weer een probeersel

Eclectic

Virtueel Analoog
Lid sinds
8 november 2020
Berichten
1.649
Locatie
Flevoland
Ben de laatste tijd een beetje meer "vibes" aan het maken. Niet echt muziek met begin en eind, maar meer een muzikaal idee, collage van gevoel, dit is er weer zo een, vind de progressie en sound zelf erg fijn, beetje crunchy, maar toch ook warm,
Gaan we later wel eens verder uitwerken.
 

Attachments

  • NDLR-3_1001.mp3
    5 MB
Novation Peak
Acidlabs Drumatix met BOUM en BAM
Moog One
DSI OB-6

Tis nog best lastig om iets fijns uit de NDLR te krijgen, tis flink experimenten met ritme en toon en patroon, maar daardoor kom je wel op complexe ritmes en harmonischen uit.
 
Die probeersels zijn (voor mij iig) altijd leuk en leerzaam om te maken.
En soms komt er iets uit wat 'echt' bruikbaar is (maar dat is voor mij dan niet het doel, om frustratie te voorkomen).
Worden alle instrumenten dan met de NDLR getriggert?

Het lijkt alsof er in het laag iets zit (denk de kick / bas) wat erg uitsmeert.
(ik gok de BOUM en BAM op de Drumatix dan)
Geen idee of je veel tijd aan 'de mix' hebt besteed overigens.
 
Op dit moment nog geen tijd aan de mix besteed, de decay van de kick is wat lang, het is gewoon zoals het komt en wat gain op de faders. Drums is Drumatix sequencer. De andere 4 parts de NDLR: Drone, Pad, Motif 1&2
volgende stap wordt de squid en sq-64 aanhaken en een manier gaan vinden om de NDLR de akkoorden van de squid te laten volgen.
Dus het is nu meer patchen en experimenteren om tot iets bruikbaars te komen.
 
Op dit moment nog geen tijd aan de mix besteed, de decay van de kick is wat lang, het is gewoon zoals het komt en wat gain op de faders. Drums is Drumatix sequencer. De andere 4 parts de NDLR: Drone, Pad, Motif 1&2
volgende stap wordt de squid en sq-64 aanhaken en een manier gaan vinden om de NDLR de akkoorden van de squid te laten volgen.
Dus het is nu meer patchen en experimenteren om tot iets bruikbaars te komen.
Ja snap ik. Ik vond het überhaupt leuk dat ik het hoorde (een jaar geleden had ik het niet kunnen benoemen).
Leuk om je voortgang zo te volgen in deze experimenten.
 
Back
Top