Delay voor 303 sounds

Luctae

syncopaat
Lid sinds
6 juni 2010
Berichten
1.279
Locatie
't Gelders Eiland
Zoals de titel al zegt... Ik heb op zoek naar een hardware delay pedaaltje. Het hoeft niet de hoofdprijs te zijn, maar ook niet de goedkoopste (mag natuurlijk wel). De TD3 zal voornamelijk detail sounds in de mix gaan doen. hij krijgt wat distortion mee van de BOSS DS2, waarna ie door een delay moet. Zo moet ie mooi uit de verf gaan komen... Reverb erop mag, maar dat kan ook via de input van de A4.

Wensen lijstje:
Digital delay (denk ik?)
Stereo
Modulatie
Hands-on/tweakable
Midi is geen must, maar is wel fijn

Wat ik zelf al gevonden heb en tof vind:
- Strymon DIG (staat tot nu toe op 1)
- Boss DD-200 (2e keus)
- TC electronic Alter Ego (v2)
- Meris Polymoon (beetje apart wel en wat aan de dure kant)
- GFI Specular Tempus (maar eigenlijk te duur)
- Empress Echo System (écht te duur)

Waar ik minder van gecharmeerd ben:
- De echo delays in het algemeen
- Source Audio Nemesis (te donker)
- De TC flashback is OK, maar niet super
- Boss DD-500, klinkt wel goed, maar is te uitgebreid en dus niet handson genoeg.

Hebben jullie nog suggesties?
 
Maat van me heeft de Nux Tape Core Deluxe. Ik moet zeggen dat ik die zeer ok vind klinken. Heeft volgens mij ook en geheime reverb aan boord :-)
 
Paar jaar geleden heb ik een Neunaber Immerse Reverberator gekocht omdat ik die nog iets analoger/organischer vond klinken dan een Big Sky al verschilden ze niet veel en maar de helft kostte en als je een keer een echte lange tail nodig hebt dan zit je met deze goed ivm een Big Sky, all in all eentje die je wel mee kan nemen in je lijstje denk ik.
Het is ook heel persoonlijk want ik vergeleek 'm toen met een Boss DD-500 en die haalde het er niet bij maar een ander kan dat natuurlijk heel anders vinden.
 
Laatst gewijzigd:
Was geen geintje… staat op mijn lijstje met bakjes die ik eens moet aansluiten. Loopop was erg over de fx te spreken
 
Kleine aanvulling op de goede vraag Luctae, welke delay's zijn er goed te syncen via bijvoorbeeld midi?
Ik zelf zat te kijken naar Boss DD-500, maar die lijkt inderdaad te ingewikkeld en dus niet echt handson.
Iemand ervaring met de DD-500 of een tip voor andere goed syncbare delay?
 
Hartelijk bedankt voor alle suggesties. Ik heb alle aangedragen pedalen eens goed beluister op allerlei synths via Youtube. De oto bim is idd erg vet, maar echt te duur voor dit moment. De NTS die @klinkske aandraagt is ook vet, maar helaas niet tweakable genoeg. De Audiothingies Dr. A is ook een serieus goed klinkende bak...

Onderweg kwam ik ook nog de Boss DD8 tegen en die klink ook best goed moet ik zeggen. Ik denk dat het voor nu deze wordt. Er komen wat optredens aan en met de verdiensten daarvan ga ik over een paar maanden alsnog een DIG kopen. Blijft de lekkerste die ik gehoord heb.
 
Back
Top