aanwezige eigenschappen Behringer RD9

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
589
Hallo

Ik heb interesse om een Behringer RD9 te kopen maar er zijn bepaalde eigenschappen die ik wenselijk vind maar niet direct terugvind in de manual (ook is er geen midi implementation chart). Zou iemand hier antwoorden op hebben?

- Kan hij werken met program change (pgm change) berichten ifv met Ableton aansturen andere patch/pattern?
- Kan hij naast sysexdump ook sysex receive? (ja zou logisch klinken maar ik vond het niet letterlijk terug)
- Hoeveel patches/pattern kan je intern opslaan?

Bedankt mensen!
 
Niet te vinden inderdaad.
En gezien de vele Behringer Bashers hier weet ik niet of mensen openlijk durven te zeggen dat ze er 1 hebben (dat is een geintje)
Maar dat wordt online vragen via andere kanalen vrees ik (youtubers die er 1 hebben oid)
 
Pff, ik zou er niet om geven wat anderen ervan zouden zeggen, maar ze zijn vrijwel niet leverbaar….
 
Eigenlijk staan alle beschikbare antwoorden in de manual en de Behringer site.
Voor midi blz. 16 bv. en als je naar de product features bij Behringer kijkt heb je eigenlijk als een groot gedeelte van je antwoorden.
Er is ook beperkte midi implementatie info over met welke CC dat je de RD9 zijn sounds kan aanspreken.
Al je vragen zullen beantwoord worden als je het ding in je bezit hebt, en dat is nu net het probleem...waarschijnlijk tegen de zomer van 2022 met een beetje geluk.
 
Eigenlijk staan alle beschikbare antwoorden in de manual en de Behringer site.
Voor midi blz. 16 bv. en als je naar de product features bij Behringer kijkt heb je eigenlijk als een groot gedeelte van je antwoorden.
Er is ook beperkte midi implementatie info over met welke CC dat je de RD9 zijn sounds kan aanspreken.
Al je vragen zullen beantwoord worden als je het ding in je bezit hebt, en dat is nu net het probleem...waarschijnlijk tegen de zomer van 2022 met een beetje geluk.

Nergens vind ik iets terug van program change (messages), zou het hiermee kunnen werken denk je?
 
Wat zou je willen program changen? Volgens mij is het met de rd9 what you see is what you get, oftewel geen presets.
 
Wel ik zou graag vanuit Ableton patterns en/of patches kunnen veranderen?
 
Je mag er wel van uitgaan dat de RD-8 dezelfde sequencer specs heeft. (correct me when I'm wrong)
Helaas kan ik bij de mijne zo even niet checken of die programchange accepteerd. Lijkt me wel.
 
Jammer dat dit niet vermeld staat in de midi implementation chart!

Verder weet ik dat je een sysex dump kan dan, maar kan je dan ook een sysex receive doen? (is niet altijd zo!)
 
Heb net een vriend gehoord die zei dat zowel de rd8 als rd9 geen program change messages kan ontvangen!
Te gek voor woorden toch: patterns/patches kunnen niet met een DAW gewijzigd worden? :( :( :(

Kent iemand een andere tr909 kloon die wel program change messages kan ontvangen (graag ook met sysex dump & receive)? :halleluja :doei:
 
Heb net een vriend gehoord die zei dat zowel de rd8 als rd9 geen program change messages kan ontvangen!
Te gek voor woorden toch: patterns/patches kunnen niet met een DAW gewijzigd worden? :( :( :(

Kent iemand een andere tr909 kloon die wel program change messages kan ontvangen (graag ook met sysex dump & receive)? :halleluja :doei:
Misschien een raar idee, maar waarom sequence je hem niet gewoon vanuit de DAW?
Als je toch een DAW gebruikt (en dus niet per sé DAWLess wil), kun je hem toch als midi instrument aansturen?
Of mis ik dan iets?
 
Zo doe ik het ook, ik programmeer de ritmes voor mijn RD8 in Ableton live. Werkt prima.
Je hebt vervolgens helemaal niks aan de sequencer van deze drumdoos, maarja, via alles via aansturen is toch makkelijker als je met een externe sequencer werkt.
 
Hier is sprake van een misverstand hoor: ik wil niet alles DAW-less doen, integendeel: DAW voor sequentie, apparatuur voor klank.

Graag wil ik klanken op synths maken (patches) en drumpatronen op drumboxen (patterns) waarbij ik dan later bij het spelen van een nummer via Ableton (met pgm change, anders bestaat niet?) de juiste patches en patronen trigger en op die manier ik me kan focussen op het tweaken van deze synths en drumcomputers.

- ik vroeg me af hoe je bij de rd9 zonder pgm change veranderd van patches, maar het is een drumcomputer en dus patches zijn niet van toepassing
- is het niet een pak handiger en vlotter werken om leuke grooves te maken met de knoppen van een drumcomputer zelf dan dit op een scherm programmeren?
- is het geen optie om op de rd9 zelf drumpatronen te maken met de aanwezige knoppen, dit via sysex dump eruit halen en in Ableton in een midiclip te plaatsen zodat die dan deze noten (patroon) naar een 'lege' rd9' kan sturen?

Groet!
 
Back
Top