Mixer: na aanzetten duurt het enkele seconden voordat audio doorkomt

JanCornelis

Ingeburgerd
Lid sinds
28 mei 2021
Berichten
69
Locatie
Utrecht
Hoi, ik gebruik een dj-mixer Vestax PMC-170A. De mixer doet het prima, echter maak ik me zorgen:

  • Wanneer ik de mixer aanzet duurt het tot 10 seconden voordat het audio wordt doorgelaten. Daarna doet de mixer het prima.
  • Is de mixer "warm" en zet ik hem aan en uit duurt het nog slechts drie seconde voordat geluid wordt doorgelaten.

Ik vraag me af of dit gewoon is, of dat er waarschijnlijk een onderhoudsbeurt nodig is omdat bijvoorbeeld component 'x' in kwaliteit terugloopt?
 
Klinkt alsof er condensatoren eerst moeten opladen voordat het audio circuit geluid doorlaat Als de mixer al "warm" is dan zijn ze al deels vol en duurt het dus korter. Niets aan de hand lijkt me dus.
 
Als je micer dit voorheen nooit deed en nu wel, dan lijkt het me dat er iets anders aan de hand is.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een apparaat er tien seconden er over doet om condensatoren op te laden
 
Hoi @NorthernLightX en @JurgeN, bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb de mixer tweedehands gekocht en ken alleen deze toestand.

Op condensatoren vind ik niets wat op 'zorgen' wijst, maar het is bijna onmogelijk om goede zoektermen te vinden voor zaken waar ik geen verstand van heb 🙃
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top