seq lane gebruikt als extra modulatie voor de hele pitch lane, zodat je een melodisch pattroon over het melodische pattroon van de pitch lane legt en zo nog complexere melodieën kunt genereren.
 
Back
Top