Acid disco

Missing Links

Ouwe rot
Lid sinds
6 juli 2004
Berichten
523
Locatie
Amsterdam
Ergens tussen deephouse, disco en acid in. Lekker traag en zompig. Benieuwd wat jullie vinden. Mag nog wat strakker gemixt denk ik, maar vond het leuk om alvast te delen.



Synths: Korg Arp Odyssey, Behringer TD3, Sequential OB6, Roland JD990. Drums, effecten etc allemaal in Ableton.
 
@Stentec @Kobboi thanks!!

@e-Gloomy-nations ik begrijp wat je bedoelt. Mijn doel was om een beetje ‘hypnotiserende’ groove te maken voor de dansvloer. Maar misschien iets té minimaal. Alleen zodra ik daar wat aan probeer te doen, wordt het al snel een ‘liedje’ en dat willen we nou ook weer niet. Die balans vinden, vind ik misschien wel het lastigst aan arrangeren. Iemand tips?
 
Ik zie enkele mogelijkheden:
1. De pad die erin komt vanaf 0:20 speelt steeds hetzelfde en op een heel laag volume, als je daarmee varieert nadat ie de eerste keer weggevallen is (vooral wat creatief filterwerk zodat ie meer grit heeft denk ik eigenlijk) denk ik dat de track al wat meer punch zou hebben.
2. Wanneer de drums en 303 losgaan zouden kleine pluncky stabs het net iets meer opvullen. Kan best minimaal en subtiel zijn, maar nu zijn het uiteindelijk enkel de 303 en drums die die ruimte moeten opvullen.
 
Ik vind het een hele lekkere basis qua drums en baslijn, die pad is lekker maar mag wel evolueren naar grotere / hoger gespeelde akkoorden of zo. Er zit zo'n simpel geluidje in wat er rond 1:30 in komt, soort van octaaf lijntje. Eigenlijk zou je die er uit moeten halen voor iets wat wat meer funk en drive geeft.
 
Ok. nieuwe versie.
Heb veel bij het oude gelaten, en geprobeerd met minimale variaties er meer vaart in te houden.
- beetje spelen met notch filter en sidechain op de ob-6 pad
- extended akkoorden in de reso sweep
- nog wat subtiele variaties in de drum opbouw
- distorted pluck/stab na de 2e break om de ruimte wat meer te vullen

voor wie nieuwsgierig is: zelfde link hierboven
 
lekkere bigbeat snare breaks, imo:) Van mij mogen die iets flink contrasterends aan- of afkondigen, extra percussie element ofzo?
 
Heb even geluisterd met headphones. Ik hoor de veranderingen op de pads, maar de rest is nog net iets te monotoon.

Als ik er met frisse oren naar luister werkt de opbouw tot aan ongeveer 3:40. Daarna voelt het als een herhaling van de oefening. Als je de dansvloer mee wil moet er daarna nog iets gebueren. Misschien op het ogenblik dat de 303 alles moet dragen voor een tweede keer een slap-back echo, of een toenemende room erop?
 
@Kobboi thanks dat je er zoveel in tijd steekt om goede feedback te geven! ik probeer m niet te 'big room' te maken, vandaar dat ik wat voorzichtig ben met té uitbundig gaan na die laatste break. Ik heb er nu een vunzig counter-melodietje tegenaan gezet, dat iets van een extra accent geeft. Zat ook al in de vorig upload maar wel heel zacht in de mix. nu wat prominenter. Zorgt dit voor nét die extra kick?

 
Begrijp het helemaal dat je de track vrij ingehouden wil houden, je hoeft zeker niet opzoek te gaan naar het grote effect. Ik denk dat met de laatste toevoegingen je een goede balans gevonden hebt tussen vet en zompig en toch nog net genoeg variatie erin om het interessant te houden voor de luisteraar/dansers. Nu eens uitproberen op de dansvloer en kijken of het werkt.
 
Back
Top