Roland Boutique JD-08 versie van Roland JD-800

B19E4ACF-53BD-4EA6-8262-FB95ACAB5C13.jpeg

Er is weer nieuwe synthesizer uit gekomen uit de serie Boutique :

Roland Boutique JD-08 versie van Roland JD-800 Bron :
Roland JD-08

Specificaties :
Specificaties Roland : JD-08

 
Ik laat mijn vingertoppen wel bijpunten. Oef die JD-08 wordt echt krap :-). Roland kennende zal het wel erg goed klinken, ben benieuwd!
 
Ik vind die Boutiques er over het algemeen aantrekkelijk uitzien en de bediening ervan viel mij op de JP-08 niet tegen, maar hier lijkt het mij wel een gepriegel te worden.

Die JD-800 wordt wel in diverse fatsoenen in de markt gezet door Roland.
Eerst voor de Jupiter-X, toen Zenology en de JD-800 plugin. Ik hoop dat hij er snel voor de Fantom komt.
 
ik snap het echt niet. Als ze wilden hadden ze echt plaats op dat front voor langere faders....
nu is het een PCM synth met een gebrekkige interface.... Net wat de JD +niet+ was indertijd.
 
Ik was wel benieuwd naar de polyfonie en die vond ik niet terug op de site van Roland.
Op hun Youtube kanaal bevestigde Roland dat de JD-08 maximaal 128 stemmig is (afhankelijk van de patch) en de JX-08 20 stemmig.

Dat vind ik wel een verbetering ten opzichte van de andere Boutiques.
 
Als ze nou eens een full size opvolger maken van de JD-800 met een nieuwe, moderne engine (net als de System-8 ), die ook de JD-800, JV-1080 etc. kan inladen als plug-outs (ook net als de System-8, maar dan dus ander type synths), dan ben ik geïnteresseerd.

Als ik hardware wil, koop ik het met name om de controls, want een goeie sound kun je tegenwoordig ook wel uit software halen. Dan moeten het wel fatsoenlijk te bedienen controls zijn, niet van die mini controls zoals de meeste boutiques..
 
inderdaad... voor een moderne hw synth is een zeer goede of inspirerende interface vandaag zo mogelijk nog belangrijker dan vroeger, want anders kan je net zo goed een generieke faderbank en enkele softsynths kopen...

Ik begrijp het echt niet.... De JD800 was het antwoord op het feit dat die eerste generatie moderne digitale synths geen -tig koppen of schuivers meer hadden, de meeste mensen niet verder meer kwamen dan de presets.
programmeren was 'like painting through a letterbox...' (1 regelig schermpje en 1 dataknob)
 
Ik vind de Boutiques altijd wel leuk. Heb nooit problemen gehad met de bediening er van door de kleine knopjes of faders. Voor mij valt het wel mee. En ik heb grote handen.
 
er staan al filmpjes op het officiele YouTube kanaal.
Ik heb het filmpje gedeeld bij dit nieuws komt dus van Roland YouTube kanaal vandaan!
Scheelt weer paar handelingen :okdan:
 
Ja misschien ben ik te kort door de bocht... Kunnen ze voor die prijs goede precisiefaders maken/gebruiken? Mijn knejerk reactie is dat ik direct denk dat het van die wiebeldingen zijn met een kwart cm speling...
 
Zou er ook n jp8080 komen dan?
Jp08. Of was dat al gebruikt voor de jup 8 :)
Moet er niet aan denken zoiets te kopen, mierenwerk.
Maar zeker wel tof dat er zoiets kan.
 
Roland kennende zal de JD-08 qua klank zeer dicht in de buurt komen van de originele JD-800. Alleen jammer dat de sliders zo klein zijn: het past allemaal maar nét op dat formaat.
 
Back
Top