Push 2 of Akai Force

Jdv77

Stamgast
Lid sinds
24 februari 2017
Berichten
344
Ben benieuwd heb een push 2 gehad, maar vertraagde mijn workflow, twijfel toch wel weer, mischien nog niet het moment op hem toen te kopen, en nu wel, doe veel met de digitakt en dan uitwerken in Ableton, zit ook naar de Force te kijken een soort push 3🤔 en je kan de projecten in de force laden wie heeft beide of 2 van deze machines en wat is jullie mening of ervaring erg benieuwd, alvast een goede werkdag gr
 
Als het vooral om de besturing van Ableton gaat, dan is de Push toch wel superieur. De Force heeft als voordeel dat hij ook standalone kan werken. Ik denk dat je dus vooral moet nagaan wat voor jou het belangrijkste is.
 
Ik kan enkel mijn ervaring met de push 2 geven, en die vertraagt imo ook de volledige gebruikservaring met Ableton Live. Waar die dan wel weer stukken sneller en leuker is, is het maken van een enkel drumtrack met alles er op en er aan, of het creëren van noot per noot automation, of sound design met de interne synths -weg van een computerscherm. Maar een volledige geslaagde integratie is imo nog een eindje weg.

Ik gebruik hem (nog) niet om songstructuren op te nemen etc....
 
Back
Top