Sonicware Liven Bass&Beats

lighter



Sonicware komt met een nieuwe groovebox achtig doosje.

De fabrikant zegt:

The bass synth engine includes:

- Two independent Wavetable oscillators with the 32 available wavetables.
- One sub-oscillator
- One noise generator which can create 10 different noise types.

  • Add even more flavor to your basslines with the built-in LFO, envelope generator, unison control, multi-mode filter, and distortion effects.

Hij moet $199 kosten.



Meer info hier:

SONICWARE LIVEN BASS&BEATS
 
Ik wacht al n half jaar op de eerdere liven… komt weinig van.

o ja. Maak er 7,5 maand van
 
hiero, een betere demoowww:

 
Die heb ik expres niet toegevoegd. Die is pas irritant :D

sjah. laten we dan gewoon wachten op de irritante 3e demo :)
 
De eerdere Liven 8 Bit kan meer dan de demo's van de fabrikant laten horen, mogelijk dat ook deze andere dingen kan. Maar net als bij de Liven XFM, ben niet echt enthousiast over deze nieuwe. De 8 Bit is een ding met originaliteit, heb dat niet zo met de XFM en nu de B&B. Maar goed, mss dat het in de praktijk meevalt en dat er meer inzit.
 
Net als hun andere spul kan dat ding enorm veel. Het lijkt mij een soort sampler waar je geen eigen samples in kunt doen (ik vind wave table altijd op samplen lijken). Maar voor die prijs heb je denk ik een enorm leuk speeltje voor onderweg of op vakantie: kan op batterijen, speakertje aan boord, Midi erop. Leuk. En de reverb is niet "globaal" maar kan min of meer per instrument aangepast worden:
The amount of reverb can be independently controlled for drums, bass, and external inputs.
Hangt af v/d drum samples of het je ding is of niet denk ik. De drums zijn niet analoog dus je kunt ze niet naar je hand zetten zoals op een 808.

Ik heb ook het idee dat het een relatief goedkope Midi sequencer zou kunnen zijn voor mensen die er een zoeken voor drums en/of een mono-synth.
 
Dit ding doet met niet zoveel tot nu toe. Die XFM is wel lachen, maar mijne gaat misschien in de verkoop. Wat ik wel even wil zeggen is dat ik die die promofilmpjes van Liven echt fantastisch vindt. Zo cheesy en lelijk dat het vet wordt.
 
Heb vandaag een advertentie van de Liven voorbij zien komen op Facebook. Ik vind het oprecht een leuk bakje. De bass geluiden doen mij aan een Microkorg denken.
Voor de prijs toch wel de moeite waard om eens te gaan proberen.
 
mijn liven 8 bit is net geleverd, ik heb 'm nog niet aangezet, maar de bouwkwaliteit is euh... Minder dan n volca.
Ook geen voeding erbij, misschien verrast ie me deze week als ik m probeer (uiteraard zonder de manual te lezen, laat ons eerlijk zijn :D)
 
de bouwkwaliteit is euh... Minder dan n volca.

Ik heb een Volca Keys gehad en ik vond hem eigenlijk wel goed gebouwd.. Die draaipots ook lekker stroef en stevig gemonteerd..
 
mijn liven 8 bit is net geleverd, ik heb 'm nog niet aangezet, maar de bouwkwaliteit is euh... Minder dan n volca.
Ook geen voeding erbij, misschien verrast ie me deze week als ik m probeer (uiteraard zonder de manual te lezen, laat ons eerlijk zijn :D)
Even ter verdiging van Sonicware: je moet aanvinken dat je de voeding erbij wil voor een tientje ofzo. Dat was in elk geval zo bij de XFM. Ik had er zelf geen besteld omdat ik nog zo'n Korg adapter had liggen die erop past.
 
Back
Top