Aanvullende synth voor '70 ties and '80 rock sounds

Ja of als alternatief voor het rack een paar goede apps op een iPad als je die hebt. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar er zijn hier vast mensen die dat wel hebben.

Als ik jou zou hoor zou ik dat doen voor leuk er naast en 1 goede synth kopen die een redelijk breed palet aan klanken heeft, zoiets als de peak/summit of een Nord lead ofzo. Daar kun je goed op leren sounds maken denk ik. De nieuwe take 5 van sequential lijkt me een ook goede optie.
 
Na lang beraad heb ik conform de adviezen op dit forum een leuke Novation Peak aangeschaft. Hij klinkt out of the box al erg goed maar ik ben wel benieuwd wat ik er zelf vanaf scratch van kan brouwen ;-)

Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken!
 
Novation Peak is een erg mooie en diepe bak waar je inderdaad goed de wat dromerigere kant van de Berlijn sound op kan - en meer!

Staat ook op mijn shortlist.

Neem de tijd om de handleiding te lezen en alles te proberen wat er in uitgelegd wordt. Daarna zelf geluiden maken, en dan na een tijdje weer naar demo’s luisteren en dan al luisterend proberen uit te vogelen hoe ze die geluiden gemaakt hebben.
 
Bedankt voor het advies. Ik ben vandaag vooral begonnen met de basis golfvormen en de modulatie ervan. Wat mij enorm hielp wat het monitoren van de synth sound m.b.v. een scope en een spectrum analyzer via mijn DAW. Dat maakte het interessanter om theorie en praktijk samen te smelten ;-)

Inmiddels al wat leuke sounds gemaakt en het is verbazingwekkend hoe snel een sound een complexere textuur kan krijgen...
 
Back
Top