Luctae Live Dawless Techno [Digital Cognition]

Luctae

syncopaat
Lid sinds
6 juni 2010
Berichten
1.280
Locatie
't Gelders Eiland
Binnenkort is het zover, mijn eerste live gig! Ik heb er fucking veel zin in. Ik sta in de line-up met o.a. Analog Kitchen.


De afgelopen tijd hard gewerkt aan het stroomlijnen van mijn set. De goede levels, dawless afmixen zet je wel op scherp kom ik achter. Mooi om te merken wat erbij komt kijken als je écht naar afronding en eindproduct moet werken. Altijd afmixen op hetzelfde volume, afluistering goed op orde krijgen, referencing met andere tracks en andere ruimtes. Was tof! Inmiddels heb ik de setup nog wel iets aangepast. Ik imiteerde tot nu toe een 303 sound met de analog 4, maar daar was ik wisselend tevreden over. Daarom heb ik er een 303 clone bijgezet (Behr td3), in combinatie met de Strymon DIG. Binnenkort volgt nog een video met de beide apparaten in live action.

Als je (muzikaal-)technisch feedback hebt, dan zou ik die graag ontvangen :) en anders... enjoy!

Hieronder 2 tracks die ik in ieder geval zal spelen op 4 december.


 
Klinkt helemaal top! Vette gig ook in het vooruitzicht. Zelf dit weekend eindelijk weer op twee grote feestjes gestaan (als bezoeker), een grote fabriekshal en een donkere rauw kelder en daar zou dit niet hebben misstaan :)
 
Klinkt goed, beetje te veel verb in low end maar verder strak.
Muzikaal. Probeer eens de 16 stappen te doorbreken? Ik vind in beide tracks het eerste lijntje sterker als het 2e, het 2e lijntje kabbelt een beetje door, dat gebeurt vaak in een break, maar bij deze 2 tracks, blijft het daar een beetje hangen. Ik zou nog meer doen met filter EN release van de eerste lijntjes en gewoon steeds verder opbouwen en dan teruggrijpen.
Alle elementen zitten er in. Maar er mag dus na 2min of wel iets meer gas op. Ik mis het pandemonium crescendo :D
nog een tip. Maak van je leads 2 of 3 patterns dan kan je ook daar variëren, met ghost notes of vooropgenomen parameter locks.
 
@Eclectic Dankjewel voor je uitgebreide feedback. De reverb in het laag komt van de BS2 door de Collider. Er zit helaas geen filter op om het laag eruit te halen. Kon niet echt een soortgelijk pedaal vinden dat wél die mogelijkheid heeft. Ik heb er in het sounddesign op de BS2 wel rekening mee gehouden door de sub osc maar minimaal bij te draaien. Net ff gecheckt in de mid/side balans en er zit onder de 100hz maar minaal reverb dus met mono compatabilty zou het OK moeten zijn...

Ik heb de baslijntjes aangepast (al voor je dit postte), ik was er ook niet helemaal content mee. Goede tip van de filter release, zeker de release mag ik meer gebruiken voor spanningsopbouw. Er is ook zoveel om mee te spelen en op te letten. Ik verwacht dat het nog wel eventjes duurt totdat ik deze set helemaal meester ben.

Wat betreft die patterns... dat is iets waarmee ik al een tijdje aan het stoeien ben. De digitakt heeft geen kits en dat is wel een nadeel vind ik bij het door kopiëren van patterns, want als ik daarna mn drums wat aanpas, moet ik dat in de volgende pattern ook handmatig aanpassen. Ik zou de fill optie kunnen gebruiken om variaties te maken. Nadeel daarvan is dat mn triglock destination gebruikt is (die gebruik ik vaak voor intervals) Iets waar ik na mn gig eens mee ga stoeien.
 
Ik vond dat ook erg irritant met de digitakt, dat je sounds per pattern zijn. Misschien ten overvloede, maar wist je dat je hele pages te gelijk kan kopiëren van je sound settings tussen patterns? Nog steeds niet ideaal, maar Beter dan per parameter ;)
 
Ken de digitakt niet, maar de RYTM wel
je kan in een project gewoon 16 patterns maken en er ook tot 4 aan elkaar rijgen voor wat interessantere patronen. Ik zou dus gewoon 8 sets van 2 patterns maken die je dan speelt, ipv van muten / unmuten
je kan dan ook ruim voordat die weer rond gaat drukken ipv van precies op de 1.
zo kun je een variatie maken zonder kick, met snare roll er bovenop, met parameter locks voor reverb /delay verzuip, leeg voor break etc
hoef je alleen maar te weten wanneer je 1/2/3/4/5/6/7/8 moet drukken :D of kan de digitakt dat niet?
 
Vervelende van die digitakt is dat wanneer je een sound tweakt en naar een ander pattern gaat, de sound settings weer terug staan. Als ik het me goed herinner iig.
 
ok, maar wat is dan de project layer? een pattern, of meerdere patterns? kan me niet voorstellen dat je geen 16 patterns kan maken met dezelfde kit?
 
ok, maar wat is dan de project layer? een pattern, of meerdere patterns? kan me niet voorstellen dat je geen 16 patterns kan maken met dezelfde kit?
zelfs je levels zijn per pattern. Dus als je een pattern kopieert, bedenkt dat wat sounds te hard zijn en dat aanpast en vervolgens naar je originele pattern gaat, dan staan ze weer te hard. Je moet dan diezelfde wijzigingen doorvoeren om de sound levels van de twee patterns gelijk te krijgen. Totale workflow killer als je het mij vraagt.
 
Wow, dus je kopieert en het volume wat in de ene pattern 100 is, is in de andere dan 127 terwijl die fysiek even hard klinkt? Echt waar? kan toch niet waar zijn?
 
Stel je hebt volume 100 op je kick in pattern 1. Je kopieert het pattern en heb nu dus pattern 2. In 2 verander je het level van je kick naar 127, want die moet harder. Als je dan terug gaat naar pattern 1, staat het volume van je kick weer op 100 en dus zachter. de Settings van je kit zijn dus per pattern en niet per project, zoals bij de rytm.
 
Ahh ok, maar dat is geen probleem toch? Je maakt één keer de volste variant van de pattern kopieert dat over 16 slots en gaat dan gewoon wissen? Bij eentje sbare roll erbij, bij de ander wat parameter locks en klaar. De basis is dan dus je volste pattern en de rest copies met minder pitches.
 
Tja. Tot je toch wat sound design aanpassingen wilt doen. Dan kan je dat over al je patterns heen gaan kopiëren.
 
Back
Top