Verkoper heeft racksynth alleen in bubbelplastic gewikkeld verzonden, zonder doos -> schade

Haal dingen bij voorkeur ook zelf op, maar verzenden is toch vaak verleidelijk. Als de verkoper betrouwbaar lijkt, het gaat om niet al te veel geld, en het zijn lichtgewicht producten (denk aan een Modal Craft 2 bijv.) dan is verzenden toch wel een optie.

Als iets misgaat, dan ben je inderdaad volledig overgeleverd aan de grillen van de verkoper. Ik heb toch vaak geluk gehad met goed verpakte producten.

Uitzondering:
Een keertje een Roland sh-1000 via Ebay besteld. Dun kartonnetje om de koffer van 20 kilo ofzo. Koffer kapot, synth deed het prima. Ik klagen bij Ebay (koperbescherming) en omdat dit veroorzaakt was door de interne Ebay verzendservice was het bedrag verzekerd. Kreeg het volledige bedrag terug… kostte wel vele, vele mails.
 
Je moet er van uitgaan dat de post gooit met de synth die je verzend, als je daar niet vanuit gaat ben je op voorhand nalatig wat mij betreft. Verzenden moet dus bestand zijn tegen hetgeen iedereen weet; de post is niet voorzichtig. Dus in een doos en daarin genoeg dempingsmateriaal en voorkomen dat de boel gaat schuiven is MINIMAAL nodig bij verzending. Alles minder dan dat is gewoon loeidom.
Ja, dat kun je beter een flightcase bij elke aankoop bij bestellen hoor (zeker bij Post BE).
 
Back
Top