Interface en software kiezen: RME vs Antelope

Stentec

Stamgast
Lid sinds
12 januari 2005
Berichten
458
Locatie
Groningen
Hallo allen,

Ben al een tijd op zoek naar een nieuwe interface maar heb twijfel over wat ik moet kiezen.
Op dit moment zit ik te twijfelen tussen een RME Fireface UFX+ en een Antelope Orion Studio Synergy Core.
Nu lees ik een hoop matige reviews over Antelope drivers, maar die zijn vooral van een paar jaar geleden. Geen idee over hoe het er nu mee staat.
Over RME drivers meer dan lof over het algemeen. Ook over TotalMix ook opp zich veel goeds.
Heeft iemand ervaring met RME/Antelope interfaces en software en hoe bevalt dat?
 
Hier een RME UCX (geloof ik) met Totalmix. Ik weet niet precies wat je wilt weten maar draait al jaren zonder problemen op de mac.
 
Antelope Orion Studio Synergy Core:
+ Preamps van de Antelope zijn veel muzikaler - API achtig.
+ 16 outputs via DSUB en DC coupled ideaal samen met modulaire setups
+ Veel DSP en plugins voor handen (eq, compressie, autotune etc)
- Drivers en Matrix vind ik persoonlijk niet ok.

RME UFX+:
+ RME heeft veel betere drivers en veel meer aansluitmogelijkheden. MADI bijv voor 64 IO extra maar ook AES3 en 2x MIDI io. Met een losse RME ARC heb je ook nog een uitstekende monitorcontroller.
+ Ongekleurde sound - kan ook een minpunt zijn.
+ Digicheck is gratis - fijne analyzers, vector scopes, etc
+ Totalmix is ideaal - al gebruik ik het minimaal,
- maar mist in mijn optiek bij de UFX+ wel wat meer DSP achtige dingen - bijv een parametrische EQ zou al fijn zijn of een tuner of autotuner
- Alleen de koptelefoonuitgangen (2x) zijn DC coupled

Zelf zou ik voor de UFX+ gaat ivm stabiliteit. Via TB op windows komt er nog wel wat overheen qua zaken. TB2 naar 3 adapter etc en 't liefst een native TB2 of 3 aansluiting op je moederbord. Bij Apple werkt dit beter.
Ik vermoed alleen wel dat deze Orion (ik ken de Orion Studio en Studio + oid) beter zal klinken - is ook een stuk nieuwer dus weer wat extra stappen op 't gebied van conversie.
 
Antelope Orion Studio Synergy Core:
+ Preamps van de Antelope zijn veel muzikaler - API achtig.
+ 16 outputs via DSUB en DC coupled ideaal samen met modulaire setups
+ Veel DSP en plugins voor handen (eq, compressie, autotune etc)
- Drivers en Matrix vind ik persoonlijk niet ok.

RME UFX+:
+ RME heeft veel betere drivers en veel meer aansluitmogelijkheden. MADI bijv voor 64 IO extra maar ook AES3 en 2x MIDI io. Met een losse RME ARC heb je ook nog een uitstekende monitorcontroller.
+ Ongekleurde sound - kan ook een minpunt zijn.
+ Digicheck is gratis - fijne analyzers, vector scopes, etc
+ Totalmix is ideaal - al gebruik ik het minimaal,
- maar mist in mijn optiek bij de UFX+ wel wat meer DSP achtige dingen - bijv een parametrische EQ zou al fijn zijn of een tuner of autotuner
- Alleen de koptelefoonuitgangen (2x) zijn DC coupled

Zelf zou ik voor de UFX+ gaat ivm stabiliteit. Via TB op windows komt er nog wel wat overheen qua zaken. TB2 naar 3 adapter etc en 't liefst een native TB2 of 3 aansluiting op je moederbord. Bij Apple werkt dit beter.
Ik vermoed alleen wel dat deze Orion (ik ken de Orion Studio en Studio + oid) beter zal klinken - is ook een stuk nieuwer dus weer wat extra stappen op 't gebied van conversie.

Dank je voor je uitgebreide reactie. Neig zelf ook meer naar RME omdat de ze inderdaad betrouwbaarder lijken qua track record met hun drivers en software. Helaas is er een levertijd van maanden/onbekend bij RME. Wat betreft het Windows/Mac verhaal, ik wil in principe muziek maken op een Mac. Zit alleen te wachten op een nieuwe Mac mini en/of Macbook Pro. Nu lijken deze aanstaande maandag gepresenteerd te worden dus wie weet. Mocht dat nou niet gebeuren dan ben ik thuis aangewezen op Windows 10 machine totdat ik er een nieuwe Mac uitkomt die voldoet aan wat ik wil.
 
Ik denk dat ik niet genoeg met Totalmix werk om daar iets over te zeggen maar het draait uiteraard wel altijd op de achtergrond mee. Ik werk voornamelijk OTB, vandaar.
 
Ik denk dat ik niet genoeg met Totalmix werk om daar iets over te zeggen maar het draait uiteraard wel altijd op de achtergrond mee. Ik werk voornamelijk OTB, vandaar.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet in hoeverre ik daar gebruik van ga maken. Echter heb ik met mij oude motu828 mk2 en bijgeleverde software meegemaakt dat het allemaal niet meer compatible is. Of althans niet voor mij. Dus zit met een interface die ik eigenlijk, al een hele poos, niet meer kan gebruiken. Omdat ik graag zo'n soort product koop om er een lange tijd plezier van te hebben, lijkt RME wel wat met de solide drivers en software ondersteuning.
 
Mocht je overstappen naar Mac raad ik je aan om ook nog eens naar Universal Audio te kijken met de apollo series.
RME is helaas niet meer de kwaliteit die het ooit was, gaan steeds vaker stuk
 
Ik ben jaren geleden van RME UFX overgestapt naar Orion32 en dat was een flinke upgrade qua geluidskwaliteit. Geen spijt van gehad.
In jou geval zou ik eerder kiezen tussen Antelope of Universal Audio.
 
Driver issues bij Antelope zit hem in de port toewijzing. Zorg dat je bij instalatie van niet antelope drivers het antelope control panel open hebt staan, zodat andere drivers zien dat die port in gebruik is.
 
Ik ben jaren geleden van RME UFX overgestapt naar Orion32 en dat was een flinke upgrade qua geluidskwaliteit. Geen spijt van gehad.
In jou geval zou ik eerder kiezen tussen Antelope of Universal Audio.
Sidenote: UFX '1' is wat anders dan de UFX+ - Orion32 klinkt ook geweldig trouwens.
 
Hier ook een Antelope gebruiker. Ik heb totaal geen problemen mee. Ik ben er zeer tevreden mee. De problemen die ik las, ben ik (nog) niet tegengekomen
 
Hier ook een Antelope gebruiker. Ik heb totaal geen problemen mee. Ik ben er zeer tevreden mee. De problemen die ik las, ben ik (nog) niet tegengekomen
Top! Goed om te horen. Gebruik je ook de mixer en routing software en eventueel FX?
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top