Techno en ?

Mystic

Stamgast
Lid sinds
17 november 2004
Berichten
309
2 Tracks 1 had ik al liggen en de Techno track ben ik mee bezig, en wat voor style is de andere track? Hoe zou ik dat noemen?




 
Hey, de eerste track is op zich best ok, de vibe die je neerzet is ansich goed, maar ik heb wel wat aandachtpunten voor je. En die punten vallen mij vooral op, omdat ik daar zelf ook vaak mee worstel als ik een techno track probeer te maken (maar het is makkelijker om feedback te geven, dan zulke feedback zelf op je eigen track te implementeren terwijl je eea aan het maken bent :P).

  • Eerste quick win: vergeet die dubbele kick. Ik snap waarom je hem toepast (4/4 is zo saai?), je wilt graag wat varieren, maar dat kan je beter niet doen door zo'n continue herhalende dubbele kick elke 2 maten te gebruiken, dat is alleen maar irritant. Beter is om daar heel spaarzaam mee te zijn en af en toe eens een ghost note toe te passen (en dus misschien nog minder prominent als je die nu gebruikt).
  • ik vind techno echt 1 van de moeilijkste genres, de balans tussen teveel en te weinig is flinterdun (zie ook de opm hiervoor), je wilt eea aankleden met allerlei details, maar die zijn er nu teveel en teveel op de voorgrond, probeer wat meer te doseren
  • een smaak dingetje: dat riedeltje op 1:30m is mij te happy, haalt de sfeer naar beneden, die op 2:00 is wel goed...

Ik kan nog meer opnoemen, maar ik denk dat het voornaamste punt balans is, it's tricky.....

De 2e track moet ik nog ff wat beter luisteren, ik ben ook een nitwit qua genre kennis, maar ik gok dat het onder 1 van de house stromingen valt...
 
De eerste track kan zo op de dansvloer, makker. Lekker duisters en speels tegelijk.Echt wel de beste plaat die ik gehoord heb sinds in wakker ben (en dat is al lang) :)
De tweede track klinkt zeer professioneel, ik kan er ook geen genre opplakken, misschien moet je maar een nieuw genre introduceren, want dit hoor je niet vaak.

Je bent een goede producer, naar dit kan ik heel de dag luisteren. Probz!
 
Thx voor de Feedback @Fifth Bot heb de dubbele kick aangepast ff wat minder continue en de happy melodie ook iets aangepast.. ik snap ook de balans tussen teveel en weinig maar daar moet ik de track even vaker beluisteren en in de tussen tijd pas ik het aan sowieso.. Maar luister de aangepaste versie maar :okdan:
 
Hey Mystic,

je eerste track heeft wat mixing issues.

1. Je stereo image...vooral de low end.Die is zo breed dat je impact opoffert.Is een keuze maar zou ik in dit genre toch kiezen voor meer punch omdat nu dee impact verloren gaat.

2. The low end zit een resonante frequency die de boel behoorlijk overstuurd.Ik heb daar en scherpe EQ cut van zo een -5db toegepast.Dit gaat op mastering nivo gaat dat tenkoste van andere elementen in de track, dat wil je niet.
Helaas heb ik Frequency niet genoteerd die het veroorzaakt.Maar dit is tefixen in de mix natuurlijk.
3. De algehele balans van de track.Wil je de donkere sound behouden ...scoop wat mid/mid higs weg ..zet die gewoon zachter..
Al met al valt er nog veel teverbeteren op mix nivo dat je track naar een veel hoger nivo brengt.

Ik heb natuurlijk zo ver mogelijk een poging gedaan om het wat meer in balans tebrengen en toch nog telaten knallen en natuurlijk gooi ik er persoonlijk sause aan toe.:D
Vooral de stereo image (low end )verkleind ....daarmee komt low end naar voren en krijgt ie punch en clarity.
UIteraard is dit een erg lage kwaliteit Mp3 ...maar gaat iom idee.

Track 2 ...is een beetje een mix van deephouse en tropical house....naar mijn mening

Lekker bezig Mystic...:okdan:

 
Haha goed bezig thx voor de Feedback @just a dude en ik had inderdaad de low end de Reverb Kick niet mono gemaakt daarom zo breed. Heb hem gelijk aangepast zo al beter?
Als ik tracks laat Masteren ben ik eigenlijk ook pas naar de 3 x vaak wel tevreden, moet altijd wat aanpassen want alles komt naar voren:D

Ok deephouse en tropical house... kan ik zo meteen beslissen wat voor genre ik hem plaats thx:okdan:
 
2 Tracks 1 had ik al liggen en de Techno track ben ik mee bezig, en wat voor style is de andere track? Hoe zou ik dat noemen?





Leuke track, maar ik denk vooral dat je moet kijken hoe je de filters gaat gebruiken en het spelletje daarin. Kijk of je nog iets met een Drone kan doen.
 
Klinkt goed.
Genres ben ik niet goed in :)

Bij de tweede krijg ik iets kriebels van de 'ah'.
Die komt me net wat te vaak terug zonder dat hij iets toevoegt.
Vocals blijven (voor mij) lastig om goed te doen, maar deze viel me na 2x op en irriteerde na 4x.
 
ja gaat al beter klinken...alleen de resonante frequency die waarschijnlijk van de kick komt heb je niet eruit gecut....


Dus hier nog even waar ie zit...

Luister naar verschil met en zonder cut...lijkt mij duidelijk...you may thank me later...:doei:

EQ Cut.jpg
 
Ja top man! Bedankt @just a dude ik ga nog verder aan sleutelen het kan zeker beter kwa mix ik zag al wat fouten .. Kick en de Rumble moeten gewoon strak:okdan:
 
Die 2e plaat is een stuk beter audio technisch dan die eerste. redelijk plaatje. Die eerste is slecht

Zo te zien is soundcloud echt overleden lol dooie boel daar
 
Haha thx Guys, @Muziekmakert heb je geen vrienden op SoundCloud 🤣 eerste track zal ik ff weghalen, ik vind hem ook niet goed genoeg werk al aan een betere😁
 
Haha thx Guys, @Muziekmakert heb je geen vrienden op SoundCloud 🤣 eerste track zal ik ff weghalen, ik vind hem ook niet goed genoeg werk al aan een betere😁
Soundcloud is van vervlogen tijden. floreert al een paar jaar niet meer xD. zo dood als een pier daar, dat zie je overal trouwens.
Jammer het concept van soundcloud was goed maar het heeft gefaald.

Zelfs populaire dj's/labels met 100 plays ofso per track hoe dood wil je het hebben
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top