aanwezige eigenschappen Behringer RD9

Goh, dat ik daar niet op gekomen ben8D Dank voor meedenken...
Semi on topic, die Tr8s klinkt echt heel fijn. (en de 6 ook)
En lekker flexibel in te zetten ook qua geluid.
Alleen de pattern length is mij te beperkt. (voor mijn gebruik dan).
Ik weet dat je kan chainen, maar ik houd het voorlopig bij m'n 707 (en komt er 'als ik groot ben' nog iets anders wat de drums in gaat vullen)
 
Iemand die me kan helpen met een overzicht van (analoge) tr9 (eventueel 8)- klonen?:walker:

- Novation Drumstation
- Jomox
-?

bedankt! :halleluja 8)
 
dat zijn geen klonen.. gewoon erdoor geinspireerd..
er zijn maar een paar analoge klonen:
- de behringer rd9
- de 9090 (diy rack module)
- de nava (diy)
verder heb je ook nog de diy RE-909 replica
dat is het zowat..

digitaal de roland tr09.
Persoonlijk zou ik voor de TR8s gaan, super bak, super mogelijkheden en veel meer wat je wil want volgens mij wil je meer mogelijkheden dat de gemiddelde analoge bak
 
Beste Forumleden,

Ik heb geen ervaring met een TR-909.
Is het mogelijk bij de RD-9 om de patronen realtime in te spelen in tapwrite net als op 707.
Hoe werkt dat bij een RD-9?

Groet,
Remco
 
Ik weet niet hoe het op de 707 gaat, maar als je de rd-9 in record mode zet kan je tappen om in te spelen.
 
Ik heb zelf geen rd9 maar je zou hem wel moeten kunnen syncen met jouw DAW.

Dit vind ik zelf de prettigste manier om mijn tr8s te integreren (al blijft het behelpen). Eerst patterns programmen op de tr8s, dan syncen en naar gelang opnemen als audio tracks.
 
Dag mensen

Ondertussen toevallig al iemand die werkt met een Behringer rd8 of 9 icm program changes? 8)
 
Wel.. vandaar mijn vraag? :mega:

Of misschien dat een gebruiker een andere weg gevonden heeft om via een DAW de patterns van de rd's te wijzigen..? :eureka:
 
Volgens mij kan dat niet. Kan je niet beter de patterns in je daw zetten als je hem toch vanuit daar bediend?
 
Is het mogelijk om de parameters van een pattern op te nemen in Ableton in een midiclip, bv. nu met mijn korg esx als test?
Hoe doe ik dit dan in Ableton? Want momenteel kan ik enkel noten opnemen!
 
Vorig bericht negeren aub... :doei:

Ik heb bv. een MFB Tanzbar 1. Ook die werkt zonder pgm change. Is het dan bv. mogelijk om van iedere pattern de parameters (al tweakend aan het instrument?) op te nemen in Ableton in een midiclip, en dan later de verschillende clips na elkaar te triggeren en telkens hierbij live te tweaken aan de knoppen van de Tanzbar?

Groet!:mega:
 
De rd-9 en rd-8 hebben maar beperkte midi implementatie. Voor zover ik weet kan je noten opnemen en afspelen via Ableton en daar houdt het wel zo'n beetje mee op.
 
Begrijp ik nu dat je 909 sounds wil, en die dan zonder je hardware aan te raken wil laten spelen en veranderen met de daw alsof je m aanraakt?
Ik dacht dat max 4 live wat kon voor de tr8. Verder geen idee. Als de tr8 dat kan, de tr8s vast ook. Maar waarom zou je dat willen… ik zou dan verwachten dat je softw gebruikt.

Of wil je je tweaks op je hardware zien op je daw… dat laatste is vaak geen optie.

Ik doe gewoon audio opnemen, en eventueel triggeren met midi. Dan speelt ie de beats zoals je wou op de daw en draai je knoppen. En neem dat op als audio. Al dan niet apart. Dus vb kick en snare en hats apart. En master apart. Dan heb je 4 sporen.
 
Bedank voor de reacties! :doei:

Even verduidelijken wat ik precies bedoelde, wat niet altijd zo gemakkelijk is..:stupid


Het heeft niets met opnemen van audio te maken, het gaat over midi: vooral parameters-waarden, en dus niet enkel noot-waarden.


oorspronkelijk idee :eureka:

Als ik in een toestel, bv. een behringer rd8 en rd9, mfb tanzbar, korg esx, etc, verschillende patterns maak waarin in elke pattern de drumkick, snaredrum, toms, etc elk andere parameters-waarden heeft, dus waarbij iedere pattern totaal verschillend klinkt dan wou ik deze patterns in het toestel opslaan en was het idee dit met midi program change messages in ableton te triggeren.


vraag :geslaagd:

als een toestel niet met midi program changes messages kan werken is het dan mogelijk om op een behringer rd8 en rd9, mfb tanzbar, korg esx, etc een pattern te maken en hiervan de parameters-waarden van de drumkick, snaredrum, toms, etc op te nemen in een midiclip in ableton en dan later deze midiclip uit te sturen naar het toestel in kwestie?


Hopelijk wat duidelijker uitgelegd! bedankt! :luv:
 
Als het apparaat voor alle controls midi uitstuurt en ontvangt is het antwoord ja. In het geval van behringer is het antwoord nee.
 
Als het apparaat voor alle controls midi uitstuurt en ontvangt is het antwoord ja. In het geval van behringer is het antwoord nee.

Bedankt hoor!!:okdan:

Ik vermoed dat als er in de manual van een willekeurige drumpc/synth bij 'midi implimentation' een lijst staat met de 'midi controller numbers' je er mag vanuit gaan dat dit kan (zie bijlage, lijst van mfb tanzbar)?

En andersom: als er geen 'midi implimentation'-lijst in de manual staat, zoals bij de behringer rd8 en 9, je er mag van uitgaan dat dit niet kan? Of is dit niet persé waar, doordat het bv. op een andere manier in de manual wordt geformuleerd?

Nogmaals bedankt, top!
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2022-05-17 om 09.23.54.png
    Schermafbeelding 2022-05-17 om 09.23.54.png
    150,8 KB · Bekeken: 87
Ik denk dat je voor je wensen moet kijken naar andere gear. Mogelijk kan elektron dat. Of de nieuwe jomox.
Bij oude bakken of de tr8 soort kan je vast met een waarde een 707 kick of een 808 kick kiezen met n midi waarde. Misschien kan je dat dan meer over t keyboard spelen zoals n sample. Maar een rd8 is vermoedelijk een 808 qua mogelijkheden… zoveel variatie is er niet. Hats lang of kort. Snappy ness vd snare. Wat tune en dat is het ongeveer lijkt me.
 
Back
Top