MOE Analog Chorus 60, clone van de Juno-60 chorus

MOE-Analog-Chorus-60-.001-678x381.jpeg


De Analog Chorus 60 is een perfecte kloon van het originele juno-60 choruscircuit.
Hij gebruikt 2x "xvive mn3009" en de originele Panasonic "2x mn3101" chips (zeldzame onderdelen!), originele transistors 2SC1815, 2SA1015 en 2SK30A-GR met exact dezelfde schakeling.
In plaats van de twee knoppen met slechts drie snelheidsmodi, hebben we een knop toegevoegd om de snelheid van het chorus, de diepte van de modulatie en de stereobreedte soepel te regelen. (de snelheid van de originele modi is duidelijk afgedrukt rond de snelheidsknop om de originele tarieven gemakkelijk te kunnen reproduceren)
We hebben ook ext lfo/cv-ingang toegevoegd om andere modulatiebronnen en ingangsversterking toe te passen voor elk type instrument (gitaren of synthesizers). Behuizing in een hoogwaardige aluminium behuizing met duurzame UV-print en hoogwaardige "Alpha" potentiometers

MOE is nu beschikbaar voor pre-order voor 1700 ILS (+/- 452 €).
Momenteel biedt de ontwikkelaar vanwege de zeldzame originele onderdelen slechts een beperkt aantal van 25 stuks voor de voorverkoop.
Het voorverkoopproduct wordt op aanvraag gebouwd en heeft 1,5 - 2 maanden nodig voordat het wordt verzonden.
De voeding is niet inbegrepen.



 
Ben oprecht benieuwd naar een vergelijking met de TC June-60 (één tiende van de prijs).
 
De doelgroep zal de Juno-60-fanaat zijn die er geen kan vinden of betalen. Hij ziet er mooi uit maar ik vind hem duur vergeleken met de nog steeds verkrijgbare Synthoma Elkorus 3, die meer kan, stereo in en uit heeft en een ingebouwde voeding heeft. Ik heb zelf de Elkorus 2, die volgens de fabrikant slechter is dan de 3, maar ik heb er geen klachten over.
 
Shazam komt met: Erebos - Zusammenklang. Baslijntje komt overeen, maar twijfel of ze dat nummer bedoelen.
 
450,- voor een chorus pedaal, voor 550,- koop je een Behringer Poly D waar die chorus ook in zit, wel iets groter dan een pedaal alleen.
 
Tja voor een boutique pedaal geen enorme prijs en er zitten wel precies de juiste onderdelen in. Ik vraag me ook af wat vintage Boss en Roland FX doen tegenwoordig, bijvoorbeeld de CE-300?
 
heb je de site bekeken? ik kan niet eens vinden uit welk land dit verscheept wordt, geen prijs in euro's/dollars, geen info over de makers, ik vind het behoorlijk amateuristisch hoe MOE zichzelf presenteert, matig.
 
De doelgroep zal de Juno-60-fanaat zijn die er geen kan vinden of betalen. Hij ziet er mooi uit maar ik vind hem duur vergeleken met de nog steeds verkrijgbare Synthoma Elkorus 3, die meer kan, stereo in en uit heeft en een ingebouwde voeding heeft. Ik heb zelf de Elkorus 2, die volgens de fabrikant slechter is dan de 3, maar ik heb er geen klachten over.

Is dat zo, dat de Elkorus 3 nog steeds verkrijgbaar is?

Dit staat op hun website.

1633639477589.png


En dat was 4 jaar geleden ook al zo:

 
Zo ver had ik niet doorgeklikt! Ook amateuristisch dat ze dat niet eerder vermelden.
 
Back
Top