Dozen

Eclectic

Virtueel Analoog
Lid sinds
8 november 2020
Berichten
1.649
Locatie
Flevoland
Hoe lang bewaren jullie dozen? Ik heb nu weer een goede kuub en zit eraan te denken om ze allemaal maar weer weg te doen. Heb geen gear wat op de wip zit voor de verkoop en meestal is het dan toch ook ophalen. Hoe doen jullie dit?
 
Ik bewaar de originle dozen op zolder want toch handig als je een keer wat verkoopt of wat moet opsturen ter reparatie.
En daarnaast heb ik wat losse omdozen in verschillende groottes.
Ik heb tot nu toe vaker opgestuurd dan dat iets opgehaald werd.

Maar als je krap in je ruimte zit dan zou ik alleen de originele dozen wel bewaren, veel mensen vinden het toch prettig als die er nog bij zit.
Je kan ook van je dozen het tape doorsnijden zodat je ze plat op een stapeltje kan bewaren en als je dan toch een keer een doos nodig hebt dan plak je 'm weer in elkaar.
 
Ik bewaar alle dozen, ook al verkoop ik de boel niet, misschien ga ik wel verhuizen, dan is het ook handig. En als ik het wel verkoop is het ook handig om ze nog te hebben. Je kan ook je dozen te koop of gratis aanbieden als het schuim / manuals / folie er nog bij zit, je zal je verbazen wat mensen nog willen hebben.
 
Stop dozen in die dozen. Dat scheelt. En verpakking materiaal. En ander spul. Scheelt boel ruimte. En af en toe de overkill weg.
 
Of doe de grote dozen om de kleine dozen heen, het is maar net wat je makkelijk vindt.
 
Net toch maar alles gescheiden en weggegooid, 2 vuilniszakken vol met plastic en schuim
handleidingen, stickers e.d. eruit gehaald, had een emmer vol UK powerkabels en UK US click on connectors van adapters :)
ruimt lekker op. Weet bij god ook niet meer wat ik nou nog zou willen kopen. De oudste gaat binnenkort naar zolder naast de studio, dus ruimte maken is nodig.
 
Dozen bewaar ik. Tot het product onverkoopbaar is.
Je weet het niet altijd vooraf. Mss komt morgen V2 voorbij en mag V1 weg.
Maar we hebben een grote vliering 😂
 
Haha bekend probleem. Heb nu al eens gehad dat ik een doos heb weg gedaan en paar maanden later toch ook de bijbehorende synth. Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit bij de verkoop volgens mij. Wel of geen doos, ik heb er volgens mij geen cent meer of minder voor gekregen. En als dingen echt zo groot zijn dat je ze in de originele doos zou willen versturen, verstuur ik ze liever helemaal niet.

Toch bewaar ik ze meestal wel een minstens een jaar ofzo, wel zo handig mocht het nodig zin voor garantie.
 
Ik bewaar ze een tijdje voor gevallen retour/garantie. Daarna bewaar ik alleen de dozen van de grote dingen als keyboards die niet makkelijk in een gewone doos verzonden kunnen worden. Desktop/rack etc mag dan de prullie in.
 
Zolang ik ruimte heb bewaar ik de dozen, inderdaad doos in doos, wel bijhouden wat waar zit. Laatst me de tandjes gezocht naar de doos van de push-1… nu weer goed opgeschreven welke doos waar is. Ik vind het altijd fijn om de orginele doos te kunnen gebruiken bij verkoop, reparatie of verhuizing.
 
Als je gear via internet binnenkomt dan krijg je idd een partij dozen binnen ja... daarbij is het ook vaak doos in een doos...
en als je dan 88 toetsenbord heb en 24ch mengpanelen (ongeveer 1/2 m lang) en dat 2 keer (had ik maar een automatische Holle Bolle Gijs) :P
Dan je kamer al gauw een papierwinkel... Ik gooi altijd de over-dozen weg en de product dozen zover mogelijk (zo lang de garantie loopt) te bewaren.
 
Ik bewaar zoveel mogelijk dozen. Dat kon tot een tijdje geleden op het werk maar moet nu thuis. Er is vast een markt voor opslagruimte voor lege dozen. Moet wel een stuk goedkoper dan SureGuard en zo.
 
De grotere dozen bewaar ik gedurende de garantieperiode.
Daarin bewaar ik dan weer de kleinere dozen.
Ik heb helaas geen zolder, maar ik kan ze tot nu toe kwijt in de box en onder het bed.

Inmiddels wil ik een aantal dozen voor Thomann cases gaan vervangen en die zullen dan weer volgestouwd worden met andere zooi als het instrument er niet in zit.

De dozen die om de fabrieksdoos zitten bewaar ik alleen als ik iets wil verkopen.
Die grote omdozen zijn prima te gebruiken voor te verzenden goederen.
Afhankelijk van de kwaliteit van het karton gebruik ik ze ook om te knutselen.
 
Ho, ja....Dozen!
 

Attachments

  • 20210609_121744.jpg
    20210609_121744.jpg
    93,7 KB · Bekeken: 90
  • 20210609_121750.jpg
    20210609_121750.jpg
    89,3 KB · Bekeken: 87
  • 20210609_121747.jpg
    20210609_121747.jpg
    79,5 KB · Bekeken: 85
  • 20210609_121800.jpg
    20210609_121800.jpg
    82,3 KB · Bekeken: 85
"Alle dozen zijn in nieuwstaat" :)

Screenshot 2021-11-03 at 14.53.53.png
 
Back
Top