Rossum SP-1200 (reissue)

DBBBBDBD-21E5-4824-A725-FBC30E0D2EF8.png

Een reissue van de SP-1200 door the man himself Dave Rossum.

Supercool natuurlijk, maar wel erg aan de prijs: $3999,- ex BTW en verzendkosten.

 

Attachments

  • BB0203B6-2FB0-48F9-BB52-6AD2EF12D2F0.png
    BB0203B6-2FB0-48F9-BB52-6AD2EF12D2F0.png
    932,2 KB · Bekeken: 172
  • A6630C8E-B0EE-4452-8882-4ACEC95ED493.png
    A6630C8E-B0EE-4452-8882-4ACEC95ED493.png
    517,4 KB · Bekeken: 168
Last edited by a moderator:
vettt....

en goedkoper als tweedehands :)

Screenshot 2021-11-03 at 20.06.13.png
 
Laatst gewijzigd:
ja die prijzen zijn uitzonderlijk.. Iemand die ff snel wil cashen.

Maar ik zag wel vaak prijzen van rond de 5000,-. Ook vrij pittig.. maar goed, je moet er wat voor over hebben om de nieuwe Pete Rock te worden he...
 
Vet maar idd wat te gortig.
Gelukkig heb ik ooit een gelimiteerde sample cd van dynamix ii kunnen kopen met aardig wat mappen waar ze een batterij aan drummachines en wat andere apparaten door de sp1200 hebben gegooid. Al zou het toch mooi zijn om de 1200 te hebben. En doe dan ook maar meteen de emulator 2 erbij.
 
Liever een originele dan ,en dan ben je ten minste 100% zeker dat de sound exact is wat je kan verwachten.

Want er is altijd een kans dat er net een 'klein' verschil is.
 
Dan is die S2400 clone van ISLA voor $1499,- misschien ineens niet meer zo’n gekke prijs :P

Het is geen clone,het is een helemaal kompleet ander en totaal anders klinkend toestel als een SP-1200,heeft er simpel weg niets mee te maken eigenlijk,behalve de afgeleide look.
 
Liever een originele dan ,en dan ben je ten minste 100% zeker dat de sound exact is wat je kan verwachten.

Want er is altijd een kans dat er net een 'klein' verschil is.


Dave Rossum is de designer van dat ding he, en een van de oprichters van E-Mu Systems... Dus ik ga er van uit dat deze 100% klinkt als het origineel..
 
Dave Rossum is de designer van dat ding he, en een van de oprichters van E-Mu Systems... Dus ik ga er van uit dat deze 100% klinkt als het origineel..
Laat on zeggen dat hij erbij is,achter 'Rossum Electronics' zit oorspronkelijk wel iemand anders he,vergeet dat niet.

En ze gaan ook nooit niet op voorhand de minst kleine sound wijziging toegeven anders verkopen ze niets.

De ISLA klonk ook idem als de SP-1200,tot je er 1 hebt.

Dus idem hier ,eerst horen in het echt (niet op een YT demo) dan pas geloven.
 
Ik heb er geeneen maar wat mij ook aanspreek is dat het een groot lomp ding is, een pro audio instrument. Na de jaren 90 is alles toch veel goedkoper geworden qua build quality. Plastic, goedkope knoppen etc. Ook de Akai samplers uit die tijd waren pro gebouwd. De frontplaat op een S-950 is een grote brok staal en de draaiknoppen zijn hufter-proof...
 
Laatst gewijzigd:
"12-bit" is eigenlijk een beetje misleidend, als ze 16 bit hadden gedaan met de zelfde techniek klonk het nog steeds anders dan CD-kwaliteit, in tegenstelling tot een niet getransponeerde sample uit bijvoorbeeld een S-1100. Er worden allerlei trucs gebruikt om de geluidskwaliteit goed te houden en een langzame CPU het bij te laten houden in oudere digitale bakken zoals software trucs bij het transponeren, companders, VCA's en lowpass filters. Dus een 16 bit sample pakken en naar 12 bit zetten is zeker niet te vergelijken me de SP-1200 sound.
 
Ok. Ik zou graag eens en vergelijk horen van zo’n unieke SP1200 12 bit sound die je nergens anders uit kan halen dan. Ik wil de ‘magie’ van de SP1200 horen en snappen.

Als je de sample naar beneden transponeert dan krijg je een soort 'schelle' 'ring' sound.. die is heel herkenbaar. Hier hoor je dat goed op die vocal 21:15

Op 22:17 hoor je het ook goed..

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top