Behringer Crave

De Moog-32 manual is ook goed....lekker ironisch dat je voor info over de Crave bij het model moet zijn dat geript is.
 
Mooi instrument de Crave. Ik gebruik hem vooral modulair in combinatie met Behringer 2600. Maar heb om pads te maken de Crave gesampled en de Samples vervolgens in TAL-sampler bewerkt. De Tal sampler heeft 3 LFO,3 Env en allerlei modulatiemogelijkheden en heerlijke filters. Dus eenmaal in de Sampler gaat er een wereld open aan mogelijkheden, zeker als je de aftertouch functie gebruikt.
ik wil deze aanpak nog even onderstrepen! Ik gebruik deze ook vaak, maar dan in de sampler van Logic. Ik neem 1 lange noot op van een monotone synth. Ik zorg dat die noot veel beweging heeft (wat LFO op filter, pitch etc). Ik gooi er een dikke bak super lange reverb over. Dat geheel (met verb), print ik als audio file. Dat importeer ik als sample in de sampler en je hebt een prachtige pad sound gecreƫerd. Doordat de basisvoorwaarden niet statisch was, zit er in de pad ook veel beweging. Uiteraard kun je die sound weer tweaken in de sampler.
 
Ik zie dat de autocorrectie monotone synth ipv monofone synth er van gemaakt heeft. Daarnaast nog een kromme zin. Misschien moet ik niet meer posten of fora tijdens de voedingen van onze baby:) Maar denk dat het verhaal wel duidelijk was:).
 
Sinds kort heb ik een Behringer Crave in mijn bezit.
Ben erg onder de indruk van de sounds en mogelijkheden hiermee.
Toch vraag ik mij nog iets af.
Is het ook mogelijk om hiermee pad-achtige geluiden te maken?
Ben nog wat zoekende met deze Crave, maar ik vermaak me er prima mee verder.
Ik vindt de Grave vet klinken, een maatje van mij vind hem te vlak klinken ik ga hem nog eens testen. Kwam dit nog tegen.



 
Waldorf had wel goede manuals.

Ja! En met wat goed gedoseerde humor her & der (als in: subtiel, terughoudend).


Qua slechte humor, hieronder nog een goed gedocumenteerd keyboard.... met wel VIJF manuals :D

STSULPICEORGAN.png
 
Jeroen, ik had deze net gepost in een topic over de Minitaur maar eigenlijk is dit hoe je ook de Crave kan gebruiken.
Je neemt verschillende miditracks op, misschien met een arpeggio op een layer bijv en op elke track probeer je met bijv wat reverb en/of delay en panning een lekker breed geluid te maken.
Wat ook nog kan is de miditrack 2 keer gebruiken; een keer met de Crave en eronder dezelfde midi maar dan laat je een vst erop spelen en die laat je tegelijk afspelen, dat kan ook met elkaar een verrassende sound geven.

Hier een clippie van een Minitaur die in zekere zin vergelijkbaar is met de Crave waarin alle tracks met deze zijn gemaakt maar toch door op een goede manier effects en panning te gebruiken een hele sferische track wordt gemaakt;





Hier hoe je de Crave in Ableton instelt en aan het einde hoor je hoe ze met wat reverb en Valhalla Supermassive samen klinken, toch een fijne sferische sound;

 
Back
Top