Sample Logic Empyreal, advanced dual-layer atmosphere designer

empyreal_watch-1536x807.jpg

`Empyreal is een nieuw scripted dual-layer Kontakt-engine met een focus op het creëren van rich atmospheres.
Of in de woorden van Sample Logic “an advanced atmosphere designer`.
De engine wordt aangedreven door ruim 1100 nieuwe sound sources (5,75GB).
Ze bestrijken een breed scala aan klankkleuren.
Van akoestisch organisch, luchtig, donker – eng, vervormd – edgy, etnisch – werelds, metaalachtig, pad-achtig, percussief tot slow motion of zang.
Daarnaast heeft Sample Logic ook een intelligente randomisatiefunctie ingebouwd waarmee je in een mum van tijd je eigen grote sferen kunt genereren.
Het is slim omdat je kunt kiezen welke parameters je willekeurig wilt verdelen.
U bent dus zeer vrij in het gebruik van de functie.
Als alternatief kunt u het starten met uw eigen samples via eenvoudig slepen en neerzetten.
Dus de "bibliotheek" wordt een volledig aanpasbaar virtueel instrument.`

Sample Logic Empyreal is nu beschikbaar voor een introductieprijs van 159,99 € (reg. 299,99 €).
Het vereist de volledige versie van Kontakt 6.6 of hoger (niet compatibel met Player).


 
Mooi,maar ik heb de Native light trilogy(ash-phar-straylight)en ik denk dat deze niet veel nieuwe elementen zal aan toevoegen, teveel van het goede.
 
Mooi,maar ik heb de Native light trilogy(ash-phar-straylight)en ik denk dat deze niet veel nieuwe elementen zal aan toevoegen, teveel van het goede.
Even gecheckt, die Ashlight komen wel vette geluiden uit zeg! Maar wat me niet helemaal duidelijk is; kun je daar (net als bij Empyreal) ook eigen samples in zowel de grain als de sample engine stoppen? Het lijkt heel erg gefocust op de fabrieks presets die je aanpast. Maar kun je ook vanuit het niets eigen presets maken?
 
Even gecheckt, die Ashlight komen wel vette geluiden uit zeg! Maar wat me niet helemaal duidelijk is; kun je daar (net als bij Empyreal) ook eigen samples in zowel de grain als de sample engine stoppen? Het lijkt heel erg gefocust op de fabrieks presets die je aanpast. Maar kun je ook vanuit het niets eigen presets maken?
Yep
 
Ok cool. En hoe zit dat eigenlijk met die andere 2 van de trilogie? Zijn die qua engine exact hetzelfde, maar dan met andere presets en dus ook andere samples? Maar stel dat je toch je eigen patches wil maken met eigen samples, dan kun je met alle 3 hetzelfde?
 
Ok cool. En hoe zit dat eigenlijk met die andere 2 van de trilogie? Zijn die qua engine exact hetzelfde, maar dan met andere presets en dus ook andere samples? Maar stel dat je toch je eigen patches wil maken met eigen samples, dan kun je met alle 3 hetzelfde?
In de basis zijn ze zowat op dezelfde manier opgeboud,ieders met een specifieke domein.Elk biedt een gerichte verkenning van een specifiek geluidspalet .De Straylight geeft een etherische sci-fi-tonen, terwijl Pharlight bevat vocale samples . Ashlight sluit de trilogie met een nog hardere en meer confronterende esthetiek.
De kracht zit in een Granulaire en sampling engine,een enorme krachtige en routering systeem.
Met de XY-pad kun je het timbre veranderen.Je kunt geluiden combineren en opbouwen die nieuwe gedetailleerde tonen en texturen oplevert.Eigenlijk kun je je geluiden helemaal opnieuw opbouwen.De ashlight is eerder gericht op het filmische.Ook MPE compatible.
YT filmpjes genoeg daarover.

 
Even gecheckt, die Ashlight komen wel vette geluiden uit zeg! Maar wat me niet helemaal duidelijk is; kun je daar (net als bij Empyreal) ook eigen samples in zowel de grain als de sample engine stoppen? Het lijkt heel erg gefocust op de fabrieks presets die je aanpast. Maar kun je ook vanuit het niets eigen presets maken?
Hoi, ik ben (samen met mijn collega's van The Solos en Frank Elting) een van de preset en sample designers van Ashlight en heb ook veel presets voor Pharlight gedaan. Je kunt inderdaad eigen samples toevoegen en qua engine zit er nog wel een verschil tussen Ashlight en de andere 2: Ashlight heeft een arpeggiator voor de sample layer en een wat uitgebreidere effecten keuze.Verder nog wat kleine veranderingen in de modulatie mogelijkheden.

Wat betreft Empyreal: ik ben best benieuwd, zit er nog een synthese layer achter? of is het alleen samples combineren? Ik zie dat je op de edit pagina wel wat dingen kan met sample startpoint, direction etc, kan best tof zijn.
 
Hoi, ik ben (samen met mijn collega's van The Solos en Frank Elting) een van de preset en sample designers van Ashlight en heb ook veel presets voor Pharlight gedaan. Je kunt inderdaad eigen samples toevoegen en qua engine zit er nog wel een verschil tussen Ashlight en de andere 2: Ashlight heeft een arpeggiator voor de sample layer en een wat uitgebreidere effecten keuze.Verder nog wat kleine veranderingen in de modulatie mogelijkheden.

Wat betreft Empyreal: ik ben best benieuwd, zit er nog een synthese layer achter? of is het alleen samples combineren? Ik zie dat je op de edit pagina wel wat dingen kan met sample startpoint, direction etc, kan best tof zijn.
Cool! Erg knap gedaan!

Dus als ik het goed begrijp heb ik aan Ashlight genoeg als ik gewoon een vette granular synth wil (met hele dikke presets), tenzij ik heel graag nog meer presets wil met een wat ander smaakje zeg maar.
 
Cool! Erg knap gedaan!

Dus als ik het goed begrijp heb ik aan Ashlight genoeg als ik gewoon een vette granular synth wil (met hele dikke presets), tenzij ik heel graag nog meer presets wil met een wat ander smaakje zeg maar.
Er zijn genoeg granular synth's,zeker soft in omloop..Alles hangt af van je persoonlijke smaak in klanken.
Zoals altijd zeg ik dan:zoek programma, typ in granular synth en voila.
 
Cool! Erg knap gedaan!

Dus als ik het goed begrijp heb ik aan Ashlight genoeg als ik gewoon een vette granular synth wil (met hele dikke presets), tenzij ik heel graag nog meer presets wil met een wat ander smaakje zeg maar.
Ashlight is een capabele granular synth maar zoals Sinew zegt, er zijn er meer. Steinberg Padshop (kun je ook prima gebruiken als je geen Cubase hebt) is bijvoorbeeld ook heel cool. Of Audio Damage Quanta.
 
Back
Top