Roland Boutique JX-08 versie van Roland JX-8P

AC4D1843-30C7-4789-9602-87835CEDCE65.jpeg


Er is weer nieuwe synthesizer uit gekomen uit de serie Boutique JX-08 : Roland Boutique JX-8P

Specificaties :
Roland Boutique Specificaties JX-08

 
Max. 20 stemmige polyfonie, lees ik op amazona.de
Als deze goed en authentiek klinkt lijkt me het een duidelijke verbetering tov de vorige generatie Boutiques, ondanks de bonsai slidertjes en micro USB poort.
 
Max. 20 stemmige polyfonie, lees ik op amazona.de
Als deze goed en authentiek klinkt lijkt me het een duidelijke verbetering tov de vorige generatie Boutiques, ondanks de bonsai slidertjes en micro USB poort.
Ze gebruiken nu voortaan USB-C aan sluiting!
 
Jammer dat het geen full size model is (alweer), maar deze gaat er zeker komen.

De JX8p sound is echt verreweg mijn favoriet (van de synths die ik zelf heb).
 
Klinkt best wel goed, echt een aangename sound. Net als bij de JD-08 zijn de sliders wel wat klein. Alhoewel die van de JX-08 er iets werkbaarder uitzien.

Leuke demo van alle originele JX-8P patches:

 
Vond de sliders op de sh-01a prima werken. Deze lijken van vergelijkbaar formaat.

Ik ga me toch eens verdiepen in deze synth. Er zijn namelijk maar weinig synths met de volgende eigenschappen:
-voldoende polyfonie
-goede UI zonder al te veel menu’s
-goed klank
-betaalbaar

Sommige poly’s zoals de System-1 en Minilogue hebben maar 4 stemmen, wat ik te weinig vind. Andere hebben meer stemmen, maar daar is de UI niet optimaal.
Oudere VAs hebben soms wel veel knoppen en polyfonie, maar klinken niet altijd fantastisch.
Je komt dus al snel uit op high-end synths.
Deze lijkt voor een beperkt bedrag toch veel goede eigenschappen te hebben.
 
...inmiddels een paar YouTube filmpjes verder. Toch niet helemaal mijn smaak. Ik heb het idee dat de sounds te halen zijn uit iedere ROMpler. Natuurlijk is dit is subtractieve synth, waar alles te editen is, maar ik bedoelde meer het karakter van 't geluid.
 
Mijn Hemel. Je zou zeggen dat Roland zijn lesje wel geleerd heeft nadat Behringer hetzelfde is gaan doen maar dan full size. Maar nee hoor. Weer zo'n synthesizer voor mijn Action Man pop uit de jaren '70.
 
Mijn Hemel. Je zou zeggen dat Roland zijn lesje wel geleerd heeft nadat Behringer hetzelfde is gaan doen maar dan full size. Maar nee hoor. Weer zo'n synthesizer voor mijn Action Man pop uit de jaren '70.
Qua polyfone synths ben ik het niet helemaal met je eens. Deepmind vind ik niet super-aantrekkelijk. De rest moet nog komen van Behringer.
 
Welk lesje dan precies?
Volgens mij lopen die Boutiques namelijk best goed en was de eerste serie snel uitverkocht.
Goed punt. Ik was (gezien het vervolg dat Roland heeft gegeven aan dit project: onterecht) ervan overtuigd dat het een zeer, zeer dikke fail was, die Boutiques. Ik heb alleen grote haat gelezen tegen de kleine knopjes. Ik had het idee dat ze alleen gekocht werden door DJ's (Holkenbog, Tiesto etc.) die het origineel hebben en een grappige (overpriced) miniatuur verzameling klassiekers in een vitrine wilden hebben als gespreksonderwerp met klanten. En er dan een uit de vitrine halen en dan blijkt dat 'ie het nog doet ook. Maar serieus gebruik? Ik zie ze nooit langskomen in YT video's van hobbyisten en liefhebbers die een live sessie houden.
 
Ik zie ze nooit langskomen in YT video's van hobbyisten en liefhebbers die een live sessie houden.

Als je met langskomen bedoelt het aanbod dat Youtube voor je heeft als je YT aanslingert dan zou je gelijk kunnen hebben.
Ik krijg voornamelijk filmpjes aangeboden over ruimtevaart en neerstortende radiografisch bestuurbare vliegtuigjes.

Als je gaat zoeken is er meer dan genoeg te vinden.

Voor de rest is het natuurlijk aan jou wat je van de Boutiques vindt en al dan niet mee wilt, maar er is echt een grote groep enthousiastelingen te vinden die er leuke dingen mee doen en volop speculeren over de volgende Boutique.
Oh ja, er zijn ook grote groepen bashers te vinden, maar die gaan zich bij elke aankondiging van Roland te buiten aan een potje negatief masturberen. ;)
 
Ik krijg voornamelijk filmpjes aangeboden over ruimtevaart en neerstortende radiografisch bestuurbare vliegtuigjes.
:dubbel:!
maar er is echt een grote groep enthousiastelingen te vinden die er leuke dingen mee doen en volop speculeren over de volgende Boutique.
Het zijn kopieën van geweldig mooie synths die hun waarde hebben bewezen door de jaren heen en waarschijnlijk nooit zullen verdwijnen (hoop ik). Wat dat betreft zijn ze het verzamelen waard. :)
 
Als je met langskomen bedoelt het aanbod dat Youtube voor je heeft als je YT aanslingert dan zou je gelijk kunnen hebben.
Ik krijg voornamelijk filmpjes aangeboden over ruimtevaart en neerstortende radiografisch bestuurbare vliegtuigjes.

Als je gaat zoeken is er meer dan genoeg te vinden.

Voor de rest is het natuurlijk aan jou wat je van de Boutiques vindt en al dan niet mee wilt, maar er is echt een grote groep enthousiastelingen te vinden die er leuke dingen mee doen en volop speculeren over de volgende Boutique.
Oh ja, er zijn ook grote groepen bashers te vinden, maar die gaan zich bij elke aankondiging van Roland te buiten aan een potje negatief masturberen. ;)
Nou komt ie, een lekkere negatieve ejaculatie:

Roland met zijn befaamde (bullshit) opmerking “never chase a ghost” over waarom ze zelf geen analog remakes uitbrengen (in tegenstelling tot One We Shall Not Name), en vervolgens een hele shitload aan digitale speelgoed prullaria op de markt uitstorten, lekker geloofwaardig :D.
 
Jongens toch! Wees blij dat ze dit doen. Weleens een JX-8P of JX-10 moet tillen? En wat vind je van de sliders op die ouwe modellen? Of op de PG-800? Geen idee of die friemelbakjes ook een beetje echt klinken overigens. Negatief mastuberen, daar kan ik wel eventjes over fantaseren.
 
Jongens toch! Wees blij dat ze dit doen. Weleens een JX-8P of JX-10 moet tillen? En wat vind je van de sliders op die ouwe modellen? Of op de PG-800? Geen idee of die friemelbakjes ook een beetje echt klinken overigens. Negatief mastuberen, daar kan ik wel eventjes over fantaseren.
Ik zou graag blij willen zijn, ik wil al een hele tijd graag iets van Roland in huis halen, maar wat ze aan nieuw spul uitbrengen vind ik echt teleurstellend. Die spuuglelijke groene designs van de Systems, het belachelijke alleen voor Japanse kinderhandjes geschikte boutiques en als cherry on top, ik keek er echt naar uit en heb meerdere malen op het punt gestaan om het aan te schaffe, de jupiter X/Xm (en hoezo, don’t chase ghosts! :P). Wat me tegenhoudt is de, naar mijn idee te complexe bediening (zowel menu diving als opties). Maar dikke kans dat ik het toch eens ga proberen.

Ik heb ook vaak op het punt gestaan om een Juno 106 te kopen, maar €1500,- (of meer) neertellen voor een apparaat van 40 jaar, die de volgende dag kapot kan gaan is mij toch ook te gortig.

Ik hoop dat ze binnenkort echt weer eens met wat fatsoenlijks komen, maar ik vrees dat ze nog wel ff doorgaan met melken. For now I think they have lost their way…
 
Laatst gewijzigd:
Top als ze de pad machine, van 20 voices hebben voorzien en geen 4 dat had wel heel triest geweest.

JX8p's voor 500 euro scoren wordt vandaag toch erg moeilijk.
Zelf een Alpha Juno vind je nog moeilijk voor 500. Maybe op SF. Maar marktplaats, 2ehands zijn al lang mee met die reverb prijzen. Waarr je natuurlijk een Alpha voor 2400 staan.

System-500 is echt wel vet voor een nieuwe Roland.
De JX-Xa ook, je ziet zo ook af en toe in iets matt.
 
Goed punt. Ik was (gezien het vervolg dat Roland heeft gegeven aan dit project: onterecht) ervan overtuigd dat het een zeer, zeer dikke fail was, die Boutiques. Ik heb alleen grote haat gelezen tegen de kleine knopjes. Ik had het idee dat ze alleen gekocht werden door DJ's (Holkenbog, Tiesto etc.) die het origineel hebben en een grappige (overpriced) miniatuur verzameling klassiekers in een vitrine wilden hebben als gespreksonderwerp met klanten. En er dan een uit de vitrine halen en dan blijkt dat 'ie het nog doet ook. Maar serieus gebruik? Ik zie ze nooit langskomen in YT video's van hobbyisten en liefhebbers die een live sessie houden.
Rachel R Collier is er (iig met 1) veel mee bezig. Waarschijnlijk gesponsord, maar ze krijgt er veel uit.
 
Back
Top