Zoom R20: 16-track portable multi-track recorder met touchscreen?

"Staat Zoom op het punt de R20 te lanceren, een draagbare multi-track recorder met touchscreen-bewerking?
Foto's en specificaties die op de Japanse website van het bedrijf zijn opgedoken, suggereren van wel. De Zoom R20 is een compacte alles-in-één studio met 16 tracks, geïntegreerde effecten en een touchscreen met DAW-achtige bewerking."
zoom-r20-top-1536x848.jpg
Zoom-R20-.001-678x381.jpeg

"Op het moment van schrijven is er geen melding gemaakt van de Zoom R20 op de websites van het bedrijf op het westelijk halfrond.
Maar de fabrikant heeft foto's en specificaties van de nieuwe multi-track recorder op zijn Japanse website vrijgegeven, dus we denken dat het slechts een kwestie van tijd is voordat deze wereldwijd wordt aangekondigd."


 
Ziet er mooi uit, zeg.

Maar hoe sync je nou zoiets met je midi gear? Ik heb nooit een midi poort op een zoom multi track recorder gezien. Hoe doet men dat? (Hoe hou je je arps in de maat :-D)
 
Ziet er mooi uit, zeg.

Maar hoe sync je nou zoiets met je midi gear? Ik heb nooit een midi poort op een zoom multi track recorder gezien. Hoe doet men dat? (Hoe hou je je arps in de maat :-D)
Er zijn best wel wat recorders met midi out (DIN).
Somminge zelf met MIDI IN en heel soms kunnen die ook aan midi syncen.
Maar de meeste werken als tempo master.

Deze zoom is wel tof en als USB midi werkt als tempo (master of slave) dan is die een tof doosje.

Ik heb zelf een Zoom MSR4 die ik met midi kan syncen. en pas mijn yamaha aw1600 weg gedaan.
 
  • Duimpje
Duimpjes: L56
Ziet er mooi uit, zeg.

Maar hoe sync je nou zoiets met je midi gear? Ik heb nooit een midi poort op een zoom multi track recorder gezien. Hoe doet men dat? (Hoe hou je je arps in de maat :-D)

Dit suggesteert dat hij wel midi heeft, denk dan via USB

If you like to use a portastudio to build backing tracks for practicing, you’re going to like the 150 integrated rhythm loops and 18 synth sound sources, which can be played via MIDI and edited on a piano roll interface.
 
Ik heb toch persoonlijk liever iets met meer fysieke inputs (om meer tegelijk op te kunnen nemen).
De L20 oid.
Al zie ik die niet zo vaak voorbij komen dat ik kan inschatten of dat een 'goed' product is.
Wel leuk voor de studio on the road denk ik dan maar.
 
Dat neem ik ook aan maar het blijft vreemd dat ze niet gewoon een midi in en out er op hebben gemaakt.

Tja, kosten of misschien is het ook gewoon steeds meer zo dat mensen alleen USB midi gebruiken en dus nodig hebben. Of ook dat ze meer richten op mensen die het in combinatie met IOS gebruiken.

Zelfde voor het gebrek aan jack inputs, zal wel meer gericht zijn op bandjes ipv studio werk, al kun je hem (ook) als audio interface gebruiken.
 
Tja, kosten of misschien is het ook gewoon steeds meer zo dat mensen alleen USB midi gebruiken en dus nodig hebben. Of ook dat ze meer richten op mensen die het in combinatie met IOS gebruiken.

Zelfde voor het gebrek aan jack inputs, zal wel meer gericht zijn op bandjes ipv studio werk, al kun je hem (ook) als audio interface gebruiken.
Bandjes en 8 inputs?
Als ze 'iets' met drum doen, dan wordt dat i.i.g. geen multitrack.
Ja ik weet, ik nam vroeger op met 4 sporen op een tape recorder.
En daarvoor gewoon 1 spoor (stereo, dus eigenlijk 2)
Ik denk ook aan de one man band show die z'n eigen spel op wil nemen (en daaroverheen wil spelen).
 
Bandjes en 8 inputs?
Als ze 'iets' met drum doen, dan wordt dat i.i.g. geen multitrack.
Ja ik weet, ik nam vroeger op met 4 sporen op een tape recorder.
En daarvoor gewoon 1 spoor (stereo, dus eigenlijk 2)
Ik denk ook aan de one man band show die z'n eigen spel op wil nemen (en daaroverheen wil spelen).

Ja one man band bedoelde ik ook eigenlijk meer, maar klein bandje kan ook. Maar veel hangt af van, idd midi sync, maar ook hoe het tracken daadwerkelijk gaat of het ook interessant is voor de studio gebruikers.
 
Ja one man band bedoelde ik ook eigenlijk meer, maar klein bandje kan ook. Maar veel hangt af van, idd midi sync, maar ook hoe het tracken daadwerkelijk gaat of het ook interessant is voor de studio gebruikers.
Ik zie voor mijzelf iig geen usecase.
Reaper + interface + laptop heb ik liggen.

Wel voor een L20R misschien, maar daar hoor ik te weinig over, waardoor ik me afvraag of dat wel wat is (gek eigenlijk, maar het werkt blijkbaar zo in m'n hoofd).
 
Ik vind hem er wel aantrekkelijk uitzien zo met dat touchscreen.

Hij zou voor mij best interessant kunnen zijn voor mijn woonkamersetup.
Daar heb ik nu een Zoom L12 voor en dat werkt prima.
Voor mij heeft deze eigenlijk net even te weinig ingangen en XLR vind ik ook niet handig.

Ik ben benieuwd of ze me kunnen overtuigen als er meer details en demo's komen.
 
Ja dat ook. Doe dan gewoon allemaal combi's.
Dan kun je alle kanten nog op .
Heel raar idd! Ik gebruik al jaren de R16 en die heeft gewoon 8 jack-in's. Jammer, was eigenlijk aan het kijken naar een upgrade. Word dan toch de 1010 bluebox.
 
Maar de 1010 heeft alleen 3,5mm mini jacks. Dat en die op de Blackbox houdt me tegen. Anders had ik ze allang gekocht.

En die XLR poorten idd….Mijn xair18 heeft combo’s voor alles behalve de outputs, maar Behringer heeft op de X32 serie ook bijna alleen xlr. Alsof (combo)Jack niet pro is. ;-)
 
Als ik de touchscreen bediening in dat filmpje zie: wat een trage bagger. Doet me denken aan mijn oude Tomtom in 2008 (of iedere autonavigatie van rond die tijd). Dat is toch niet meer 'familiar' tegenwoordig hoop ik en als zeker niet prettig om te bedienen; zelfs een ultra-budget smartphone van de Action reageert vlotter...
Ben benieuwd wat dit ding kost vergeleken met een iPad met Garageband of andere DAW en een redelijke USB interface.
 
Als ik de touchscreen bediening in dat filmpje zie: wat een trage bagger. Doet me denken aan mijn oude Tomtom in 2008 (of iedere autonavigatie van rond die tijd). Dat is toch niet meer 'familiar' tegenwoordig hoop ik en als zeker niet prettig om te bedienen; zelfs een ultra-budget smartphone van de Action reageert vlotter...
Ben benieuwd wat dit ding kost vergeleken met een iPad met Garageband of andere DAW en een redelijke USB interface.

Snelheid is inderdaad niet best. Brrr. Zo te gokken is dit dan iets voor de onderkant van de markt (wat alsnog wel handig kan zijn). Gok iets van 450euro.
 
Leuk dingentje, goed voor repetities. Voor live gebruik wordt het wat moeilijker...
Verlicht display oké, maar een te trage touchscreen wordt erg lastig bij live gebruik... ja! sorry! hij moet nog laden...:peukie:

Maar voor beginners bandjes die toch de eerste 2 jaar in de repetitie ruimte zitten is het ideaal.:okdan:
 
Back
Top