Roland Boutique JD-08 versie van Roland JD-800

B19E4ACF-53BD-4EA6-8262-FB95ACAB5C13.jpeg

Er is weer nieuwe synthesizer uit gekomen uit de serie Boutique :

Roland Boutique JD-08 versie van Roland JD-800 Bron :
Roland JD-08

Specificaties :
Specificaties Roland : JD-08

 
van een olifant naar een muis.... die jd man man man man man.... je zal maar worsten vingers hebben. die bij elkaar gecrammde knoppen werkten echt op m'n lachspieren... ik dacht echt even dat het een grap was. maar nee het is real.... ik denk toch zeker niet dat dit beter gaat klinken dan m'n jd990. ben overigens nog steeds blij dat ik die grote jd heb weggedaan maar dat die hype nu ook weer zo aangeslingerd is.. het is en blijft gewoon een rompler.. formaat leeft niet op tegen de sound. dat doet deze tamagotchi wel denk ik.
 
Die JD08 wil ik erg graag proberen. Ik heb fijne vingers dus als die sliders en parameter layout goed werkt ben ik een happy camper met die heerlijke jd800 sound.
 
Zou er ook n jp8080 komen dan?
Jp08. Of was dat al gebruikt voor de jup 8 :)
Moet er niet aan denken zoiets te kopen, mierenwerk.
Maar zeker wel tof dat er zoiets kan.
Ik dacht eerst ook dat Jp08 de Boutique versie van jp8080 was tot dat ik het opgezocht had.
Kwam ik er achter dat blijkbaar Jupiter 8 versie van boutique is!
 
Ha, hier zat ik al een tijdje op te wachten. Meteen gepreorderd. Ik hoop dat 'ie goed integreert met de JD-800 van Roland Cloud, maar daar heb ik wel vertrouwen in. Leuk, een rompler met controls! Kabouterformaat is dan wat jammer, maar die Boutique zooi zit toch altijd wel goed in elkaar.
 
Weer usb power? Hadden die Boutique's geen last van USB audio ground-loop 'gezoem'?
Uno Synth heeft er last van, Craft Synth ook... Wordt trouwens gewoon vermeld in de manual..
 
Weer usb power? Hadden die Boutique's geen last van USB audio ground-loop 'gezoem'?
Uno Synth heeft er last van, Craft Synth ook... Wordt trouwens gewoon vermeld in de manual..
Als je daar last van hebt kun je altijd nog usb aansluiten op een power adapter en usb via de 5 pin naar 3,5 jack adapter gebruiken ipv usb midi en/of audio. Dan zou je er geen (of iig niet meer dan bij andere synths) last van moeten hebben
 
Ik heb nooit problemen gehad met ground loop gedoe met Boutiques en USB, en ik heb er wel een paar gehad/getest. Misschien wel iets om op te letten als je de CV/trigger gebruikt, want USB en CV wil nog wel eens interfereren. Vaak kun je dit oplossen met een splitter voor usb data en voeding.
 
Hoewel ik het JD-800 in de Jupiter-X heb, zou ik deze Boutique als controller hiervoor best interessant vinden (Vooropgesteld dat dit kan).
Mocht de D-50 ooit nog als expansion model komen zo ik m’n D-05 eventueel kunnen vervangen voor de JD-08.

Met de Matriarch net in huis en een Hydrasynth onderweg, doe ik er goed aan mijn GAS maar even te parkeren. ;)
 
Een tweede scherm kon er ook niet meer bij. Dat wordt dan helemaal lastig programmeren. Daar had ik de JD-800 juist voor gekocht, niet eens voor het geluid. Meer stemmen is wel een pluspunt. De 800 kan ik niet multitimbraal gebruiken omdat er met vier klanklagen maar zes stemmen overblijven.
 
trouwens! zijn ze zo slim geweest om dit ding gewoon compatible te maken met de JD990 cc????? dan is het gelijk een controller. dan komt hij er

Volgens mij werkt de JD990 met sysex toch? Althans, de JD900 sliders sturen sysex uit las ik.

Het zeuren over de kleine form factor is begrijpelijk, maar ook wat overbodig. Roland heeft gewoon voor deze vorm gekozen en denk ik voor een goede reden. Ene kant kosten maar andere kant ook zitten mensen met beperkte bureauruimte, zeker als je ze gaat sparen ;) Voor echt een fullsize unit kun je ook naar de Waldorf M kijken, en die zit dan toch in een heeel andere prijscategorie.
Hoe dan ook, wat ik persoonlijk met de boutiques heb is dat de roland cloud versies gewoon al goed klinken, in die zin zijn het dan wat dure controllers.
 
Laatst gewijzigd:
Weer usb power? Hadden die Boutique's geen last van USB audio ground-loop 'gezoem'?
Uno Synth heeft er last van, Craft Synth ook... Wordt trouwens gewoon vermeld in de manual..

Klopt, daar hebben ze last van. Oplossing is om de USB kabel te verbinden met een telefoon adapter. Maar dan ben je wel je USB ingang kwijt alleen voor de power.

Ik ken het origineel niet. Maar ik vind die JD-800 sounds wel een beetje gedateerd klinken wat ik zo hoor. Die gitaar leads zijn wel vet. Wat is het speciale aan de JD-800 sounds? Enkele goede voorbeelden?
 
Weer usb power? Hadden die Boutique's geen last van USB audio ground-loop 'gezoem'?
Uno Synth heeft er last van, Craft Synth ook... Wordt trouwens gewoon vermeld in de manual..
Zou eigenlijk niet mogen bij dit soort apparaten!
Voor mij een reden om dit soort apparaten dan links te laten liggen!
 
Roland kennende zal de JD-08 qua klank zeer dicht in de buurt komen van de originele JD-800. Alleen jammer dat de sliders zo klein zijn: het past allemaal maar nét op dat formaat.
Ik ken het origineel niet. Maar ik vind die JD-800 sounds wel een beetje gedateerd klinken wat ik zo hoor. Die gitaar leads zijn wel vet. Wat is het speciale aan de JD-800 sounds? Enkele goede voorbeelden?
Wat bedoel je met gedateerd?Iets klinkt goed of niet in je oren of dat uit een synth komt van 40 jaar geleden of uit een synth van vandaag.
 
Die JD-800 wordt wel in diverse fatsoenen in de markt gezet door Roland.
Eerst voor de Jupiter-X, toen Zenology en de JD-800 plugin. Ik hoop dat hij er snel voor de Fantom komt.
Ja en toch heb ik goesting om dat ding aan te schaffen, het voor me te hebben in hardware.De legende van toen in het echt van nu.
 
Ja en toch heb ik goesting om dat ding aan te schaffen
Ik ga gelukkig niet over jouw goesting ;) , maar vanwege begrensde mogelijkheden qua ruimte, financiën probeer ik toch kritisch om te gaan met mijn eigen goesting.
 
voor mij is dit toch allemaal net iets te klein kwa behuizing en controls. dan vind ik 400 euro nog best veel geld voor dit.

dan zou ik hem toch liever vanuit de roland cloud gebruiken als vst gekoppeld aan een midi controller.
 
Back
Top