Heel veel synths bij elkaar

Kobboi

Stamgast
Lid sinds
18 februari 2021
Berichten
465
Locatie
Amsterdam
Normaal probeer ik het aantal synths te beperken, maar in deze track zitten respectievelijk een Elektron Model:Cycles, Drumbrute Impact, een Behringer Crave, een Yamaha An1x, een Dreadbox Nyx, een Analogue Solutions Leipzig -s, en een Otto Bam (of Bim, ik vergeet het steeds, enfin, de reverb module). En door een buizenamp en DNA dyna gehaald. En nog wat reverb en compressie via DAW en plugins, ook. Geen idee hoe je dit genre zou noemen. Zoals altijd zijn opmerkingen welkom.

 
Geinig, de mix is wat vaag mbt panning, het lijkt hier allemaal recht voor me uit de muur te komen ? Wel leuke sounds gebruikt.
Beetje variatie hier en daar, wat cymbals hier en daar zou nog mogen ook .
 
Geinig, de mix is wat vaag mbt panning, het lijkt hier allemaal recht voor me uit de muur te komen ? Wel leuke sounds gebruikt.
Beetje variatie hier en daar, wat cymbals hier en daar zou nog mogen ook .
Sterker nog, de mix is helemaal niet gepand, enkel dat hoge geluidje heeft een stereodelay. Zal er eens naar kijken of ik 'm goed kan pannen, maar dat is niet mijn sterkste zijde tbh. En die hihat in zijn eentje wordt misschien inderdaad wat saai na een tijdje, zal eens kijken of ik andere toevoegingen kan doen.
 
Ik heb gewerkt aan de panning, en dat hoge geluidje er net iets minder ingehouden (begon wat te irriteren soms), en een overgankje wat strakker gemaakt. Geen cymbal toegevoegd want ik vond het niet werken, maar heb wel wat meer variatie in de snare en claps aangebracht (en de snare veel minder prominenter gemaakt).

 

Vergelijkbare discussies

Back
Top