Een nieuwe clone van Behringer: Edge.

Behringer-Edge.001-678x381.jpeg


Behringer Edge, analog percussive Synthesizer, “the drummer from the cloned mother”​

"Edge neemt Behringer het analoge percussieve Synthesizer-concept van de Moog DFAM over, voegt MIDI+ USB toe en verpakt het in een roze Crave-achtige behuizing.
Met de Crave heeft Behringer voor weinig geld een onofficiële kloon van de Moog Mother-32 gemaakt.
Onofficieel omdat het nooit door Behringer is gecommuniceerd en vanwege de 3340-chip.
En volgens het laatste nieuws van vandaag werd het Behringer-team opnieuw geïnspireerd door de Moog-ingenieurs in Asheville."

"Edge is een semi-modulaire analoge percussie Synthesizer die is gebaseerd op het concept van de Moog DFAM (Drum From Another Mother) uit 2018. Hij heeft twee analoge VCO's met puls- en driehoeksgolven, oscillatorsynchronisatie en FM-opties.
Er is roze en witte ruis, een deca-envelop, een filter met high- en low-pass-modi en een eigen Decay- en Envelope-hoeveelheid.
Beide oscillatoren worden getriggerd door een dubbele 8-staps sequencer, een voor de toonhoogte en een andere voor de snelheid.
Je kunt elke sequencer met 8 knoppen programmeren en selecteren of de oscillator op toonhoogte reageert of niet.
Aan de bovenkant heb je een 15×10 matrix waar je je geluiden kunt patchen of integreren in elke Eurorack synth-opstelling."

Behringer Edge zal beschikbaar zijn voor $ 219 USD (catalogusprijs).
Geen informatie over de beschikbaarheid en pre-order optie.

 
Ben zelf erg blij met een Model D en Pro One clone.
Maar kom er toch achter dat kleine knoppen en digitale envelopes (igv de Pro One) voor moeilijkere/kleinere sweet spots zorgen.

Dus ja in de basis klinkt het hetzelfde maar in details/sweetspots word dat wat moeilijker.
Overweeg ook wat grotere knoppen erop te zetten.

Ja die mis ik ook een beetje op de filter sectie e.d.
Vervangen voor grotere knoppen is echt een goed idee maar waar kun je die krijgen?
 
Laten we vooral de Behringer VS *whatever* discussie niet gaat voeren. Zoals gezegd moet je daar vooral zelf je keuze in maken. Het valt me alleen op dat je wat defensief lijkt te reageren op mensen die wel graag een originele Moog kopen. Ik vond SF altijd een plek waarin het fijn is om in contact te komen met mensen die ook een passie hebben voor synthesizers (en aanverwante zaken), maar door posts zoals de jouwe begint het hier soms meer op de site van de consumentenbond te lijken.

Zodra deze draad werd gepost kwamen er meteen al vervelende reacties waarin Moog genoemd werd dus als je het zo vervelend vindt had dan meteen gereageerd toen mensen gelijk met een negatieve insteek begonnen maar dan hou je je mond dicht.
Maar als dan iemand vertelt dat een Boog hetzelfde klinkt dan begin je te zeuren?
Als je dan toch laat merken dat je het vergelijken zo vervelend vind en andere negatieve uitlatingen zeg dat dan meteen zodra de eerste negatieve reakties te lezen zijn en niet alleen wanneer het jou even niet uitkomt.
Ik kom ook graag op SF en ik vind het niet prettig als mensen gelijk negatief in een draad over een Behringer produkt beginnen, wanneer houdt dat nou 'ns op?
 
Zodra deze draad werd gepost kwamen er meteen al vervelende reacties waarin Moog genoemd werd dus als je het zo vervelend vindt had dan meteen gereageerd toen mensen gelijk met een negatieve insteek begonnen maar dan hou je je mond dicht.
Maar als dan iemand vertelt dat een Boog hetzelfde klinkt dan begin je te zeuren?
Als je dan toch laat merken dat je het vergelijken zo vervelend vind en andere negatieve uitlatingen zeg dat dan meteen zodra de eerste negatieve reakties te lezen zijn en niet alleen wanneer het jou even niet uitkomt.
Ik kom ook graag op SF en ik vind het niet prettig als mensen gelijk negatief in een draad over een Behringer produkt beginnen, wanneer houdt dat nou 'ns op?
@krautrock1958 vind je het erg als ik je bericht niet helemaal kan volgen?
 
Euhh.. Behringer kopers verdienen het ook wel om een beetje getrolled te worden. Hoe het allemaal gebracht wordt, dat geeft met enig regelmaat toch wel een bijsmaak.

Maar, ik koop ook Behringer, en van trollen heb ik dan weer geen last, het is trouwens eigenlijk nauwelijks trollen, eerder een realiteits check, niet onterecht ook zolang verantwoordelijkheid nog enige betekenis heeft, of zijn we dat stadium anno 2021 voorbij? Verder kan je er makkelijk over heen lezen, mij stoort het niet, 't is eerder vermakelijk.

Maar toen ik las dat die edge een clone is van een product van Moog dat nog verkocht wordt kreeg ik die bijsmaak overigens weer.

Ik ga hem niet kopen dus, en als ik het toch doe, dan zet ik hem even opzij als ik een foto maak voor de studio pics draad. :D
 
Even een andere gedachte bij deze Behringer. Vanwege de prijs, helemaal als je voor nog minder een tweedehandsje kunt scoren over een tijdje, is er weinig beletsel om het ding 'ns open te maken om te kijken of je wat leuke mods kunt aanbrengen. Dat doe je niet zo gauw met een instrument dat behoorlijk meer kost.
 
vind je het erg als ik je bericht niet helemaal kan volgen?
Geen probleem; het valt me op dat je wel op iemand reageert die een vergelijking maakt tussen een Boog en een Moog maar die negatieve berichten waarin vergeleken word met Moog die vanaf het begin van de draad al komen daar zeg je niets over terwijl je vertelt dat je liever niet een soort vergelijkingssite wilde dus waarom reageer je niet meteen in het begin door dan al te zeggen dat men niet steeds Moog erbij moet halen en vergelijken.
Je vertelt dat je SF een fijne site vindt waar je graag komt en dat graag zo wilt houden.
Ik wel een beetje klaar met al dat gezeur zodra er weer iets van behringer uitkomt en dan wordt moog er meteen weer bij gehaald, dat hebben we ook al ik weet niet hoe vaak gehoord.
Ik zou het ook prettig vinden als SF gewoon een fjne site zou zijn ipv steeds weer diezelfde plaat af te draaien.
 
Inhoudelijke vraag: ze zeggen dat 1 seq voor toonhoogte is en de andere voor snelheid. Wat is het verschil?

Edit: laat me raden, kromme vertaling van velocity....
 
Top discussie weer! Ik zat net denken dat mijn mening over synth ethiek wel weer eens bijgeschaafd mocht worden.

Ga toch muziek maken…
 
Een maatschappij waarin ethische kwesties niet meer besproken mogen worden lijkt me onwenselijk. Als het mondeling wel mag, waarom zou het schriftelijk dan niet mogen?

In real life vallen mensen ook in herhaling dus waarom zou dat op een forum anders zijn?

Mensen die kritiek op hun potentiele Behringer aankopen niet trekken reageren min of meer gelijk als een rookverslaafde die te horen krijgt dat roken slecht voor hem is. Toch is het waar, mag het dan wel of niet gezegd worden?

Maar goed. Ik denk dat we er mee zullen moeten leven dat we zowel worden doodgegooid met Behringer producten als met meningen er over.
 
Deze ethiek discussie is eindeloos. Zie anderen behringer topics.

Een doodlopende straat.

Wellicht een topic over, synthesizer fabrikanten ethiek, opstarten.

Ontopic: kijk nog uit naar een goede demo’s. Zo op papier vind ik het niet spannend.
 
Geen probleem; het valt me op dat je wel op iemand reageert die een vergelijking maakt tussen een Boog en een Moog maar die negatieve berichten waarin vergeleken word met Moog die vanaf het begin van de draad al komen daar zeg je niets over terwijl je vertelt dat je liever niet een soort vergelijkingssite wilde dus waarom reageer je niet meteen in het begin door dan al te zeggen dat men niet steeds Moog erbij moet halen en vergelijken.
Je vertelt dat je SF een fijne site vindt waar je graag komt en dat graag zo wilt houden.
Ik wel een beetje klaar met al dat gezeur zodra er weer iets van behringer uitkomt en dan wordt moog er meteen weer bij gehaald, dat hebben we ook al ik weet niet hoe vaak gehoord.
Ik zou het ook prettig vinden als SF gewoon een fjne site zou zijn ipv steeds weer diezelfde plaat af te draaien.

Joh, het zal me een rotzorg zijn wat iemand mooi vindt, en mijn post begint dat ik de 'Behringer vs *whatever* discussie vooral niet wil voeren'. Ik zei alleen dat Synthforum misschien niet de beste plek is om synthliefhebbers uit te maken voor 'domme snobs'. In het Rijksmuseum ga je toch ook niet staan roepen dat liefhebbers van de Nachtwacht elitaire idioten zijn, omdat ze niet willen toegeven dat 'het kopie van de Ikea net zo goed is'. Verder lukt het me niet om door je tekst heen te ploegen, sorry, het is vast het tijdstip. Ofzo.

Maar goed. Mag ik uit je nick opmaken dat je liefhebber van Roedelius bent? Ik hoorde laatst (na lange tijd) zijn Hollywood (Zuckerzeit) weer eens, en het verbaasde me hoe veel het weg had van Boards of Canada. Mooi spul!
 
Ik zie verder absoluut ook geen enkel verband met Moog,wie blijft die onzin verzinnen.

Elke monosynth met twee vco's vcf,vca en adsr is dan ook gepikt van Moog,laat staan al die euroracks.
Hij heeft dezelfde 24 patch points, dezelfde twee 8-step sequencers, dezelfde parameters. Conceptueel gaat de gelijkenis dus wel enorm veel verder dan gewoon de analoge bouwblokken, ze zijn identiek. Op één puntje na: Behringer heeft pink noise toegevoegd. Vandaar de behuizing. En het is Behringer natuurlijk, die hebben iets met ruis. 8o)8o)

We zullen maar blij zijn dat ze er MIDI aan toegevoegd hebben zodat er nog ergens meerwaarde in te vinden is.
 
Meeste muzikanten hebben creatieviteit hoog in t vaandel staan dus deze discussie zal steeds terug komen. Denk niet dat iemand behringer zal beschuldigen van creativiteit. Maar goed het is dan aan moog om de meer kwaliteit te leveren zodat ze de hogere prijs kunnen rechtvaardigen.
 
Ik hoorde laatst (na lange tijd) zijn Hollywood (Zuckerzeit) weer eens, en het verbaasde me hoe veel het weg had van Boards of Canada. Mooi spul!
Leuk maar niet echt BOC, alleem maar omdat het patroontje in Minor Pentatonic is? Op 2:35 gooit hij er wel valse noten doorheen dacht effe dat ik een andere youtube tab ergens open had staan.
Wat een wazige track :) wel tof
 
De prijs.
Meeste muzikanten hebben creatieviteit hoog in t vaandel staan dus deze discussie zal steeds terug komen. Denk niet dat iemand behringer zal beschuldigen van creativiteit. Maar goed het is dan aan moog om de meer kwaliteit te leveren zodat ze de hogere prijs kunnen rechtvaardigen.
Het feit dat Moog hem eerst even heeft moeten ontwerpen ipv kopiëren kan de hogere prijs misschien ook al een eind rechtvaardigen...
 
Back
Top