Amen based Music part R.48.2

Child of arT

Ouwe rot
Lid sinds
27 Maart 2011
Berichten
1.946
Locatie
Heemstede.
Mijn Drum & Bass tracks noem ik altijd Amen based Music.
Ik refereer aan de Amen break omdat in de beginperiode van Drum & Bass de Amen heel veel gebruikt werd.
Kort gezegd of vertaald : Drum & Bass is muziek gebaseerd om de Amen breakbeat! Amen based Music!
Het betekend niet dat ik altijd Amen drums gebruik, in deze track zitten totaal geen Amens.

Mensen vonden met name het stuk na de break het leukste stuk, en ik blijf het leuk vinden om een Band Pass Filter te moduleren!

Enjoy!

 
Nee, dat is niet het genre waarvan ik hou. De percussie is wel goed, maar je leads zijn veel te repetitief, op het randje af van irritant. De basis is goed, maar volgens mij heb je nog veel werk, vooral om te variëren en interessant te houden. Succes!
 
Oke!:okdan:
 

Attachments

  • top k.png
    top k.png
    10,3 KB · Bekeken: 105
Nee, dat is niet het genre waarvan ik hou. De percussie is wel goed, maar je leads zijn veel te repetitief, op het randje af van irritant. De basis is goed, maar volgens mij heb je nog veel werk, vooral om te variëren en interessant te houden. Succes!

Als het je genre niet is, dan is het ook niet je genre...
 
Mensen vonden met name het stuk na de break het leukste stuk [...]
Tot die mensen hoor ik blijkbaar ook. Ben het wel met de eerste reactie eens dat er wel wat meer gevarieerd mag worden in die stab, vooral ritmisch. Bijvoorbeeld door de nootjes twee keer zo snel en kort te maken. Dit soort muziek - voor zover ik er kaas van gegeten heb - gedijt wel bij variatie.
 
Ik verwacht bij nummers met een amen break.... breaks. Dus veel meer variatie en zeker wat ritmisch gefreak in de beat.
Wat ik nog het meeste mis is een (sub)kick die een melodie speelt ipv die statische kick. De stijl van het nummer vraagt daar wel om .
Niet je beste track als ik zo vrij mag zijn ..
Bijvoorbeeld die highpass sound speelt een loopje, als je die ergens over zou laten gaan in een subkick die dat loopje speelt zou het al verbetering zijn. Of bv een vraag- en antwoordspel met elkaar laten spelen.
Ik wil maar zeggen dat het wel potentie heeft, maar er mag wmb nog goed aan gesleuteld worden.
 
ik vind het zelf ook wel saai en repetitief
heel veel van die muziek werd vroeger gemaakt in stukken van bvb 8 bars
dus dan heb je altijd een vorm van intro van het "stuk" (bvb een splash/cymbaal die de toon zet), dan een paar repetities die opbouwen en op het eind een overgang/fill naar het volgende stuk. en hoe standaard dit ook klinkt, het zorgt meestal voor genoeg variatie omdat elk "stuk" op zichzelf staat en bij deze ook mooi afgewerkt is. ook de djs binnen dit genre gaan je dankbaar zijn. het nummer mag voor hen zelfs korter zijn, langer dan 2 minuten laten ze hem toch nie spelen
 
Back
Top