Keuze beperken, heb wat tips nodig

Haha, ik heb al gekeken hoor 😁 Die gast legt het leuk en aanstekelijk uit!
ja, erg goede tutorials, ook omdat de voorbeelden gewoon erg goed en aansprekend zijn.

Ik heb in de arturia pigments thread 5 tutorials gepost die meer onderdelen uitleggen en stampvol tips en tricks zitten, zoals bijvoorbeeld:
- voorbeelden van detuning (maar dan via envelopes), echt een top tip van hem en heb ik nooit eerder door iemand gebruikt gezien, maar levert hele mooie resultaten op
- LFO retriggering op basis van eigen geprogrammeerde function envelopes (ook weer zo'n gouden tip)
- Automation via quantisering van noten in je course selector (dus welke noten uit een scale mag die spelen wanneer je een course automatiseert en je een akkoord aanslaat
- Detuning tricks in chord mode
- filters opdelen in meerdere modulation paden
- en zo gaat het maar door, en dat allemaal met vele toffe voorbeelden.

Echt een top trainer is dit (hij is ook een erg goede producer overigens).

Maar om deze thread niet te ver off topic te laten gaan heb ik de rest van de dingen dus in die pigments thread gepost.
 
Allemaal goede adviezen hier eerder geschreven.
Zelf doe ik nagenoeg niets met software. Opnemen ook met een digitale recorder.
Zie er geen voordeel in softsynth`s . Het duurt allemaal heel erg lang en eer dat alles draait ben je een halve dag verder.
Een hardware synth heeft nog geen drie seconden nodig om op te starten.
Als het geluid niet bevalt zet je alles na een halve minuut weer uit.
 
Hello!

Ik doe al mijn hardware weg en ga weer volledig terug in the box. Nu heb ik al een aantal VSTi's maar weet dat ze momenteel niet alles coveren.
Mijn genres zijn redelijk breed, maar de focus ligt toch op een aantal stylen;

- Orchestration (hier heb ik eigenlijk wel zat voor; grote collectie Vienna Symphonic Library)
- Trance
- Electro
- Synthwave
- Game muziek (dit is een wat vager gebeuren, maar meer classics als command & conquer, chiptune etc)

Welke VSTs heb ik al?
- VSL
- Drumazon d16
- GrooveAgent 3
- V-prom (linndrum clone)
- NI Komplete (Kontrol) 12
- JP6K
- Korg Wavestation
- Korg M1
- Korg Polysix
- Korg Mono/Poly
- Softube Model 84
- Softube Modular
- Dexed
- Pianoteq (electronic piano's & Steinway D)
- Chiptune synth (even de naam kwijt)
- Synths bij Cubase (prologue, retrologue, etc)

Welke zit ik over te twijfelen nog?
- U-He Diva (gewoon een hele mooie sound)
- U-He Hive2 (trance bak?)
- Roland Cloud D50
- Roland Cloud Sound Canvas (Voor wat oudere type game muziek)
- Roland Cloud JV-1080 (voor beetje de C&C achtige dingen; de lofi roms vind ik wel wat hebben. Heb de hardware versie gehad hiervan)
- Synapse Dune3 (ook trance bak? verkiezen over Hyve2?)


Ik kan voor alle synths hebben hun eigen karakter, maar uiteindelijk met het goed klinken en lekker werken. Ik wil best met sound pielen, maar af en toe ook gewoon een preset gebruiken en tunen.
Is er iets wat ik kan wegsnijden uit mijn lijst? (aangezien ze best prijzig zijn als ik ze allemaal koop), en vergeet ik een must have? Let me know!
Ik zou eens naar Xfer Serum kijken een alles kunnen of sylenth 1 ook een all time alles kunnen. Omnisphere heeft een bak een sounds
 
Thanks! ik heb de meeste genoemde plugins ook gedownload nu als demo, tot nu toe nog geen conclusie.

Serum, Omnisphere etc zijn de volgende. Vaak de JP8000 sounds vind ik niet fantastisch. De Diva sprak mij het meeste aan nog. Hive2 vond ik ook we leuk. Pigments3 is tof maar erg abstract ergens nog. De ene sounds zijn wat beter dan de andere. Volgende week weer meer proberen.
 
Allemaal goede adviezen hier eerder geschreven.
Zelf doe ik nagenoeg niets met software. Opnemen ook met een digitale recorder.
Zie er geen voordeel in softsynth`s . Het duurt allemaal heel erg lang en eer dat alles draait ben je een halve dag verder.
Een hardware synth heeft nog geen drie seconden nodig om op te starten.
Als het geluid niet bevalt zet je alles na een halve minuut weer uit.
ja ergens wel. maar heb met een reden al mn hardware de deur gewezen. Ik vind gek genoeg op softsynths werken makkelijker. :) Modulair vind ik ook tof, maar het duurt gewoon hee erg lang. Digitaal is het saven en recall en klaar :) Ook effects extern met interfaces sends en returns is een gedoe. Ik kwam van 24 I/O. 3 patchbays, 15/18 synths,.. maar het is latency galore en alles tunen, en dan crashje
hier of daar en voordat je dan kan beginnen,.. meh. Niet mijn ding :)
 
ja, erg goede tutorials, ook omdat de voorbeelden gewoon erg goed en aansprekend zijn.

Ik heb in de arturia pigments thread 5 tutorials gepost die meer onderdelen uitleggen en stampvol tips en tricks zitten, zoals bijvoorbeeld:
- voorbeelden van detuning (maar dan via envelopes), echt een top tip van hem en heb ik nooit eerder door iemand gebruikt gezien, maar levert hele mooie resultaten op
- LFO retriggering op basis van eigen geprogrammeerde function envelopes (ook weer zo'n gouden tip)
- Automation via quantisering van noten in je course selector (dus welke noten uit een scale mag die spelen wanneer je een course automatiseert en je een akkoord aanslaat
- Detuning tricks in chord mode
- filters opdelen in meerdere modulation paden
- en zo gaat het maar door, en dat allemaal met vele toffe voorbeelden.

Echt een top trainer is dit (hij is ook een erg goede producer overigens).

Maar om deze thread niet te ver off topic te laten gaan heb ik de rest van de dingen dus in die pigments thread gepost.
Dat is cool ja. Met modular kunnje dan ook alles doen. We tof dat je dit hier ook kan. Je creativiteit kan dan niet op. Dat is het toffe èn het lastigste tegelijkertijd. DivKid had een leuke cardgame achtig iets hiervoor gemaakt :)).

Ik ga die tutorials zeker checken. Thanks!
 
Thanks! ik heb de meeste genoemde plugins ook gedownload nu als demo, tot nu toe nog geen conclusie.

Serum, Omnisphere etc zijn de volgende. Vaak de JP8000 sounds vind ik niet fantastisch. De Diva sprak mij het meeste aan nog. Hive2 vond ik ook we leuk. Pigments3 is tof maar erg abstract ergens nog. De ene sounds zijn wat beter dan de andere. Volgende week weer meer proberen.
Mocht je hive 2 overwegen. Ik heb mijn licentie in de verkoop hier op het marktplaats forum.
 
Mocht je hive 2 overwegen. Ik heb mijn licentie in de verkoop hier op het marktplaats forum.
Thanks, dat is wellicht een optie :) ik dacht, ik wacht even op black friday en kijk dan wat ga ik doen. Ik ga er over nadenken. Thanks :)
 
Voor trance zou ik ook Spire (VST Synth) gaan bekijken. Er zitten veel trance presets in

Op de site van Reveal Sound kun je de demo van Spire downloaden
 
Wat betreft die Soundblaster-OPL2/3.. was toevallig op zoek geweest naar een vst hiervoor. Nog niet uitgeprobeerd of de versies goed vergeleken, maar it should do the job..

deze gratis versie...


in een betaald jasje...

 
Ik heb nu ongeveer alles meerdere keren geprobeerd. En met de black friday aanbiedingen heb ik Arturia Pigments gekozen. Voor de OPL is wel nice. Ik kijk die nog even aan. De nieuwe Roland JD-800 versie blijf ik toch ook wel tof vinden... maar een hoop geld.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top