Waar zie je jezelf over 5jaar?

sinew1958

In de beperking,toont zich de Meester.
Lid sinds
27 augustus 2002
Berichten
3.900
Locatie
Lier
Nee,dit is geen sollicitatievraag, maar hoe ambitieus, gedreven je nog bent of niet met muziek maken over 5 jaar om maar een getal te noemen,niet kortbij maar ook niet veraf.
Wil je op termijn iets betekenen in de muziek,meer instrumenten aanschaffen, kennis opdoen, droom je, blijf je realistisch?

Ik zie me zeker nog bezig zijn met muziek.Ik zie me al bezig met de nieuwe Kronos jazeker,nonlinearlabs zal wel een goedkopere C15 uit hebben.De nieuwe iMac met een M4 processor waar je gemakkelijk 100 giga softsynths opdraait.Ik blijf wel kleinschalig werken omdat het kan tegen die tijd met supper kwaliteit.
 
Ik hoop dat ik dan al 5 jaar gas vrij ben en 80% van gear heb verkocht en de overschot ken. Maar dat is n illusie.
Verder geen ambitie. Er hoeft niks.
 
Ik hoop over 5 jaar te kunnen zeggen dat ik tussen nu en dat moment op een podium heb gestaan voor een publiek die dat ook nog kon waarderen. :) Tegelijkertijd met wat opgenomen werk klaar. Het liefst als duo, of hooguit trio. Alleen is maar alleen, maar een groep moet ook niet te groot worden. Helaas valt valt niet mee om mensen te vinden die enigszins dezelfde muzikale richting op willen, hier in Tweede Achterste Dwarsgat en omgeving. :(
 
Ik hoop na vijf jaar een behoorlijke kennis en ervaring te hebben opgedaan met de software waar ik verder mee wil, en welke programma's dat zijn weet ik al zo ongeveer. Als ik de gelegenheid vind om stevig door te studeren en te oefenen moet dat te doen zijn. En bovendien hoop ik dat ik het dan nog steeds spannend genoeg vind om er lol in te houden en verder mee te knutselen. Ik verwacht niet dat daar "mooie muziek" uit zal rollen, maar het zou wel aardig zijn als daar wat originele ideeën voor signaalbewerking en/of -generatie uit kwamen.
 

@Disharmonic


Met een groep op een podium staan zou ook leuk zijn, maar daar heb ik zelf helaas het talent niet voor. Dat is mij allemaal te druk en te chaotisch.
 
Goede vraag.
Af en toe goed om even 'het net op te halen' en naar beide kanten van je leven te kijken (achteruit en vooruit).
Ik zal het persoonlijke achterwege laten en me richten op ons gezamenlijk onderwerp 8)

Ik hoop over 5 jaar meer te doen met synths / daw / electronische muziek met mijn band. Daar zijn we voorzichtig mee begonnen (zie ook mijn Force vraag en problemen met Reason momenteel)
Ik hoop nog altijd net zoveel lol te hebben met m'n hardware als nu.
Ik hoop beter te zijn in produceren van liedjes.
Ik hoop meer dingen 'af' te maken in plaats van steeds wat nieuws te beginnen (daar dwing ik mijzelf steeds vaker toe)
Ik hoop meer tijd te hebben voor m'n hobby dan nu. (dat is een illusie....)

Ik heb soms het idee om 'professioneler' te gaan werken met muziek, maar moet ook reëel zijn. De tijd, talent en ervaring zal altijd een bottleneck blijven.
Liever genieten van wat ik wel kan, dan iets nastreven wat niet goed past bij m'n leven.

Al met al ben ik (zeker in de Corona lockdown tijd) erg gegroeid in de hobby, daar ben ik blij mee.
Als ik die lijn voort kan zetten, hoor je mij niet klagen.
 
Over vijf jaar verwacht ik met plezier terug te kunnen kijken op een dan inmiddels afgerond muziek/video project waar ik nu nog middenin zit.
Misschien is ook mijn 'album' dan afgerond.
Verder hoop ik in al mijn interessegebieden meer te weten en begrijpen dan ik nu doe.
Ik verwacht zeker nog bezig te zijn met muziek en synthesizers.

Voor de rest weinig verwachtingen, maar meer hoop.
Ik hoop vooral dat mijn vrouw en ik nog steeds in goede gezondheid de dingen kunnen doen die ons leven aangenaam en plezierig maken.
 
Ik hoop dat ik dan nog steeds alleen door hard werken en sparen iets moois kan kopen, maar niet alles omdat ik dan dingen echt kan waarderen en ervoor ga anders ben ik bang dat ik een verwend nest wordt dat nooit genoeg heeft.
 
Je weet het niet. Ik ben nu zelf ook op een leeftijd dat er steeds meer bekenden het loodje leggen. Dus: Pluk de dag.

Ja, dat begin ik zo langzaam aan ook te merken en dat is best schrikken als je hoort dat iemand die je kent van ongeveer dezelfde leeftijd er niet meer is. Carpe noctem, voor mij ook belangrijk. :)
 
Geen idee. Kan zomaar zijn dat de obsessie dan weer voorbij is en ik één groovebox over heb waar ik 1x in de maand iets op piel.
 
Weinig beter dan de 'pushing daisies' van @BlackEyed ,denk ik zo.
Dat gaat ook niet gebeuren 😀 Maar ik weet ook helemaal niet of ik écht van de muziek wil leven. Vroeger was ik muziekjournalist en raakte ik compleet afgestompt. Toen ik daarmee stopte, heb ik bijna 2 jaar geen muziek geluisterd, omdat het spontane er compleet vanaf was.

Vanaf november geef ik wel een training podcasting en dat is echt leuk. Dan laat ik cursisten ook aan de slag gaan met een microfoon en de gratis versie van Studio One. Mogen ze opnemen en een intro en interviewtje monteren. Komt die kennis ook professioneel van pas 👍
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top