[melodic techno] State of Wave - Wavestate, Arp2600, TR-8/S

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.262
Locatie
Grou
Wat?
Een melodic techno track

Hoe (het blijft immers het synthforum)?
Drums: TR-8S en Tr-8 beide slechts 1 kanaal met NI Supercharger GT als compressor
On beat synth: Arp2600 met Distressor als compressor, kleine beetje boost van de mid klanken
Bass: Wavestate; you are a sunflower bass met Ableton compressor
Pad: QR London Choir + bak effecten
Plucks: QR Offshore pluck
Tonal: QR Orbit traveler

Nog wat losse samples als vulling.

 
Mooie track!
 
Ik hoor waar je heen wilt, zitten gave ideeën in
Zaken die opvallen
- te veel midhoog, hij wordt een beetje te schel
- de basspad progressie is fijn, maar die 2 noten oploop aan het eind van ieder rondje halen de vibe weg
- Ik hoor een paar verdwaalde arp plucks vanaf de helft? die mogen wel als tegen melodie af en toe wat duidelijker
- de distorted kick is uit key (door de tail) en zou ik dus niet gebruiken
- verder wordt het na die distorted kick een beetje een freestyle rommeltje, de vibe van het begin is daar voor mij compleet weg.
- De tom roffel is fijn, maar te vaak en mag wat meer verb en ruimte.

Dus een goed idee, maar doseer karig (ook mid EQ) en werk de arp verder uit en minder "keyboard" in de 2e helft.
 
Ja echt fijne track, ziiten erg toffe ideeen in, heerlijk die bassline. Ben het wel grotendeels eens met de feedback van @Eclectic , maar het zijn slechts details die de track nog net wat beter zouden kunnen maken, wat er nu staat is gewoon al heel goed. Kleine extra puntje van feedback: de break van 2:15 zakt te veel in, je haalt er net teveel energie uit.
 
Ik hoor waar je heen wilt, zitten gave ideeën in
Zaken die opvallen
- te veel midhoog, hij wordt een beetje te schel
- de basspad progressie is fijn, maar die 2 noten oploop aan het eind van ieder rondje halen de vibe weg
- Ik hoor een paar verdwaalde arp plucks vanaf de helft? die mogen wel als tegen melodie af en toe wat duidelijker
- de distorted kick is uit key (door de tail) en zou ik dus niet gebruiken
- verder wordt het na die distorted kick een beetje een freestyle rommeltje, de vibe van het begin is daar voor mij compleet weg.
- De tom roffel is fijn, maar te vaak en mag wat meer verb en ruimte.

Dus een goed idee, maar doseer karig (ook mid EQ) en werk de arp verder uit en minder "keyboard" in de 2e helft.
Bedankt voor de gewaardeerde feedback, een mooi kado!

@Eclectic
In de master heb ik een boost van 1.6 dB gegeven bij 6,9 kHz die is in de nieuwe mix teruggebracht naar 0.24 dB.
Van debasspad heb ik zowel de ADSR van de amp als het noten schema aangepast waardoor deze beter loopt.
De plucks heb ik vervangen door de QR Magic guitar en deze wat meer naar voren in de mix gebracht, mag misschien nog wel iets meer ten koste van de pads.
De on beat synth heb ik opnieuw getracht te pitchen maar de tune tool die in Ableton zit werkte niet echt lekker (ging er nauwelijks op aan, ik begrijp vermoedelijk de werking onvoldoende)
De "thunder toms" opnieuw opgenomen en een eigen kanaal + eigen effecten in Ableton toegevoegd. Had al de drums vanuit de TR-8S ineensopgenomen.

@Fifth Bot
Heb aan de break een extra sequence toegevoegd waardoor deze wat meer vulling krijgt.

De file op SC is inmiddels vervangen.
 
Mooie boeiende track, knap gemaakt :okdan:!!.
Omdat er na 3 minuten niet iets speciaals gebeurt duurt hij me persoonlijk wel iets te lang.

Dat viel me vanochtend op het werk ook op. Heb de pluck sound vervangen zodat het eerste deel wat rustiger wordt om vervolgen kort nadat de pluk in het 2e deel terugkomt er nog een geluidje aan toe te voegen wat iets meer "ravie" is. SC bestand is vervangen.
 
Ik vind die bass pad (zeker de eerste noot) erg lekker. Maar ik mis wel een beetje een baslijn die wat ritme heeft en zo de drums aan de ene kant en de pads/melodieën aan de andere kant een beetje aan elkaar kan verbinden. Nu zijn dat een beetje te afzonderlijke delen. En die distorted toms aan het einde van ieder deel vind ik wat hard.
 
Back
Top