Een nieuwe clone van Behringer: Edge.

Behringer-Edge.001-678x381.jpeg


Behringer Edge, analog percussive Synthesizer, “the drummer from the cloned mother”​

"Edge neemt Behringer het analoge percussieve Synthesizer-concept van de Moog DFAM over, voegt MIDI+ USB toe en verpakt het in een roze Crave-achtige behuizing.
Met de Crave heeft Behringer voor weinig geld een onofficiële kloon van de Moog Mother-32 gemaakt.
Onofficieel omdat het nooit door Behringer is gecommuniceerd en vanwege de 3340-chip.
En volgens het laatste nieuws van vandaag werd het Behringer-team opnieuw geïnspireerd door de Moog-ingenieurs in Asheville."

"Edge is een semi-modulaire analoge percussie Synthesizer die is gebaseerd op het concept van de Moog DFAM (Drum From Another Mother) uit 2018. Hij heeft twee analoge VCO's met puls- en driehoeksgolven, oscillatorsynchronisatie en FM-opties.
Er is roze en witte ruis, een deca-envelop, een filter met high- en low-pass-modi en een eigen Decay- en Envelope-hoeveelheid.
Beide oscillatoren worden getriggerd door een dubbele 8-staps sequencer, een voor de toonhoogte en een andere voor de snelheid.
Je kunt elke sequencer met 8 knoppen programmeren en selecteren of de oscillator op toonhoogte reageert of niet.
Aan de bovenkant heb je een 15×10 matrix waar je je geluiden kunt patchen of integreren in elke Eurorack synth-opstelling."

Behringer Edge zal beschikbaar zijn voor $ 219 USD (catalogusprijs).
Geen informatie over de beschikbaarheid en pre-order optie.

 
Een fatsoenlijke midi implementatie is wel welkom, want de DFAM is wel heel erg beperkt als je er geen goede bak CV bronnen bij hebt.
 
Ik vraag me af of Moog hier iets tegen kan of zal gaan doen?
Waarom zouden ze?
Mensen die "Moog Money" te besteden hebben kopen geen Behringer en mensen die géén "Moog money" hebben kopen Behringer. Het bijt elkaar niet.
Bovendien bestaat de kans dat EDGE gebruikers later wél doorgroeien en voor duurdere producten gaan.
 
Gebruiken ze niet andere osc en/of filter chips? Volgens mij moet je nog steeds een moog kopen voor de moog sound. En de mensen die dat willen kopen inderdaad wel een echte. of andersom gedacht, de mensen die een kloon kopen zouden anders ook geen echte gekocht hebben. denk ik tenminste.
 
Waarom zouden ze?
Mensen die "Moog Money" te besteden hebben kopen geen Behringer en mensen die géén "Moog money" hebben kopen Behringer. Het bijt elkaar niet.
Bovendien bestaat de kans dat EDGE gebruikers later wél doorgroeien en voor duurdere producten gaan.
Waarom zouden ze? omdat er schaamteloos gejat wordt. Lijkt me reden genoeg toch? Gaat wel ten koste van de verkoop van de DFAM lijkt me.
Ik denk dat het wel meevalt met jouw stelling dat mensen die Moog kopen geen Behringer kopen en dat doorgroeien naar duudrdere producten lijkt me ook wel meevallen. De meeste mensen kijken toch naar de centjes.
 
DFAM staat voor 'Drummer from another Mother'. Waar zou EDGE voor staan?

Ze hadden 'm beter CRAP kunnen noemen (Copied Replica Analog Pounding).

(Ik zal nu weer stoppen met m'n dodelijk vermoeiende Behringer-rant)


Geinspireerd van de board game,zelfde kleurtjes,lazer sounds etc je er mee kan maken.


Ik zie verder absoluut ook geen enkel verband met Moog,wie blijft die onzin verzinnen.

Elke monosynth met twee vco's vcf,vca en adsr is dan ook gepikt van Moog,laat staan al die euroracks.
 
Een fatsoenlijke midi implementatie is wel welkom, want de DFAM is wel heel erg beperkt als je er geen goede bak CV bronnen bij hebt.

Een reden waarom potentiële kopers van de Moog toch gaan kiezen voor de Behringer. De vraag rijst dan ook waarom Moog de DFAM met het stevige prijskaartje dit niet gewoon goed heeft gedaan. Als Behringer in dit opzicht een beter product verkoopt, dan kan Moog er niet over klagen, imo.
 
Back
Top