Midinous: generatieve non-lineaire midi sequencer

header.jpg


Midinous is een non-lineaire MIDI-sequencer waarmee gebruikers uitgebreide looping-complexe sequenties kunnen maken die niet zijn gehouden aan een vaste tijdlijn.
Ritme wordt alleen bepaald door de verbeelding van een gebruiker. Midinous kan echter nog steeds MIDI-klokberichten verzenden om apparaten en software te synchroniseren.

Vooralsnog alleen voor Windows, maar MacOS en Linux staan op de roadmap.


 
Last edited by a moderator:
Ja erg cool, de demo is een soort jazz.
is dit wat men bedoelt met muziek is wiskunde ? :)
Volgens mij kun je de demo op steam proberen.

Kun je ook CC, NRPN's uitsturen?
Hoe maak je een noot langer?
 
Dit lijkt me vooral iets wat geschikt is voor minimal music, Steve Reich achtige dingen bijv.
Van die eindeloze sequences die hier en daar soms verspringen.
 
Ik draai het nu maar in een windows 10 VM met rtpmidi om het weer naar de host (Linux) te sturen.
Werkt nog verbazingwekkend goed :)

(wel een stuk zwaarder mocht het een native versie zijn. hopelijk het komende jaar dan ..)
 
bedoel je dat het met wine te traag gaat?

Ik zit er aan te denken om weer naar Linux terug te gaan.
Heb een W10 pro licentie gekocht maar mijn pc is een stuk trager dan onder win 8.1, Latency is slechter en kom erachter dat WSl helemaal gaan hardware ondersteund. Dus midi versturen gaat niet.. :(

Stuurt Midinous nou midiclock uit? Want dan kan je hem aan je DAW syncen.
Alle midi opnemen en daarna editen, quantizen etc.
 
bedoel je dat het met wine te traag gaat?
Op dit moment gebruikt het een specifieke windows library/driver om een virtual midi poort te kunnen maken. In MacOS en Linux kan dat native in het OS, maar die "driver" installatie werkt in Proton/Wine uiteraard niet.
Totdat er een native versie is kun je het alleen in Windows gebruiken, dus doe ik het in een VM met rtpmidi voor de communicatie.
 
Ja euh "bruikbaar"? Kan niet echt testen hoe langzaam het is, maar het netwerk gaat via de host dus is waarschijnlijk sneller dan het midi protocol zelf.

Overigens mag je ook gewone fonts gebruiken audiocollage ;)
 
Bestaat er ook iets vergelijkbaars als gebruiksklaar Linux programma? Dus niet dit programma zelf maar iets dat er op lijkt...
 
Hey, wat gaaf. Gaat op de 'moet ik nog eens mee expirimenteren' lijst :D

Ik bedoel, wie wil er nu geen 'decision tree'.
 
om de layout daarvan dan te verwijderen, dat gaat heel moeilijk of gewoonweg niet...
Daar is een mooi `Verwijder opmaak` knopje voor tegenwoordig.

CC is een gewilde feature request en gaat de ontwikkelaar naar kijken voor een toekomstige update (NRPN zal iets lastiger worden).
Noot lengte is de "duration" van een noot. Die is default 1, maar kun je zo lang zetten als je wilt.
 
Hmmm das wel jammer dat er geen cc, rpn, nrpn's uitgestuurd kunnen worden.
Op die manier vind ik het best duur voor zo een basic ding.
 
Back
Top