Wie komt het SF team versterken? We zoeken een social media beheerder (m/v)

Die hippe mensen zijn niet de doelgroep van het forum. En zolang de doelstelling van de stichting niet verandert, zal de doelgroep evenmin veranderen.


Ik sluit niet uit dat mensen met een dergelijke attitude op social media actief zijn. Zou het niet mooi zijn als we die groep kunnen bereiken en zover kunnen krijgen een lidmaatschap bij Synthforum te overwegen?


Ik denk dat je met deze beschrijving misschien wel een hoop mensen tekort doet. Als iemand een social media account heeft, wil dat in mijn optiek niet direct betekenen dat hij/zij tot je omschreven garde behoort. Ik weet dat we op Synthforum een behoorlijk aantal actieve leden hebben met een Facebook account.


Beide zou ideaal zijn. Ad revenue wordt overigens voor het overgrote deel gegenereerd door niet-leden.


Ik ook niet.


In mijn optiek is YouTube wel social media. Synthforum is ook een sociaal medium. Hoe dan ook, YouTube is natuurlijk ook een medium dat door de social media beheerder in overweging genomen kan worden. Ik verwacht niet dat we op korte termijn als forum zelf content op YouTube gaan genereren, maar we kunnen er wel voor zorgen dat we zichtbaar zijn door bijvoorbeeld het samenstellen van playlists met video's van onze leden (om maar even iets te noemen).


Niet de doelgroep. Het gaat echt om mensen met interesse voor synthesizers die nog niet bekend zijn met het forum maar wel inhoudelijk discussie willen voeren, op de hoogte gehouden willen worden of op een andere manier van onze content gebruik willen maken.


Neen. Het gaat niet om het colaatje, maar om het verbreden van kennis.


Het gaat ook niet perse om jongeren. Dat alleen jongeren van social media gebruik zouden maken, lijkt me een misvatting.
Nee, je hebt ook gelijk. Wat ik bedoel is: ik kan me haast niet voorstellen dat iemand die ter dege iets van een synthesizer weten wil, dit forum niet vindt.

Ik zie de laatste tijd (zit soms wel eens op Reddit) steeds vaker mensen steeds weer dezelfde vraag stellen als: "Welke film slikt mijn Polaroid 600 (!!!) camera?". Die vraag kan je haast niet onbeantwoord hebben als je een 15-tal seconden googelt. "Is het moeilijk een audio cassette op te nemen?". "Ik heb een My first Sony gekocht, wat moet ik weten als ik cassettes afspelen wil?" Enfin... Je begrijpt me.

Waar ik een beetje op doel is dat, naar mijn gevoel, iemand die een klein beetje serieus iets van synthesizers afweten wil, en dat in het Nederlands wil, dit met een kleine "hindernis" van registratie op een forum, weten kan.

Nu is er een verschil: Er kan zonder te registreren "gebloemkoold" worden (oude term uit de CB tijd) en dus informatie ontleend worden van het forum, maar als het echt om bijdrage gaat, dan dient men een account aan te maken.

Ik weet het gewoon niet. En zoals er gezegd wordt: weerstand, mhh, weerstand heb ik niet snel ergens voor (behalve voor een Fiat Multipla) want uiteindelijk heb ik het heet noch koud van, maar eerder een kritische bedenking dat wie echt bijdragen wil, er niet voor geronseld (of naartoe gestuurd) dient te worden... Het woordje onontkoombaar was vreemd voor mij. Alsof het noodzakelijk is voor het in stand houden.

Wat die cola betreft, ik bedoelde: Als je Instagram had, waren die gasten wellicht al langer aan je naslagwerk gekluisterd geweest als je daar een post van gedaan had...

Soit. Laat neerbuigendheid zeker geen resume zijn voor mijn schrijven, eerder het idee dat wie er is, het uit een onderbouwde noodzaak gevonden heeft en zich geregistreerd heeft, en wie dat (nog) niet gedaan heeft, ook afwezig is uit een opposiet inherente "reden".

Mh...

Addendum:

Wellicht zitten er veel mensen in een sociale bubbel (Facebook, Instagram,...) waaruit ze hun nieuws en kennis halen, in een naar Amerikaanse waarden conforme voorgeschreven werkelijkheid. Info over de waardevolle toestellen als daar zijn, de Nipple2000 granulaire synth of de TittyRythm809 zouden dan verloren gaan. Ontsluiten die handel!!!
 
Laatst gewijzigd:
Wat ik bedoel is: ik kan me haast niet voorstellen dat iemand die ter dege iets van een synthesizer weten wil, dit forum niet vindt.
Heel goed punt 👍

Daarom zou ik me als SF heel goed afvragen wat social media daar aan toe kan voegen. Zomaar wat doen kost veel tijd en levert zelden wat op.
 
Laatst gewijzigd:
ik kan me haast niet voorstellen dat iemand die ter dege iets van een synthesizer weten wil, dit forum niet vindt (...) Fiat Multipla

Ik weet het niet. Heb soms de indruk dat de generatie geboren in de 21ste eeuw maar amper buiten de bubbel komt van de sociale media die ze gebruiken. Een soort van wegwijzer op die sociale media richting het forum is mss niet zo'n gek idee. Ter zijde: de Multipla, nota bene een Italiaans ontwerp, zo ongeveer de lelijkste auto ooit...
 
Heb soms de indruk dat de generatie geboren in de 21ste eeuw maar amper buiten de bubbel komt van de sociale media die ze gebruiken.
Klopt, maar iedereen googelt. En als je een vraag hebt of ergens niet uitkomt kom je snel hier terecht.

Aan de andere kant kun je het ook simpel doen.

Edge, de ultieme drumcomputer? Praat mee op synthforum.nl.

En dan zo'n plaatje erbij: https://i.ytimg.com/vi/mJ8t0L8FZrY/maxresdefault.jpg

P.S. Ik ga het trouwens niet doen, hoor. Ik kom nu al te weinig aan mijn eigen muziek toe.
 
Klopt, maar iedereen googelt. En als je een vraag hebt of ergens niet uitkomt kom je snel hier terecht.

Ja, dat wel. Maar toch is het hele concept van een forum wellicht wat ouderwets in de ogen van die generatie. Aan de ene kant denk ik over sociale media wat @Furious5 eerder zei in dit draadje, aan de andere kant is het misschien nodig om er iets mee te doen en het forum daar aantrekkelijk te maken.
 
Ik ben behoorlijk actief op zowel Twitter als Facebook (en wat minder op Insta) en begrijp de scepcis m.b.t. social media best goed.
Wat je bij veel commerciële platforms (tijdschriften en websites zoals Sound On Sound, Tweakers, Future Music) ziet is dat Twitter slechts headlines en links geven om je naar de website te lokken.
Bij Facebook is dat nauwelijks anders, hooguit dat er iets meer tekst of wat meer foto's bij staan, maar het doel is exact hetzelfde.

Precies wat SF nu al doet, dus.

Ik zou de aandacht lekker bij het forum houden en zorgen dat dat up to date, veilig, gezellig en informatief blijft.
Social Media gebruik je alleen als uithangbord, precies zoals het nu gebeurt, anders krijg je versplintering / dunne spoeling / aandachtsverarming of hoe je het noemen wilt.

Wil je hip zijn, verhuis dan het hele forum naar Discord.
 
[heb m'n post weggehaald]
 
Het is maar precies wat je wilt en hoe je er mee om gaat. Je kunt heel veel inplannen. En ik zou - als SF zich al op social media begeeft - vooral zenden. Niet helemaal zoals het bedoeld is, maar dan kun je mensen doorsturen naar de site voor meer interactie.

Ook een vraag: wat wil SF doen en delen? De content moet wel gemaakt worden.
De content moet wel gemaakt worden…. Precies! En dáár gaat veel tijd inzitten.
Vooral als je je verhaal goed en duidelijk wil laten overkomen moet je ook weten hóé je het opschrijft qua spelling en zinsopbouw.
Kijk zelf maar eens hoelang je over een post op dit forum doet, dat lukt je niet in 10 minuten als je iets meer als een one-liner wil posten.
Komt bij dat je een algemeen beeld moet hebben van wat zich allemaal op het forum afspeelt, wil je adequaat kunnen inspringen op vragen die voorbij komen.
 
Wat een eindeloos gediscussieer. Als van lansberg gelukkig wordt van socials dan is dat zijn goed recht. Lijken wel een stel Nederlanders, als je een Duitser vraagt om te springen dan vraagt hij hoe hoog? Vraag je het aan een Nederlander dan vraagt hij waarom? Nu hoeven we niet zo’n volgzaam volkje te zijn maar zoveel weerstand hoeft ook weer niet. Niemand heeft tijd, zelfs degene die duizenden berichten hebben gepost dus het zal lastig worden. Misschien die cola drinkende jongens vragen 😉 Ik ga het niet doen maar dat is omdat ik niks heb met asociale media als Facebook. En Twitter is inmiddels ook het afvoerputje van het internet geworden. Succes iig met de zoektocht.
 
Laatst gewijzigd:
Juist… hoe zit men dat? Moet t een uithangbord worden of waren de verwachtingen ruimer? Dr?
 
Dat is idd wel het risico dat het gewoon een extra channel wordt en de communicatie verschuift.
Verder gebruik ik SC als gratis storage om snel iets te kunnen delen.
YT is me al te veel moeite om te creëren.
zelfbevlekking via FB en Insta blijf ik ver van weg. Nog nooit een account gehad en gaat ook niet meer gebeuren.
Alle andere opwellingen als Twitter, TikTok en Snapchat negeer ik ook volledig.
Ik snap dat er ook zat leden zijn die er anders inzitten en dat je via deze kanalen ook een potentiële aanwas van nieuwe leden hebt.
 
is het een idee om op SF plek vrij te maken voor specifiek 1 instrument of fabrikant, waardoor je meer gebruikers trekt?
Het is een idee, maar dat voorstel staat wat mij betreft los van onze aanwezigheid op andere platforms. Wellicht kun je dit idee nog eens achterlaten in het Feedback forum? De techniek bestaat, kan middels een add-on worden gerealiseerd.
 
ik kan me haast niet voorstellen dat iemand die ter dege iets van een synthesizer weten wil, dit forum niet vindt
Als je in het Nieuwe Leden forum kijkt, zie je regelmatig nieuwe leden die zich voorstellen die al langer met synths en elektronische muziek bezig zijn, maar Synthforum nog niet hadden ontdekt. Als we daarnaast regelmatig relevante content pushen, kan een groep worden aangesproken die het forum wellicht wel kent, maar niet eerder de moeite heeft genomen om zich er echt in te verdiepen.
 
Social Media gebruik je alleen als uithangbord, precies zoals het nu gebeurt
Moet t een uithangbord worden of waren de verwachtingen ruimer? Dr?
Dat is idd wel het risico dat het gewoon een extra channel wordt en de communicatie verschuift.

Zie post #9:
Het idee is niet om de discussies die hier op SF gevoerd worden te verhuizen naar een ander platform, maar om een deel van de discussies die op FB of andere social media worden gevoerd te verhuizen naar SF.
 
De content moet wel gemaakt worden
Op het moment van schrijven staan er 226.285 discussie op het forum. Het lijkt me niet nodig dat we voor andere platforms nieuwe content gaan creëren :).

Als van lansberg gelukkig wordt van socials dan is dat zijn goed recht.
Haha, persoonlijk word ik gelukkig van heel andere zaken :). De enige content die ik op social media creëer is op Synthforum terug te vinden (en een beetje op SoundCloud).
 
Misschien nog iets meer aan SEO doen kan ook helpen.

Als ik zoek op 'Behringer 2600 review' bijvoorbeeld dan staat bax shop boven aan ongeveer en niet SF.
 
Dus social als uithangbord en we zoeken iemand die dat periodiek wil poetsen.
Yep.

Misschien nog iets meer aan SEO doen kan ook helpen.

Als ik zoek op 'Behringer 2600 review' bijvoorbeeld dan staat bax shop boven aan ongeveer en niet SF.
Da's een heel goede. Een deel ervan ligt bij het forumbeheer, een ander deel bij de gebruiker van het forum. Daar komen we nog wel op terug.
 
Back
Top