SILHOUETTE, optical soundtrack Synthesizer

Superbooth-21-Silhouette.001-678x381.jpeg

SILHOUETTE is een opwindende optische, interactieve synthesizer die audiogolven genereert uit vormen, afbeeldingen en videogegevens.
Het idee is futuristisch en nieuw. In plaats van klassieke voorinstellingen voor golfvormen (zaagtand, sinus...), nodigt SILHOUETTE je uit om optische vormen om te zetten in muzikale golfvormen.
Het concept is erg gebaseerd op het artistieke en minder op klassieke geluidsaanpassingen.
Het is heel spannend en bijzonder, ja ook experimenteel. Dus hier komen de golfvormen niet van circuits maar van silhouetten of profielen.

Prijs: tussen 3400,- EUR en 3800,- EUR.

Sounds:


Bron:

 
Nice,jammer vd prijs.

ah,4 voices maar,ehm nee echt niet, dat gaan we geen 3k5 betalen .
 
Laatst gewijzigd:
Mooi concept, hij zou die 'light table' los moeten verkopen met ondersteuning voor willekeurige webcams, plus een plugin.
 
Mooi concept, hij zou die 'light table' los moeten verkopen met ondersteuning voor willekeurige webcams, plus een plugin.

Van hier:

"SILHOUETTE consists of a lightbox, a camera, a screen, and a hardware controller on the left. In the first versions, a Mac Mini is hidden inside on which Pure Data runs. Technically, the camera captures the shape of the object, calculates, and generates a waveform from it. For example, a round bowl goes in the direction of a sine wave. With a model railroad track, you get a sawtooth. The finer the pattern, the more complex the waveforms become. Plus, you can use photo and video data as well to generate sounds."

Dus ja, een groot deel van het geheel heb je in de meeste gevallen al staan. Dat zou de prijs flink drukken. Maar waarschijnlijk ook de marge van de ontwikkelaar...
 
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan je met de reeds aanwezige functionaliteit in Cycling 74 Max dit soort dingen doen c.q. zelf maken voor een fractie van de kosten... En ik heb het al eerder opgemerkt, MetaSynth kan dit al decennia lang...
 
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan je met de reeds aanwezige functionaliteit in Cycling 74 Max dit soort dingen doen c.q. zelf maken voor een fractie van de kosten... En ik heb het al eerder opgemerkt, MetaSynth kan dit al decennia lang...
Je haalt de woorden uit mijn mond.
 
Wat een gekkigheid. Wie gaat dit kopen voor zo veel geld? Wel leuk om een keer te horen maar het tegenovergestelde, omzetting van geluid in licht, vind ik veel interessanter.
 
Met die waveform tekenschuif op de Korg DSS-1 krijg je ook heel gauw die gruizige metallische geleuiden. de rest is allemaal klassieke lfo to pitsch en snappy EGs. Het wordt pas leuk als je in realtime (en zonder latency) je waveform kan editten
 
Back
Top