Droomsfeer - Flying Turtle [Ambient, Moog Mother-32, Moog Subharmonicon, Roland MC-707]

Droomsfeer

https://droomsfeer.nl
Lid sinds
7 september 2021
Berichten
368
Locatie
Limburg


Instrumenten: Moog Mother-32, Moog Subharmonicon, Roland MC-707
Roland MC-707 synthesizer presets: Airport Bell, DlyBell+3FX/OCT, Morning Lite, Translucence
Geluidseffecten: Boss DC-2W, Boss DD-8, Boss RV-6, Boss TE-2, Valhalla Supermassive

kris-mikael-krister-aGihPIbrtVE-unsplash-edited.jpg
 
Mooie ingetogen muziek, vanaf ca. 2 minuten zou ik wel wat extra geluidjes toevoegen om de spanning vast te houden.
 
Zeer mooi, maar er zaten persoonlijk wat veel belletjes in. Die belletjes een paar octaven verlagen, zo nu en dan, zou het interessanter maken. Al bij al; leuke plaat!
 
Deze track is uiteindelijk ingekort tot een versie van twee minuten. Een volledige nieuwe opname, inclusief de patches en sequences van de Moog Mother-32 en Moog Subharmonicon, was niet meer mogelijk. Had al iets te veel geëxperimenteerd met de patches en sequences, waardoor de hele sfeer verloren was gegaan. Eén-op-één reproduceren was dus niet meer mogelijk, en zaken erbij monteren in de stereo mix is erg lastig uit te voeren in mijn setup.

 
Deze track is uiteindelijk ingekort tot een versie van twee minuten. Een volledige nieuwe opname, inclusief de patches en sequences van de Moog Mother-32 en Moog Subharmonicon, was niet meer mogelijk. Had al iets te veel geëxperimenteerd met de patches en sequences, waardoor de hele sfeer verloren was gegaan. Eén-op-één reproduceren was dus niet meer mogelijk, en zaken erbij monteren in de stereo mix is erg lastig uit te voeren in mijn setup.

Bekijk bijlage 3815696
Fraai!

Je vat overigens mooi samen waarom ik twijfel aan de subharmonicon.
 
prachtig,

zeker die sound van de subharmonicon. Ik heb heel erg getwijfeld om ook zo'n subharmonicon aan te schaffen voor mijn ambient songs, zeker omdat die polyritmes zo goed kan. Maar ik vond hem toch iets te onhandig in het gebruik dus vandaar maar voor de oplossing gekozen om dat via M4L devices in ableton te doen gekoppeld aan meerdere arturia mini's. Maar echt heel mooi gedaan die track.
 
Back
Top