Explosie in mijn werkplaatsje

Grumble

Happy Drumming
Lid sinds
21 juli 2008
Berichten
979
Locatie
Eibergen
Note to self: gebruik geen elco's van 10 volt in een door 12 volt gevoed circuit en kijk of er écht 16 v staat...
 

Attachments

  • 20210930_085421.jpg
    20210930_085421.jpg
    60,1 KB · Bekeken: 173
twee weken terug hier op een midi patchbay die ik gekocht had,een droge cap direct op de 220v lijn die ontploft is en branden,zat relax de programmatie aan het bestuderen van de patchbay die een remote heeft,was echt mega schrikken.Was echt een mega bam,zo heb ik ze nog niet gehoord voor een cap.
 
Dat deed ik vroeger voor de grap in mijn "laboratoriumpje" elco's opblazen. }:|

Overigens is dat voor sommige typen condensatoren dacht niet ongevaarlijk...
 
Tantalium

In elektronica wordt tantalium veelvuldig gebruikt in poedervorm bij de productie van condensatoren met een hoge capaciteit, bijvoorbeeld in mobiele telefoons.

Zuiver tantaal reageert niet met lichaamsvloeistoffen, het heeft geen irriterende werking op het lichaam.
Met tantaliumverbindingen worden we niet vaak geconfronteerd, maar ze zijn wel giftig; van sommige verbindingen is aangetoond dat zij kanker kunnen veroorzaken.

Tantalium kan schadelijk zijn bij inademing, inslikken of opname via de huid. Het veroorzaakt oog- en huidirritatie en werkt irriterend op de slijmvliezen en ademhalingsorganen.
 
Back
Top