Hulp gezocht bij aansluiten meerdere synths op een Macbook

Waar ik van hou is Berlin school stijl, ik lees en zie mensen prachtige sounds maken en dan hoor ik dat synthesizers aangestuurd worden door Midi (?) . Met de hand inspelen en idd met meerdere tracks werken zou dan mijn optie zijn aangezien ik totaal niet thuis ben in midi helaas of hoe je dit op moet zetten.... ga wel op zoek naar een cursus of zo want ik vind het geweldig mooi wat nu mogelijk is allemaal.
Ben met 60 een late instapper dat realiseer ik me maar ben enorm geholpen met jullie feedback.
Ah Berlin school, ik neem aan Tangerine Dream en dat soort dingen gezien je leeftijd, hoop dat je me die generalisatie niet kwalijk neemt. :)
Dan zijn sequences en dus je midiclock nogal belangrijk omdat je verschillende dingen tegelijk hebt lopen of je moet track voor track opnemen natuurlijk.

Wat hierboven al gezegd wordt; verdiep je in Ableton en dat is een steile leercurve maar als je in het begin weet hoe je je audio en midi instelt, hoe je loops en sequences maakt, weet hoe je opneemt in session view en arrangerview en wat weet van de effecten in Ableton omdat je ongetwijfeld Reverb, delay enz nodig hebt dan kan je al aan de gang en laat je niet ontmoedigen als het in het begin veel (uit)zoeken is want dat heeft iedereen meegemaakt.

Hier een clip van iemand die laat zien hoe je binnen Ableton met de eigen sounds en effects al een heel eind komt, je kan dit met elk willekeurig keyboard doen en de Valhalla Supermassive plugin in deze clip is gratis te downloaden, die is door veel leden heel gewaardeerd dus ik raad je 'm aan.
Dit is een opname in sessionview in Ableton in Berlin School en vrij simpel te doen, probeer 'm een paar keer, dat geeft je meteen wat oefening in Ableton;

 
begin met één synth en ableton. Als dat begrepen is kan je de rest toevoegen
Ableton wordt de grootste uitdaging. Ik raad je aan les te nemen van n leraar anders komt er vermoedelijk niks van als 60 jarige nono - ik was 30er en was voor mij al zo moeilijk. Investeer een beetje in iemand die 't allemaal instelt voor je, neem foto's vd instellingen en je bent 't snelst vertrokken. Want anders zal 't snel opgeven worden vrees ik.
Precies dit :). Waar woon je? Misschien heeft iemand een tip waar je terecht kan voor een eventuele cursus. Er komt nu zoveel te gelijk op je af, dat je niet weet waar te beginnen. Tenminste, dat kan ik me zo voorstellen. Beter dan een keer wat extra’s uitgeven en gelijk goed aan de slag met goede uitleg voor jouw situatie.
 
begin met één synth en ableton. Als dat begrepen is kan je de rest toevoegen
Ableton wordt de grootste uitdaging. Ik raad je aan les te nemen van n leraar anders komt er vermoedelijk niks van als 60 jarige nono - ik was 30er en was voor mij al zo moeilijk. Investeer een beetje in iemand die 't allemaal instelt voor je, neem foto's vd instellingen en je bent 't snelst vertrokken. Want anders zal 't snel opgeven worden vrees ik.
Ga ik zeker doen, stap voor stap... en kom ik er niet uit dan zal ik hier om hulp vragen. In ieder geval hartelijk dank voor de tips en links en in het weekend ga ik aan de slag!
 
Ah Berlin school, ik neem aan Tangerine Dream en dat soort dingen gezien je leeftijd, hoop dat je me die generalisatie niet kwalijk neemt. :)
Dan zijn sequences en dus je midiclock nogal belangrijk omdat je verschillende dingen tegelijk hebt lopen of je moet track voor track opnemen natuurlijk.

Wat hierboven al gezegd wordt; verdiep je in Ableton en dat is een steile leercurve maar als je in het begin weet hoe je je audio en midi instelt, hoe je loops en sequences maakt, weet hoe je opneemt in session view en arrangerview en wat weet van de effecten in Ableton omdat je ongetwijfeld Reverb, delay enz nodig hebt dan kan je al aan de gang en laat je niet ontmoedigen als het in het begin veel (uit)zoeken is want dat heeft iedereen meegemaakt.

Hier een clip van iemand die laat zien hoe je binnen Ableton met de eigen sounds en effects al een heel eind komt, je kan dit met elk willekeurig keyboard doen en de Valhalla Supermassive plugin in deze clip is gratis te downloaden, die is door veel leden heel gewaardeerd dus ik raad je 'm aan.
Dit is een opname in sessionview in Ableton in Berlin School en vrij simpel te doen, probeer 'm een paar keer, dat geeft je meteen wat oefening in Ableton;


Wow dit is echt gaaf!! Tangerine Dream geweldig maar ook Vangelis niet te versmaden, 45 jaar geleden voor het eerst gehoord en nog steeds onder de indruk. Vangelis. kan ook geen noot lezen dus er is nog hoop :)
Heb al een cursus voor een track in Ableton aangeschaft alleen is dat Dance muziek maar maakt niet uit, het gaat om de leercurve.
 
Wow dit is echt gaaf!!
Mooi, dat gevoel had ik al. :)

Nog maar een dingetje omdat het allemaal nogal nieuw voor je is; je kan natuurlijk over van alles en nog wat vragen stellen op het forum maar youtube is je vriend als je snel ff een antwoord nodig hebt.
Vul dan met een paar kernwoorden zo goed mogelijk de omschrijving in van wat je wilt weten zoals bij de link hieronder, dan vul ik gewoon in: Ableton for starters en dan krijg je allemaal hits zoals deze hieronder.
In jouw geval met Berlin school zocht ik met de woorden: Ableton Berlin School en daardoor kon ik je die link sturen dus je kan heel gericht zoeken naar iets in jouw richting.

 
Laatst gewijzigd:
Ok daar had ik nog niet aan gedacht, moet niet zo zijn dat ik het forum vul met topics die al geweest zijn al zal dat best voorkomen. Ben in ieder geval geholpen en nu aan de slag!! thanks
 
Back
Top