Stems met master effect? Hoe los ik dit op?

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.642
Locatie
Zwolle
Dag allen,

Ik ben bezig een live-set samen te stellen. Nu loop ik tegen het volgende aan.

๐Ÿ‘‰ Ik heb een aantal bussen in Studio One (drums, bas, synths etc) en die kan ik exporteren als Stems. Ik heb ook Ozone op de master, maar die neemt hij dan niet mee.

๐Ÿ‘‰ Als alternatief kan ik bij Stems kiezen om Tracks te exporteren. Dan rendert hij wel via de Master, maar kan ik geen bus ineens selecteren.

๐Ÿ‘‰ Optie 3 is dat is eerst audiotracks maak van alle bussen. Dan kan ik ze wel selecteren bij Stems > Tracks. Maar dan ben ik daar weer een hoop tijd mee kwijt.


Het doel is om uiteindelijk alles in te laden in Ableton Live. De eerste optie is het makkelijkste, maar zonder Ozone zitten er flinke niveauverschillen tussen diverse songs. Kan dit handiger of zie ik iets over het hoofd?

Dank voor het meedenken!
 
Je kan ook gewoon zonder fx en ozone gewoon op je ableton mixbus zetten. Maak je stems ook meer modulair en lost ook het probleem op wat je zo gaat ontdekken, dat 4x Ozone op stems ook weer anders klinkt als alleen Ozone op de sum van deze 4.
 
Je kan ook gewoon zonder fx en ozone gewoon op je ableton mixbus zetten. Maak je stems ook meer modulair en lost ook het probleem op wat je zo gaat ontdekken, dat 4x Ozone op stems ook weer anders klinkt als alleen Ozone op de sum van deze 4.
Dat merk ik nu al. Maar dat raadde iemand anders weer af. Ik ben hem nu even kwijt ๐Ÿค”
 
ozone op de masterbus? dat krijg je heel erge latency en maakt het moeilijk om te live te spelen .
voor wat knoppen draaien wellicht minder belangrijk.
 
ozone op de masterbus? dat krijg je heel erge latency en maakt het moeilijk om te live te spelen .
voor wat knoppen draaien wellicht minder belangrijk.
Wat kan ik dan evt. op de masterbus gooien dat het wel naar de 0 db gaat? Het hoeft ook niet per se Ozone te zijn, als het volume maar consistent is. Mijn mixen zijn nu meestal op -6 dB. Of ik moet die gewoon harder voor ze exporteer. Wat een gepuzzel.

Ik heb de stems zonder mรฉt Ozone trouwens nu wel goed in Ableton en dat klinkt wel goed. 2 uur later... ๐Ÿคจ
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee (live DAW), maar zie mensen vaak nog รฉรฉn hardware box er achter zetten.
Elektron heat, Oto boum, dat soort dingen. Die smeert het dan aan elkaar.

Bij Reason zijn de stock effecten trouwens veel minder CPU intensive en die compressor / limiter doet het prima. (mogelijk niet zo mooi als Ozone, maar volgens mij moet je dat live niet willen qua latency)
 
Hola,


Je kan ze toch live opnemen in in elke DAW!
Somige intstrumenten gaan bij mij niet en doe ik het live.
anderen instrumenten uit bijvoorbeeld Kontakt, kost nog geen halve minuut.

Groeten van Andreos:)
 
het is echt niet zo ingewikkeld, je kunt de stems exporteren met ozone als audio en die gebruiken in ableton. Dan krijg je een beetje de samples zoals vengeance dat ook doet. Wat je niet moet doen is voor live optredens ozone in ableton op de master bus gooien, dat is onwerkbaar voor live. Als je al die stems in ableton hebt (de ozone renders en de niet ozone renders) en je wil die toch als eenheid live zonder echte latency gaan afspelen, dan is een simpele limiter en glue compressor op de masterbus voldoende. De ableton versies daarvan voegen nauwelijks latency en cpu gebruik toe, dus dat wil prima voor live.

Meer is het echt niet, zo simpel is het, probeer het maar gewoon dan zul je het wel horen.
 
je kan idd gewoon ozone vervangen voor een lichtere limiter, gewoon vanuit Ableton
de SSL Bus compressor heeft bijv ook 0 samples. Zo zijn er wel meer.
Zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, plugin chains voor live is tegenwoordig heel gewoon, en voor wat mutes aan en uit ga je de latency zelfs met wat tragere plugs niet merken
Maar alles renderen kan ook.

Belangrijkste is dat JIJ de sound neerzet zoals je hem in gedachten hebt. Maar een venue waar je inprikt op de DJ booth vol Pioneer zal ook al weer heel anders klinken dan een PA met een SAMSON mixert.
Maar het gaat hier niet om hoe "hard" je track klinkt op een bepaald volume, Dat volume kan ALTIJD omhoog met de volume knop buiten je DAW. Je hoeft echt geen angst te hebben dat je straks voluit draait en volume te kort komt. Je doet dit puur voor de punch en het levelen van stems.
 
volgens mij kun je de gewone limiter van Ableto gebruiken als je maar 'look ahead' uitzet.
anders krijg je latency.
 
De eerste track zit er nu goed in ๐Ÿ˜› Dit is allemaal nieuw voor me en ik heb al minstens 10 jaar niet meer met Live gewerkt. Dat is ook weer wennen, alles zit net ergens anders.

Ik loop ook nog te prutsen met Warp. Bij de automatische settings lopen somige sporten soms weg, ook als ik ze in de juiste BPM zet. Dat moet ik dan later maar handmatig herstellen. Nu eerst zorgen dat ik voor 1 uur aan eigen muziek heb.

Ik kom er wel... uiteindelijk ๐Ÿ˜€
 
Back
Top