Phonicbloom Wing Drum, elektronische tongdrum-synth voor onderweg

Phonicbloom-Wing-Drum-768x440.jpeg

Een stembare elektronische tongdrum waarmee je kunt schakelen tussen verschillende toonladders en een paar geluiden met metalen of houten timbre.
Het heeft optionele reverb & delay-effecten en ook een MIDI-uitgang!

De kern is gebaseerd op drie verschillende synth-engines.
Ze zijn gebaseerd op samples, wavetables en additieve synthese met aanvullende DSP-algoritmen en optionele geluidseffecten , waaronder reverb en delay.
Bovendien kun je verschillende schalen instellen en elke pad afzonderlijk micro-tunen met een save functie.

Daarnaast meet een interne versnellingsmeter de hoek waaronder je je drum vasthoudt waarmee je verschillende effecten kunt aansturen.
Wing Drum heeft 6 stemmen van polyfonie en biedt schakelbare speelmodi.
U kunt geluiden van een handpan, stalen tongtrommel, xylofoon of klokkenspel spelen.

Phonicbloom Wing Drum zal eind dit jaar beschikbaar zijn voor 249€ + verzendkosten en btw.
Het zal beschikbaar zijn in zwart-wit en pre-orders zullen openen vanaf 31 oktober 2021.


 
Je kunt inmiddels al pre-orderen, €331 inclusief BTW en verzending naar Nederland, verwachte levering vanaf december. Ik denk er nog even over na.
 
De andere dingen van Phonicbloom zijn ook klein, maar van deze zou een fullsize versie leuk zijn.
 
Ik heb de laatste versie van de Gecho Loopsynth van Phonicbloom. Daar ben ik eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld over. Ik had qua firmware updates meer verwacht. Het is wat mij betreft een te beperkt en vaag ding nu waar je soms met mazzel iets leuks uit kan halen. Het is vooral een soort zen ding gebleven en niet echt een synth. Ik zou daarom niet zo snel meer iets van Phonicbloom aanschaffen, al gun ik ze het wel van harte.
 
De combinatie prijs en opties ligt niet helemaal in lijn met elkaar, alhoewel het ook maar een klein bedrijfje is natuurlijk. Wél een leuk ding overigens, met precies het soort geluiden die ikzelf zou willen gebruiken.
 
De combinatie prijs en opties ligt niet helemaal in lijn met elkaar, alhoewel het ook maar een klein bedrijfje is natuurlijk. Wél een leuk ding overigens, met precies het soort geluiden die ikzelf zou willen gebruiken.
Poef, € 331,- inclusief alles. (m.u.v. mogelijke invoerheffingen.....)
En dan zonder dat er iets op de plank ligt.
Mij inderdaad wat aan de prijs, maar hij spreekt me wel aan verder.
 
Voor dat geld heb je ook een hele degelijke échte tong drum volgens mij. Die dingen klinken echt onbeschrijvelijk mooi. Zonder midi, dat dan weer wel.. ': D
 
Back
Top