Overdubbing in cubase elements AI 10,5

gilberto

Stamgast
Lid sinds
15 april 2020
Berichten
119
Locatie
eksaarde
Hello,
Misschien dat iemand een antwoord kan geven op mijn vraag.

Ik heb met het programma Audacity een overdubbing gemaakt met mijn instrumentaal nummer en daar op ingezongen. Dat is heel eenvoudig en de dubbele opname verliep zonder problemen.
Daarna wilde ik hetzelfde proberen met mijn programma Steinberg Cubase Elements LE AI 10,5.
Maar dit lukte niet.

Ik wil dus mijn instrumentaal liedje importeren in cubase elements 10,5 en dat is geen probleem.

Ik heb een audio track aangemaakt en daarna mijn instrumentaal nummer(wav bestand)geïmporteerd in de record sector.
Daarna heb ik een tweede audio spoor aangemaakt voor mijn zang.

De bedoeling is dus dat ik de tekst van mijn liedje kan inzingen op het tweede spoor samen met het instrumentale liedje dat op de eerste track staat.

Ik vind geen videofilms die over deze manier van opnemen handelen. Wel videofilms die tonen hoe je in cubase elements 10 kunt kiezen bij het opstarten van het programma voor een template, waarmee je piano +vocal, acoustic guitar +vocal, Clean E-guitar + vocal enz. kunt opnemen.

Ik gebruik een condensator microfoon die op XLR ingang van de Steinberg audio interface ur22mkII is aangesloten.

Maar weet iemand hoe je met een audio track en een geïmporteerd instrumentaal nummer op dit instrumentaal nummer kunt inzingen op een tweede audio track?
Ik weet niet of dit mogelijk is zoals in Audacity.
Grtz,
gilberto :r
 
Daarna heb ik een tweede audio spoor aangemaakt voor mijn zang.
Ik gebruik een condensator microfoon die op XLR ingang van de Steinberg audio interface ur22mkII is aangesloten.
Dag Gilberto

Kies gewoon, in de inspector* ,in het tweede audiospoor, die je hebt aangemaakt vr zang, de input van jouw ur22mkII waar je jouw microfoon heb op aangesloten.

en selecteer het monitor knopje ** (zodat het oranje is)

*

1634205544230.png


**
1634205584184.png
 
Hi Kenneth,

Vriendelijk dank voor het snelle antwoord.
Ik heb nog een vraagje.
In afwachting van de Rode NT1-Kit condensator studio microfoon die ik wil bestellen kwam ik graag het volgende te weten.

Is het mogelijk om met een gewone microfoon die aangesloten is op de achterzijde van de computer, op de twee tulp ingangen(RCA) van de soundcard, ook een opname te maken in de cubase elements 10,5 ?

De micro werkt goed in Windows 10 en in de cubase elements 10,5 wordt de driver Generic Low Latency Asio gebruikt. Of is de driver ASIO4ALL een beter stuurprogramma voor het opnemen?

Of werkt dit niet?

grtz,
gilberto
 

Attachments

  • gil   niveau microfoon   13 okt  2021.png
    gil niveau microfoon 13 okt 2021.png
    235,5 KB · Bekeken: 127
  • gil   microfoon  achterpaneel op pc 13 okt 2021.png
    gil microfoon achterpaneel op pc 13 okt 2021.png
    262,1 KB · Bekeken: 129
  • gil driver Generic Low Latency ASIO  13 okt 2021.png
    gil driver Generic Low Latency ASIO 13 okt 2021.png
    456,4 KB · Bekeken: 135
  • gil   microfoon werkt goed in config 13 okt  2021.png
    gil microfoon werkt goed in config 13 okt 2021.png
    307,2 KB · Bekeken: 139
Back
Top