Droomsfeer - Cloud Nine [Ambient, Moog Mother-32, Moog Subharmonicon]

Droomsfeer

https://droomsfeer.nl
Lid sinds
7 september 2021
Berichten
369
Locatie
Limburg

  • Moog Mother-32: pad sound met langzame filter sweeps
  • Moog Subharmonicon: pad sound akkoorden
  • Effects:
    • Boss DC-2W Dimension C
    • Boss DD-8 Digital Delay
    • Boss RV-6 Reverb
    • Boss TE-2 Tera Echo
    • Valhalla Super Massive
robert-katzki-fyHkeWGOpHM-unsplash-edited-1024x683.jpg
 
Ik krijg toch kriebels om 'het' trio te kopen.
Oh wacht....
Das meer dan € 2200,-
En door.....
De Mother-32 en Subharmonicon zijn in ieder geval dik hun geld waard. Prachtig klinkende instrumenten en heel degelijk qua bouwkwaliteit. Enige kleine minpuntje is misschien dat kleine stekkertje van de voeding, maar dat heeft meer apparatuur tegenwoordig. De Mother-32 is lekker simpel van opzet, maar toch veelzijdig door het patchpaneel. Zeker i.c.m. de Subharmonicon of andere CV gebaseerde gear. De Subharmonicon is een ontdekkingsreis op zich: heel experimenteel en iets waar je jaren mee vooruit kunt zonder dat het saai zal worden. Laat je trouwens niet afschrikken door de step sequencer met slechts vier steps per ritme: je kunt wat slimme trucs uithalen om dat te omzeilen. Tevens is het mogelijk om de oscillators apart aan te sturen via CV inputs, en via MIDI (maar dan alleen allebei tegelijk, als ik me niet vergis). De DFAM is niet aan mij besteed, omdat ik gewoonweg te weinig doe tegenwoordig met drum patterns.
 
De Mother-32 en Subharmonicon zijn in ieder geval dik hun geld waard. Prachtig klinkende instrumenten en heel degelijk qua bouwkwaliteit. Enige kleine minpuntje is misschien dat kleine stekkertje van de voeding, maar dat heeft meer apparatuur tegenwoordig. De Mother-32 is lekker simpel van opzet, maar toch veelzijdig door het patchpaneel. Zeker i.c.m. de Subharmonicon of andere CV gebaseerde gear. De Subharmonicon is een ontdekkingsreis op zich: heel experimenteel en iets waar je jaren mee vooruit kunt zonder dat het saai zal worden. Laat je trouwens niet afschrikken door de step sequencer met slechts vier steps per ritme: je kunt wat slimme trucs uithalen om dat te omzeilen. Tevens is het mogelijk om de oscillators apart aan te sturen via CV inputs, en via MIDI (maar dan alleen allebei tegelijk, als ik me niet vergis). De DFAM is niet aan mij besteed, omdat ik gewoonweg te weinig doe tegenwoordig met drum patterns.
Ja, ik heb ze allemaal wel meerdere keren bijna gekocht.
Maar kan mijn budget, ruimte en tijd nog niet vrijmaken voor ze.
Ooit komen ze er wel. Denk ik.....
Maar nu nog niet.
Ik ben net weer volop in de DAW bezig en dat bevalt me ook weer heel goed.
De opgedane kennis van m'n synths en werken met beperkingen heeft me nieuwe inzichten gegeven die ik uitgebreid kan uitwerken in Reason.
(ook lekker kabeltjes trekken, maar dan op het scherm).

Maar.....
Als er één voor een goede prijs voorbij komt, dan zal ik het zeker overwegen.
Ik was net te laat bij Prosq die een B stock had staan (subharmonicon) voor € 649,- .
 
Overigens bestaat er nu zo'n speciale set met alle drie de exemplaren, inclusief een kleine Moog mixer, voor net geen 2000 euro. Als je die nog kunt scoren met 7,5% korting bij een bekende Nederlandse winkel, dan heb je ze alle drie voor iets van 1850 euro. Via het forum vind je wellicht ook nog een code voor 10% korting.
 
Overigens bestaat er nu zo'n speciale set met alle drie de exemplaren, inclusief een kleine Moog mixer, voor net geen 2000 euro. Als je die nog kunt scoren met 7,5% korting bij een bekende Nederlandse winkel, dan heb je ze alle drie voor iets van 1850 euro. Via het forum vind je wellicht ook nog een code voor 10% korting.
Ja, Bax heeft hem best 'goedkoop' staan.
Alleen momenteel geen 7.5%
En de 5% doet het niet.

Maar alsnog.....
Veels te duur als ik het goed bekijk.
Voor wat het voor mij zou zijn (een heel mooi speeltje)
 
Soms heb je niet veel nodig om een goeie sfeer te scheppen. Dat is hier uitstekend gelukt.

Helemaal mijn ding. Lekker even wegdromen en ...
Heb jouw andere tracks ook al beluisterd en ook dat is allemaal 'mijn ding'.
 
Back
Top