De ArpoLoop, volledig analoge synth – analoge arpeggiator – analoog ritme, komt eraan.

leploop-arpoloop-770x425.jpg


"ArpoLoop is in wezen een machine die analoog is en toch zelf meerdere geluiden, de juiste beats en melodieën kan creëren.
Hiervoor heeft het rechtsonder een melodiegenerator en een ritmegenerator.
Beide hebben bepaalde maar minimale instelmogelijkheden voor sequenties en ritmes.
Op dit punt lijkt ArpoLoop een beetje op Synthimuse of Vermona's Melodicer voor het maken van generatieve muziek.

4 VCA's = 4 synthesizers In het bovenste gedeelte bevinden zich vier synthesizers.
Ze worden overschreven met VCA 1-4, maar bevatten elk een oscillator en een sync-circuit.
Deze interageert met de naburige synthesizer en met zijn VCO en kan sync-geluiden produceren.
Daarom zijn er twee vergelijkbaar, maar niet identiek qua structuur. De laatste synthesizer heeft een LFO en VCO schakelaar. Anderen hebben gewoon schakelaars die de stemmen lijken te routeren en zijn gelabeld met V1-4. Een golfvormselector is alleen te vinden in de laatste synth. In plaats van de spraakschakelaar biedt het drie golfvormen.

Naast de vier synths zijn er twee drumsecties in de rechterbovenhoek.
Er zijn twee potentiometers voor de geluidsparameters. Ze heten Snare en Cassa, die basdrums kunnen produceren.
De synthesizer met het label VCA 1 heeft een schakelaar met het label V4N.
Hier wordt waarschijnlijk ruis gebruikt, omdat je in de demo duidelijk een hihat hoort, die waarschijnlijk met deze synthesizer kan worden gegenereerd.

prototype:
Er is momenteel een kleine serie video's die laat zien wat het kleine prototype van de ArpoLoop zal kunnen doen.
Sinds 2020 is er ook een kleine sectie op de LepLoops-homepage die de voortgang via video documenteert.
Prijzen en leveringsdatum worden niet vermeld. De nieuwste video is echter nog niet oud.




 
Het oogt en klinkt als een schattig hobby project, maar op dit moment zeker niet meer dan dat.
 
Volgens mij is het hele doel van een demo van een apparaat om het allerbeste uit het apparaat te halen, maar als dit het beste is dan haak ik af hoor. Wat vind ik dit slecht klinken zeg, totaal muziekloos...
 
Haha! :dubbel: Een tijd geleden hadden we een topic over mislukte instrumenten die onbedoeld een nieuwe muziekstroming tot gevolg hadden. Met als voorbeeld de House-muziek. Wie weet wat dit instrument ons nog gaat opleveren...? :D
 
Ja,wie weet. Ondertussen is deze iets voor AudioPilz z'n serie Bad Gear... nog voordat het te koop is.
 
Het wachten is op de demo van Hainbach, die met behulp van wat test apparatuur uit Chernobyl dit ding omtovert tot een meesterlijke ambient machine.
 
Volgens mij, als je dit ding door een Big Sky haalt en vervolgens door een Big Sky haalt, kan je er wel leuke ambient mee maken. ;)
 
Ach jongens, zo klonk de eerste elektro industrial toch ook in onze met prog en jazz rock gezalfde oortjes? Straks staan jullie ook aan het einde van de door jullie lieve partner georganiseerde 60ste verjaardagfeest hier op loos te gaan.
 
Back
Top