Luctae Live Dawless Techno [Digital Cognition]

Nice Luctae, gaat goed komen. Veel succes iig.

Wow, dus je kopieert en het volume wat in de ene pattern 100 is, is in de andere dan 127 terwijl die fysiek even hard klinkt? Echt waar? kan toch niet waar zijn?
FWIW, ik meen dat in laatste Digitakt update je FX en mixer settings "global" kan enablen, waardoor deze settings onafhankelijk worden van de pattern settings.
 
Ik vond dat ook erg irritant met de digitakt, dat je sounds per pattern zijn. Misschien ten overvloede, maar wist je dat je hele pages te gelijk kan kopiëren van je sound settings tussen patterns? Nog steeds niet ideaal, maar Beter dan per parameter ;)
Ja, ik wist het potverdorie wel, maar nooit aan gedacht om het te gebruiken...
Ken de digitakt niet, maar de RYTM wel
je kan in een project gewoon 16 patterns maken en er ook tot 4 aan elkaar rijgen voor wat interessantere patronen. Ik zou dus gewoon 8 sets van 2 patterns maken die je dan speelt, ipv van muten / unmuten
je kan dan ook ruim voordat die weer rond gaat drukken ipv van precies op de 1.
zo kun je een variatie maken zonder kick, met snare roll er bovenop, met parameter locks voor reverb /delay verzuip, leeg voor break etc
hoef je alleen maar te weten wanneer je 1/2/3/4/5/6/7/8 moet drukken :D of kan de digitakt dat niet?
Nee dat kan de digi niet... Ik weet wat je bedoelt, want ik heb de A4, die werkt ook zoals jij beschrijft. En zoveel variaties heb ik niet nodig, ik wil de mogelijkheid hebben om zelf sturing te geven aan de diingen die je noemt. Een B-section zou ik dan wel weer aardig vinden. Maar zoals gezegd, misschien lukt dat ook met de FILL optie
Tja. Tot je toch wat sound design aanpassingen wilt doen. Dan kan je dat over al je patterns heen gaan kopiëren.
Exáct mijn probleem :)
 
Blijft toch bijzonder dat dat anders werkt op de digitakt tov de analog series. verder wel een heel tof ding :)
 
Jawel toch? (Of ik begrijp je niet goed)
De meeste reverb engines op de collider hebben control 1 voor de bass.
Je hebt helemaal gelijk... Ik heb dat destijds niet goed opgeslagen in mijn hoofd 😇 Dankjewel voor je handige link!

Nice Luctae, gaat goed komen. Veel succes iig.


FWIW, ik meen dat in laatste Digitakt update je FX en mixer settings "global" kan enablen, waardoor deze settings onafhankelijk worden van de pattern settings.
Hartelijk dank Ravon. Ook een optie die ik niet goed heb meegekregen, die details in update gaan soms wat langs zij...
 
Sodeknetter man! Lekkere onvervalste transcendentale psychedelische techno om live te luisteren met een biertje op en "misschien zelfs wel stiekem" een joint! En dat DAW-less. Wat is je setup? Het lijkt erop dat je niet eens zo heel erg veel apparatuur hebt staan. Ik denk te herkennen:
  • Novation Bass Station (de bas dreuner die de Minimoog a run for it's money kan geven)
  • Novation Peak polyphonic synthesiser
  • Elektron Analog Four (licht grijze versie) synthesizer
  • Electron Digitakt drum computer/sampler
  • Een lege plek voor je toekomstige Behringer TD-03 303 kloon
  • Strymon Bluesky effect pedaal (zeker weten?)
  • Een mixer uiteraard
Knap om zoveel te kunnen met zo weinig. Slim bij elkaar gezocht hoor.

Jammer dat ik die avond Sinterklaas vier met de kids van mijn beste vriend. Ik hoop dat zo'n Analog Session avond nog eens herhaald wordt ergens in het zuidwesten van NL (lees: omgeving R'dam of DH).
 
Sodeknetter man! Lekkere onvervalste transcendentale psychedelische techno om live te luisteren met een biertje op en "misschien zelfs wel stiekem" een joint! En dat DAW-less. Wat is je setup? Het lijkt erop dat je niet eens zo heel erg veel apparatuur hebt staan. Ik denk te herkennen:
  • Novation Bass Station (de bas dreuner die de Minimoog a run for it's money kan geven)
  • Novation Peak polyphonic synthesiser
  • Elektron Analog Four (licht grijze versie) synthesizer
  • Electron Digitakt drum computer/sampler
  • Een lege plek voor je toekomstige Behringer TD-03 303 kloon
  • Strymon Bluesky effect pedaal (zeker weten?)
  • Een mixer uiteraard
Knap om zoveel te kunnen met zo weinig. Slim bij elkaar gezocht hoor.

Jammer dat ik die avond Sinterklaas vier met de kids van mijn beste vriend. Ik hoop dat zo'n Analog Session avond nog eens herhaald wordt ergens in het zuidwesten van NL (lees: omgeving R'dam of DH).
Ha, mooie reactie, dankjwel 😎 Je omschrijving is precies wat ik beoogde om te maken...

De opsomming van de setup is bijna spot-on. Het kleine blauwe doosje is een Source Audio Collider (delay+reverb) en kan zich best meten met de strymon. Die Analog 4 lijkt natuurlijk één apparaat, maar eigenlijk zijn het 4 tot de tanden bewapende analoge mono bakken en prima bruikbare fx. Alles heeft zo zijn eigen rol. De BS2 doet de hogere bass regionen, maar de sub osc kan worden bijgedraaid mocht dat ik dat willen. De collider zit op de BS2 voor het epic effect.

De sub bass komt uit track 1 van de A4, voorheen kwam de 303 style lijntjes uit track 2, maar daar is nu idd een TD3 voor gekomen (samen met de Strymon DIG), Track 3 doet support lead of arpeggio's, track 4 doet earcandy breder in het stereobeeld.

De Peak doet de tapijtjes, Digitakt Drums (op termijn wil ik een Rytm) en de Digi stuurt alles aan met midi (het beestje wordt helemaal uitgeperst, onfatsoenlijk gewoon).

En wat betreft Analogue Sessions... Ik heb regelmatig contact met Analog Kitchen (Lucien Foort) en als ik hem mag geloven gaat er meer van komen.
 
@Luctae: Bedankt voor de info over de Source Audio Collider delay & reverb. Weer zo'n compact apparaat dat meerdere rollen tegelijkertijd kan spelen. Zodoende kan iemand zijn setup verraderlijk klein houden. Interessant om te zien dat het nog kan: Techno/elektronische muziek zonder een vrachtwagen aan apparatuur.
 
@Luctae: Bedankt voor de info over de Source Audio Collider delay & reverb. Weer zo'n compact apparaat dat meerdere rollen tegelijkertijd kan spelen. Zodoende kan iemand zijn setup verraderlijk klein houden. Interessant om te zien dat het nog kan: Techno/elektronische muziek zonder een vrachtwagen aan apparatuur.
De kist weegt in totaal nu 41kg, dus het zit redelijk aan de max voor 1 persoon, maar nog steeds te doen inderdaad. Ik heb er wel echt op moeten selecteren hoor en heb er ook echt hele dikke bakken voor de deur uit gedaan om maar compact te kunnen zijn. De Sub37 is daar een voorbeeld, man ik mis dat ding toch wel hoor, maar ja... 19 kg zonder flightcase is niet echt portable te noemen. Ooit, als ik net zo groot ben als de grote jongens in dit genre maakt dat allemaal niet meer uit ga ik m weer opnemen in mijn setup😎😇
 
De kist weegt in totaal nu 41kg, dus het zit redelijk aan de max voor 1 persoon, maar nog steeds te doen inderdaad. Ik heb er wel echt op moeten selecteren hoor en heb er ook echt hele dikke bakken voor de deur uit gedaan om maar compact te kunnen zijn. De Sub37 is daar een voorbeeld, man ik mis dat ding toch wel hoor, maar ja... 19 kg zonder flightcase is niet echt portable te noemen. Ooit, als ik net zo groot ben als de grote jongens in dit genre maakt dat allemaal niet meer uit ga ik m weer opnemen in mijn setup😎😇
Geinig, ik heb hem gekocht van iemand die hem er om dezelfde reden de deur uit deed.
Hij weegt overigens net geen 10 kg. Gelukkig geen 19 :)
Maar dan nog. Ik til liever de basgitaar dan de S37 :) en met de hele spulleboel (S37, bas, laptop, keyboard standaard, interface, amp modeller voor basgitaar, kabels etc. etc. ) zeul je al met al wel een heel aantal pakjes suiker mee.
 
Het valt me op dat jij en een ander forumlid wat ook een hele strakke liveset postte (beetje meer Detroit stijl) allebei veel Elektron gear gebruiken. Sommige vinden de sound juist een beetje vlak. Maar is het nou voor jou/jullie zo dat Elektron spul vooral erg "mixklare" sounds produceert?
 
Het valt me op dat jij en een ander forumlid wat ook een hele strakke liveset postte (beetje meer Detroit stijl) allebei veel Elektron gear gebruiken. Sommige vinden de sound juist een beetje vlak. Maar is het nou voor jou/jullie zo dat Elektron spul vooral erg "mixklare" sounds produceert?
Uit nieuwsgierigheid: welk ander forum lid bedoel je? Wat het een beetje is met dat Elektron spul... Die sequencers zijn zó krachtig en veelzijdig dat er een hoop mee te compenseren valt als het gaat om het ontbreken van een DAW. De A4 is qua klank niet het meest sexy vind ik zelf, maar puur als werktuig dat een specifieke taak voor zijn rekening moet nemen is het een beest. Dubbel filter, prima bruikbare fx. Bijvoorbeeld de sublaag baslijn is een simpel baslijntje met het filter zover dicht dat er weinig karakter meer overblijft. En dat hoeft ook niet, ik wil gewoon een sublaag baslijntje. Voor de bass details heb ik de BS2 en de td3, samen met de Peak komen daar de signature sounds vandaan.

Wat ook handig is aan de Elektrons is dat er zo snel mee te werken is wanneer je ze eenmaal goed kent. Ik vind de Digitakt enigszins beperkt als drumbak, maar toch werkt het zo prettig dat ik er genoegen mee neem. Het voordeel van drumsamples gebruiken is dat die al iets meer geproduceerd kunnen klinken, aangezien ik geen post productie doe.
 
Ze klinken allebei al erg goed, dat gaat een super live set worden. Wat de eerste track betreft zou ik de openingssound met de brede reverb erop op een bepaald ogenblik weghalen, want dat soort atmosfeer moet je niet een heel nummer aanhouden - als je echt wil bangen moeten er ook momenten zijn dat het wegvalt en je enkel brute baslijn en kick en claps hebt. En daarnaast ook wat eclectic reeds zei: wat kleine variaties in leads zou niet slecht zijn.
 
Thx @Kobboi voor je feedback. Ik vind dat je gelijk hebt... Ik heb m de afgelopen tijd een aantal keer terug geluisterd en kom tot dezelfde conclusie. Wat dat betreft is het een live dingetje wat altijd meespeelt, ik weet nooit precies hoe ik mijn track opbouw/afbreek. Maar in het algemeen is het meer weg laten een thema waar ik mee aan de slag ben.
 
Uit nieuwsgierigheid: welk ander forum lid bedoel je?

Dave Mech

Wat het een beetje is met dat Elektron spul... Die sequencers zijn zó krachtig en veelzijdig dat er een hoop mee te compenseren valt als het gaat om het ontbreken van een DAW. De A4 is qua klank niet het meest sexy vind ik zelf, maar puur als werktuig dat een specifieke taak voor zijn rekening moet nemen is het een beest. Dubbel filter, prima bruikbare fx. Bijvoorbeeld de sublaag baslijn is een simpel baslijntje met het filter zover dicht dat er weinig karakter meer overblijft. En dat hoeft ook niet, ik wil gewoon een sublaag baslijntje. Voor de bass details heb ik de BS2 en de td3, samen met de Peak komen daar de signature sounds vandaan.

Wat ook handig is aan de Elektrons is dat er zo snel mee te werken is wanneer je ze eenmaal goed kent. Ik vind de Digitakt enigszins beperkt als drumbak, maar toch werkt het zo prettig dat ik er genoegen mee neem. Het voordeel van drumsamples gebruiken is dat die al iets meer geproduceerd kunnen klinken, aangezien ik geen post productie doe.

Thanks!
 
Het is al een oud duimpje, maar erg leuk om te luisteren en naar te kijken!

Maar m'n vraag is eigenlijk: als je je set 10 cm hoger zet, voorkom je dan nekklachten?
 
Back
Top