Live setje @ ADE. Kort maar krachtig

Dave Mech

Ouwe rot
Lid sinds
20 Maart 2011
Berichten
1.357
Elleu :)
Tijdje geleden weer. Lang lang geleden poste ik al af en toe wat muziek hier. Kan me niet eens precies meer herinneren, maar zeker een ruime 10+ jaar geleden (maar volgens mij nog langer geleden met een vorig account?. ik kreeg altijd eerlijke feedback hier en dat heeft me altijd geholpen om verder te komen. En die relaxte sfeer hangt er nog steeds. Nog altijd leuk om af en toe wat muziek te plaatsen hier. Dit is een korte live set van 40 minuten van afgelopen donderdag tijdens ADE. Ik ben weer terug bij de snellere techno en ben van plan daar voorlopig lekker bij te blijven. Krijg er enorm veel energie van :). Anyway, ben erg benieuwd wat jullie er van vinden.

Ik gebruik hier Digitakt, Digitone, Octatrack (iets kleinere rol hier dan bij langere sets), Xone DB4 en op de master out Analog Heat. Ik heb deze setup op een groot pedaboard gemonteerd zodat ik snel alles er op kan plakken, aansluiten en weg kan gaan. En bij thuiskomst sluit ik alles op die manier ook weer snel aan in de studio. Binnenkort deel ik een video online waar ik laat zien hoe ik het in elkaar zet. Wellicht interessant voor mede-liveacts.



Enjoy!
 
Ik heb geskipped vooral omdat ik geen tijd heb, maar wat een goeie muziek zeg. Hier zou ik ook op los gegaan zijn in mijn tijd. Zeer professioneel, en ik hou van de retro-stijl. Goed gedaan gast!
 
Klinkt lekker.
Wat staat je setup hoog trouwens?
Is dat bewust?

En m.b.t. het posten hier, ja man, echt een fijne sfeer hier.
Veel delen en leren.
Door prioriteiten zal de Ă©Ă©n meer en de ander minder posten.
Ik kijk i.i.g. graag naar je content. Ook dat is leerzaam (voor mij iig).
 
Thanks allen :)

@Montfrooij haha nee niet bewust. Bizar hoge kist / tafel. Maar beter dit dan te laag. Dat breekt ruggen.

Leuk om te lezen man. Yeah zou zelf ook wat actiever willen zijn hier, maar beetje tijdgebrek as is. Maar lees regelmatig wel mee.
Hahahahahaha, ik dacht al.
Of Dave is klein, of de tafel is zo hoog :D

Zo gaat het in het leven.
Ik zou wel meer met muziek bezig willen zijn.
Maar het werk en gezin roept 8~
 
Ik hoor het even snel over mijn telefoon er doorheen skippend. Maar hier ga ik na mijn vakantie nog eens voor zitten. Qua stijl is het echt wat ik leuk vind qua techno, het klinkt goed gemixt en binnen de stijl redelijk goed gevarieerd.
 
Cool! Kan hem nu niet beluisteren, maar ga ik later zeker nog even doen.

Ben ook heel benieuwd naar je pedalboard hoe je dat precies doet.
 
Hey Dave, ik zit hem net helemaal te luisteren en dit loopt echt lekker.
Je hebt de machines lekker in de vingers en de flow is reuze goed.
Kwalitatief goed, wat bij de moderne techno vaak tenenkrommend is als je er al lang inzit en de betere jaren hebt meegemaakt.
Je bent goed bezig man; keep it up!
 
Man die elektrons zien dr goed uit. Lijkt wel een UFO cockpit. (dont ask me how I know ;-) )
Lekkere flow, 138 BPM geeft net dat extra duwtje, heerlijk!

En goeie controle over de machines, 🎩 petje af!

-C-
 
Thanks allen voor de fijne respons ! Tof om te lezen dat men dit kan waarderen. Homage naar de techno die ik vroeger zo enorm tof vond . De techno die Thomas Krome draaide. Dikste plaat die ik ooit kocht blijft Access van DJ Misjah (Thomas Schumacher remix). En ik merk dat ik ook nu nog steeds eigenlijk het meest blije wordt van dat hogere tempo met een lekkere groove er in. Dus ik denk dat ik me voorlopig heir op blijf focussen :)

@Bambisk Yeah zeker, hoewel ik afgelopen jaar steeds wat meer in tempo begin te stijgen en nu denk ik m'n thuis heb gevonden. Op invite's Choice podcast heb ik begin dit jaar een set gedaan maar die is beduidend dieper qua overall sound. Groeit wel een beetje toe naar wat harder op het laatst.
 
Ben m nu dan ook eindelijk aan het luisteren en moet zeggen dat klinkt idd lekker! En opzwepend :) techno is normaal niet echt mijn ding maar met dit tempo is het wel lekker energiek! En zo helemaal live is helemaal dik om te zien en dan geniet ik er toch wel extra van! Heel wat anders dan “gewoon” een dj set!

Ben wel heel benieuwd naar je video waar je laat zien hoe je het in elkaar zet, denk dat dat heel leerzaam zal zijn!
 
Heerlijk, heb 'm net echt even beleefd op YT, koptelefoon op standje max. Genieten hoor. (dan zie ik mensen kletsen op de achtergrond en dan denk ik: "waarom bewegen jullie niet?!")
Dit is de sound die ik altijd zoek, maar nooit lukt om te maken. Het worden altijd "luisterliedjes" bij mij blijkbaar.
 
Back
Top