Universal Audio Volt, nieuwe betaalbare USB-C audio-interfaceserie

UAD-Volt-1-Volt-2.001-678x381.jpeg

Universal-Audio-Volt-176-276-476.001-678x381.jpeg


Universal Audio gaat voor betaalbaarheid met zijn nieuwe instap- en mid-level Volt USB-C-audio-interfaces, waardoor de UA-kwaliteit breder toegankelijk wordt​


Een audio-interface met vee DSP-vermogen: tot nu toe was Universal Audio daarvoor moeilijk te omzeilen. Maar wel alleen als je genoeg budget had, want de interfaces zijn allesbehalve betaalbaar: het begon zo'n beetje bij 700 € voor het kleinste model. Een prijsklasse die zeker niet voor iedereen is weggelegd.

Universal Audio heeft vandaag een nieuwe reeks audio-interfaces geïntroduceerd die muzikanten, songwriters, podcasters... ook met een kleiner budget zal aantrekken.


 
Last edited by a moderator:
Ik begrijp dat dat de marketing-strategie is, maar toch altijd bijzonder, zo'n bericht over 'goedkopere apparaten' zonder enige vermelding van prijs :D
Gaat 'audio-interface met veel DSP-vermogen' trouwens wel op? Ik zie alleen een compressor, en die ook alleen op de grotere/duurdere modelen. Gaan we er van uit dat er nog andere UA dingen op kunnen draaien?
 
Bij ToneControl staat meer info en prijzen. Van 169 euro tm 369. Lijkt er op dat ze niet de UAD plug-ins kunnen draaien
 
Bij ToneControl staat meer info en prijzen. Van 169 euro tm 369. Lijkt er op dat ze niet de UAD plug-ins kunnen draaien

Die Volt 276 is wel interessant voor 299 euro. Maar wel een gemiste kans als je niet de UAD plug-ins erop kan draaien.

Ik snap ook niet dat sommige modellen mono (1 input) zijn. Je wil toch een stereo synth of stereo effect processor kunnen opnemen?
 
Ik snap ook niet dat sommige modellen mono (1 input) zijn. Je wil toch een stereo synth of stereo effect processor kunnen opnemen?
Ik denk dat bij een bepaalde groep gebruikers (singer/songwriters, rap) het voldoende is om alleen vocals op te nemen en de rest in the box te doen. Dan heb je aan 1 input genoeg.
 
Ik denk dat bij een bepaalde groep gebruikers (singer/songwriters, rap) het voldoende is om alleen vocals op te nemen en de rest in the box te doen. Dan heb je aan 1 input genoeg.

Ja, dan wel. Maar als je al met z'n 2-en zingt / rapt heb je er niets aan.
 
Ja, dan wel. Maar als je al met z'n 2-en zingt / rapt heb je er niets aan.
Mwah, meestal neem je toch 1 voor 1 op. Ik denk dat er maar weinig (niet-professionele) zijn die 2 zangers gelijktijdig op gaan nemen. Ik zou dat zelf iig niet doen.
 
Back
Top