Veel Roland boutique scams op Marktplaats.nl

Vind dat marktplaats er te weinig aan doet.
Heb al meerdere keren een bericht gestuurd over die boutique oplichter. Blijft erg lang staan.
Had hem een keer benaderd en kreeg een antwoord en stuurde daarna een betaalbaarvoorstel met gelijk oversteken en uiteraard geen antwoord.
Je zit het veel nu in de muziek afdeling.
Zag ook gewoon een copy van een adv op Marktplaats. Niet eens de moeite om een plaatje van het net te plukken.

Vraag me alleen af hoe ze aan sommige accounts komen die al jaren actief zijn.
Vaak zie je dan 0 eerder verkopen.
 
Marktplaats doet er inderdaad helemaal niets aan, heel bizar vind ik dat!
Ook ik heb meerdere keren marktplaats berichten gestuurd over deze oplichter.

Is het wellicht een idee om elkaar via de biedingen te waarschuwen voor een vermoeden van oplichting?
Bijvoorbeeld door middel van een x0x bod?
101, 202, 303 euro?

Nu doe ik belachelijke biedingen, maar die kan de oplichter makkelijk weghalen.
Lage "realistische" biedingen laten oplichters altijd wel staan.
 
Vind dat marktplaats er te weinig aan doet.
Heb al meerdere keren een bericht gestuurd over die boutique oplichter. Blijft erg lang staan.
Had hem een keer benaderd en kreeg een antwoord en stuurde daarna een betaalbaarvoorstel met gelijk oversteken en uiteraard geen antwoord.
Je zit het veel nu in de muziek afdeling.
Zag ook gewoon een copy van een adv op Marktplaats. Niet eens de moeite om een plaatje van het net te plukken.

Vraag me alleen af hoe ze aan sommige accounts komen die al jaren actief zijn.
Vaak zie je dan 0 eerder verkopen.
Ik heb MP ook al een aantal keren een bericht gestuurd en soms helpt het, maar heel vaak ook niet. Gewoon elke nep advertentie blijven melden. Hoe meer mensen een bepaalde advertentie flagged, hoe sneller hij verwijderd wordt.

Onder elke advertentie staat deze knop:
Schermafbeelding 2021-11-14 om 23.13.33.png
 
Ik heb MP ook al een aantal keren een bericht gestuurd en soms helpt het, maar heel vaak ook niet. Gewoon elke nep advertentie blijven melden. Hoe meer mensen een bepaalde advertentie flagged, hoe sneller hij verwijderd wordt.

Onder elke advertentie staat deze knop:
Bekijk bijlage 3816527
Dat is het hele punt, marktplaats doet geen reet met die meldingen.
En ook niet met het rapporteren van de gebruiker, daar is namelijk ook een knop voor.



1636960852984.png
 
Marktplaats doet er inderdaad helemaal niets aan, heel bizar vind ik dat!
Ook ik heb meerdere keren marktplaats berichten gestuurd over deze oplichter.

Is het wellicht een idee om elkaar via de biedingen te waarschuwen voor een vermoeden van oplichting?
Bijvoorbeeld door middel van een x0x bod?
101, 202, 303 euro?

Nu doe ik belachelijke biedingen, maar die kan de oplichter makkelijk weghalen.
Lage "realistische" biedingen laten oplichters altijd wel staan.
419 (Nigeriaanse oplichting)
 
En daarom zeg ik ook “blijven melden!”

Yep, dat is echt de enige manier om marktplaats tot bewegen te krijgen. Ze gaan echt niet elke advertentie natrekken. Ook kan het zo zijn dat 'concurrentie' elkaar melden daar moet marktplaats ook voor waken.
 
Het erge is dat tegen de tijd dat Marktplaats reageert er al mensen zijn opgelicht.
Er staat al een VP-03 meerdere dagen online.
Ook als je reageert met ophalen wordt er gevraagd om een aanbetaling te doen
 
Het erge is dat tegen de tijd dat Marktplaats reageert er al mensen zijn opgelicht.
Er staat al een VP-03 meerdere dagen online.
Ook als je reageert met ophalen wordt er gevraagd om een aanbetaling te doen
Gelijk (zogenaamd) doen die aanbetaling. Heb je ten minste bankgegevens i.r.t. de oplichter!
 
Ik zie ophalen en verzenden staan. Ik zie factuur aanwezig en ik zie dat de verkoper al 15 jaar actief is op marktplaats. Ik zie het probleem niet echt.
1) De andere waren óók ophalen/verzenden (maar je moest wel even aanbetalen voordat je langs kon komen)
2) Zelfde prijs range.
3) Er kan weer niet op geboden worden.
4)15 jaar en één ervaring.

En on top of that... hier is de originele advertentievan ebay.co.uk (Roland boutique jp-08 | eBay)
Schermafbeelding 2021-11-20 om 00.20.41.png

Ik zou zeggen, waag de gok. Bikkel, Marc en Dr. van Lansberg
 
Back
Top