Ensoniq Fizmo rack

Status
Please reply by conversation.

Onbetrouwbaar = ze lopen risico op mainboard opfikken door PSU. Neen dank u. 8)
oh.. dat.. :D Voor de rest is het allemaal niet zo spannend wat er in dat lijstje te vinden is. Het is iig geen Waldorf Wave met ondoorgrondelijke klachten. Ik zie het een beetje als het batterijlek probleem van een Korg Polysix. Daar moet je ook optijd bij zijn. En anders moeten er wat by-passes gemaakt worden.. ook dat is te fixen. :)
 
Al eerder gezegd, de combinatie sounddiver / fizmo rack was niet echt stabiel te noemen. Denk dat het sounddiver was eerslijk gezegd maar geen altrenatief als editor.

-C-
 
Even hoor, die Espen Kraft is wel een beetje erg aan het converten met z'n Fizmo review titel... jammer, want dit ding is echt uniek en wat mij betreft goud.
 
Even hoor, die Espen Kraft is wel een beetje erg aan het converten met z'n Fizmo review titel... jammer, want dit ding is echt uniek en wat mij betreft goud.
Die Meneer Kraft haalt ook wel het slechtste in de Fizmo naar boven.. er zijn zoveel mooie demo's.. een Fizmo is geen synth voor solo's of percussieve, funky synthgeluiden.. 'n paar toetsen indrukken en meedrijven op de envolving wavetables. <3
 
We zijn een maand verder nu, hoe bevalt ie?

-C-
Ik vind deze synth dus echt geweldig en ik heb echt veel gear... hij vult het geluidsspectrum weer extra aan wat mij betreft. Het is wat puzzelen om tot resultaten te komen weliswaar maar als je hem eenmaal in je vingers hebt krijg je texturen die op andere synths echt ondenkbaar zijn! Deze gaat nooit meer weg in ieder geval :)
 
Die Meneer Kraft haalt ook wel het slechtste in de Fizmo naar boven.. er zijn zoveel mooie demo's.. een Fizmo is geen synth voor solo's of percussieve, funky synthgeluiden.. 'n paar toetsen indrukken en meedrijven op de envolving wavetables. <3
Precies. Wat me stoort aan Espen is dat hij echt wel goede reviews kan maken, zelfs enthousiast goede demo's kan maken met best matige gear en dan de Fizmo af-fikt?! En dan vooral in de titel zodat z'n titels interessant blijven en hij wel blijft converteren. Beetje doorzichtig gewoonweg en wat erg commercieel helaas. Dat haalt voor mij een beetje de glans van z'n kanaal
 
Precies. Wat me stoort aan Espen is dat hij echt wel goede reviews kan maken, zelfs enthousiast goede demo's kan maken met best matige gear en dan de Fizmo af-fikt?! En dan vooral in de titel zodat z'n titels interessant blijven en hij wel blijft converteren. Beetje doorzichtig gewoonweg en wat erg commercieel helaas. Dat haalt voor mij een beetje de glans van z'n kanaal
Hij weet gewoon dat ie schaars is en er meer kijkers zijn die em niet kunnen betalen en dan gaat ie em maar affikken.. dan voelen die mensen zich ook weer comfortabel. :) Ik zou er zelf ook geen duizenden euro's voor over hebben (4000 hoorde ik em noemen??) maar het feit blijft dat het een synth is die een unieke sfeer kan neerzetten.

Wat betreft het affikken van dingen... Ik heb ooit 'n keer een demo online gezet waar ik het verschil van het JP8 filter wilde laten horen in vergelijk met de VST van TAL Roland zelf. Sommige mensen hoorden geen verschil maar er was bv ook iemand die hoorde wel verschil en vond de plug-ins beter klinken.. tja.. zolang jij gelukkig bent denk ik dan...:D Ik hoor het verschil ook helaas en heb ook best wel trek in een paar k euro's maar de JP8 zou ik er nog niet voor wegdoen. Er zit gewoon iets in dat geluid van de plug wat ik dan weer onaangenaam vind in vergelijk met de hardware..
Maar idd.. een video waarin je een 'rare' Synth helemaal van zijn quasi slechtste kant laat horen zou dus zomaar hoog kunnen scoren omdat er mensen zijn die dat graag horen.. (wow.. dat rijmt :D)
 
Ik vind deze synth dus echt geweldig en ik heb echt veel gear... hij vult het geluidsspectrum weer extra aan wat mij betreft. Het is wat puzzelen om tot resultaten te komen weliswaar maar als je hem eenmaal in je vingers hebt krijg je texturen die op andere synths echt ondenkbaar zijn! Deze gaat nooit meer weg in ieder geval :)
Ik sluit mij daar volledig bij aan!!!
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top